طعم ال‎‌کلاسیکو به نفع بارسا

بارسا بارش براي قهرماني در لاليگا را بست؛ اين تيم که عصر روز گذشته در جريان هفته هفدهم رقابت‌هاي لاليگا به ورزشگاه سانتياگو برنابئو سفر کرده بود، توانست با سه گل از سد رقيب سنتي‌اش بگذرد تا برد ارزشمند ديگري در ال‌کلاسيکو به‌دست بياورد. بارسا در حالي برنده مطلق اين ديدار سنتي لقب گرفت که نيمه اول خوبي نداشت و اسير ميدان‌داري رئال مادريد شده بود.

کد خبر : ۴۷۶۵۶
بازدید : ۱۰۸۶
بارسا بارش براي قهرماني در لاليگا را بست؛ اين تيم که عصر روز گذشته در جريان هفته هفدهم رقابت‌هاي لاليگا به ورزشگاه سانتياگو برنابئو سفر کرده بود، توانست با سه گل از سد رقيب سنتي‌اش بگذرد تا برد ارزشمند ديگري در ال‌کلاسيکو به‌دست بياورد. بارسا در حالي برنده مطلق اين ديدار سنتي لقب گرفت که نيمه اول خوبي نداشت و اسير ميدان‌داري رئال مادريد شده بود.
با‌اين‌حال در نيمه دوم ورق برگشت و اين مسي و يارانش بودند که کنترل بازي را در دست گرفتند. موقعيت‌سازي‌هاي بارسا با گل‌هاي سوارس، مسي (پنالتي) و الکس ويدال به‌ثمر نشست تا اين تيم براي اولين بار در تاريخ، در لاليگا، سه بازي پياپي را در سانتياگو برنابئو، ورزشگاه خانگي رئال برده باشد. با‌اين‌حال چیزی که اين برد را براي بارسايي‌ها ارزشمندتر مي‌کند،
اختلاف ١٤امتيازي آنها با رئال مادريد در جدول رده‌بندي است؛ اگرچه رئالي‌ها يک بازي کمتر نسبت به بارسا دارند ولي از همين حالا مي‌توان بارسايي‌ها را فاتح لاليگا دانست؛ چون فارغ از اختلاف دو‌رقمي که با رئال مادريد دارند با اختلاف ٩‌امتيازي نسبت به اتلتيکو، ديگر تيم شهر مادريد، صدرنشين هستند و اگر اتفاق غيرمترقبه‌اي رخ ندهد، شاگردان ارنستو والورده، در پايان فصل جام قهرماني لاليگا را بالاي سر خواهند برد.
سبقت مسي از رونالدو
ديگر اتفاقي که ال‌کلاسيکوي عصر روز گذشته را جذاب‌تر کرده بود، آمادگي مسي و رونالدو پيش از اين ديدار بود؛ مسي با ١٤ گل عنوان آقاي‌گلي ليگ را در اختيار داشت و کريس هم با گل‌هايي که در جام جهاني باشگاه‌ها زده بود، کاپ ارزشمند قهرماني در جام جهاني باشگاه‌ها را براي رئال مادريد به ارمغان آورده بود؛ کاپي که البته منجر به اختلاف‌نظر دو تيم پيش از بازي هم شده بود، چون رئالي‌ها اعتقاد داشتند بارسايي‌ها بايد برايشان به افتخار اين قهرماني تونل افتخار بزنند ولي بارسايي‌ها حاضر به انجام چنين کاري نشدند.
دست آخر هم پيش از شروع بازي، راموس، کاپيتان رئال مادريد، از لج بارسايي‌ها کاپ قهرماني را در حضور تماشاگران خودي يک‌بار ديگر بالاي سر برد. هرچند خوشحالي تماشاگران مادريدي در ابتداي ديدار، به ناراحتي آنها در آخر بازي تبديل شد؛ چون نه‌تنها ستاره‌شان، کريس رونالدو، کاري از پيش نبرد بلکه اميدشان براي رسيدن به قهرماني هم کمرنگ شد.
مسي اما در عوض در اوج آمادگي نشان داد؛ او با دادن يک پاس گل به الکس ويدال، کاري کرد که مدافع بارسا که از ١٠نفره‌شدن رئالي‌ها در نيمه دوم بهترین استفاده را کرده بود، اولين گلش را در لاليگا در اين فصل بزند. کمي قبل از آن اما مسي از روي نقطه پنالتي گل دوم بارسا را زده بود؛ او خودش را در لاليگا ١٥گله کرد و در مجموع هم باعث شد در ال‌کلاسيکو ٢٥گله شود و اختلافش را با رونالدو که با ١٧ گل در رده سوم برترين گلزنان تاريخ ال‌کلاسيکو قرار دارد، بيشتر کند.
مسي البته با اين برد و گلزني‌ها، کارنامه رونالدو در ال‌کلاسيکو را کمي مبهم‌تر کرد؛ اگرچه پيش از اين ديدار هم مسي و هم رونالدو در تاريخ ال‌کلاسيکو هر کدام ١٢ شکست داشتند ولي بعد از بازي رقم شکست‌هاي رونالدو به عدد ١٣ رسيد تا در مقابل ٩ بردي که به‌دست آورده، نقش چندان پررنگي براي رئالي‌ها ايفا نکرده باشد.
موضوع مهم‌تر اما سبقت مسي از رونالدو در سال ٢٠١٧ بود؛ پيش از اين بازي هر دو بازيکن در مجموع بازي‌هاي برگزار‌شده در همه تورنمنت‌ها و رده‌هاي باشگاهي و ملي ٥٣ گل زده بودند؛ رونالدو در ال‌کلاسيکو گلي نزد ولي مسي با همان تک‌گل خودش را ٥٤گله کرد تا از اين حيث هم از نزديک‌ترين رقيبش براي کسب توپ طلاي احتمالي ششم فاصله گرفته باشد؛ هرچند اين فاصله بسيار ناچيز به نظر مي‌رسد.
شکست‌ناپذير مثل بارسا
بارسايي‌ها با اين برد شيرين، به شکست‌ناپذيري‌شان در لاليگا ادامه دادند؛ آنها فعلا با ١٤ برد و سه مساوي در صدر جدول يکه‌تازي مي‌کنند ولي در مجموع رقابت‌هاي برگزار ‌شده در اين فصل، بارسا در مجموع ٢٥ بازي است که شکست نخورده است. آخرين باري که اين تيم در اين فصل شکست خورده بود، مقابل همين رئال مادريد بود؛ شاگردان زيدان در دو ديدار رفت و برگشت سوپرکاپ اسپانيا موفق شدند بارسايي‌ها را شکست دهند. بعد از همان بازي بود که خيلي‌ها از بارساي اين فصل نااميد شدند ولي حالا با گذشت ١٧ هفته از لاليگا، نظرات عوض شده و اين روزها کسي اميد زيادي به رئال مادريد ندارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید