مدیران دولت و نهادها چقدر حقوق می‌گیرند؟

مدیران دولت و نهادها چقدر حقوق می‌گیرند؟

ده ها شغل و سمت دولتی و حکومتی وجود دارند که حقوقشان را از بیت المال می گیرند. این جا درآمد عده ای را آورده ایم که بیشترین «شایعات» درباره آن ها وجود دارد؛ از هیئت وزیران تا مدیران صدا و سیما، شنیده های ما را می خوانید.

کد خبر : ۴۸۰۴۰
بازدید : ۲۷۲۹
ده ها شغل و سمت دولتی و حکومتی وجود دارند که حقوقشان را از بیت المال می گیرند. این جا درآمد عده ای را آورده ایم که بیشترین «شایعات» درباره آن ها وجود دارد؛ از هیئت وزیران تا مدیران صدا و سیما، شنیده های ما را می خوانید.

هیئت دولت
قبلا این جوری بود که وزرا حداکثر 12 میلیون تومان حقوق می گرفتند اما به خاطر حضور در هیئت مدیره شرکت ها و گرفتن حق الجلسه این عدد متغیر بود. برای جلوگیری از این بی نظمی حالا سقف حقوق همه وزرا ثابت شده، بدون آپشن اضافه.

وزیران، 24 میلیون تومان: طبق مصوبه مجلس در سال گذشته در فیش حقوقی وزیران حداکثر تا 24 میلیون تومان نوشته می شود. البته این رقم به نسبت وزرا و کارشان تفاوت دارد و شخص رییس جمهور تعیین کننده رقم نهایی آن هاست. با توجه به سختی کار در تمام مدت شبانه روز و سفرهای متعدد، امکان دارد این عدد که سقف دریافتی است به وزرا تعلق بگیرد ولی به طور کل وزرا، اضافه کار نمی گیرند و مرخصی هم ندارند.

معاون وزیر، 15-16 میلیون تومان: این عدد هم بستگی به نوع وزارتخانه و توافقی که با وزیر انجام شده دارد. در وزارتخانه ای مثل ارتباطات اما معاون وزیر چنین رقمی دریافت می کند.

مدیران ارشد وزارتخانه ها، 10 میلیون تومان: این ها همان مدیران کل هستند که بعد از معاون وزیر قرار دارند. کارشان مدیریت بر زیرمجموعه های وزارتخانه است.
مدیران دولتی و نهادهای رسمی کشور چقدر حقوق می گیرند؟
وزارت نفت
شایعات درباره حقوق های بالای وزارت نفت همیشه وجود داشته. به همین خاطر این وزارتخانه را جداگانه بررسی کرده ایم.

مدیران شرکت نفت در تهران، 19 میلیون تومان: خود بیژن زنگنه، وزیر نفت گفته که سقف حقوق های پرداختی در مناطق نفت خیز جنوب کشور و تهران به صورت متفاوت تعیین شده و اکنون سقف خالص دریافتی تصویب شده برای تهران 19 میلیون تومان است.

مدیران شرکت نفت در مناطق جنوب، 24 میلیون تومان: دوری راه و سختی شرایط کار باعث شده مدیران شرکت نفت در جنوب و به قول معروف در مناطق عملیاتی، حقوق بیشتری دریافت کنند. این یعنی 30 درصد بیشتر از کسانی که در تهران کار می کنند.

شهرداری
شهرداری یکی از جاهایی است که مدیران زیادی دارد و خیلی ها دوست دارند بدانند که چقدر حقوق می گیرند.

شهردار، 7 تا 15 میلیون تومان: کار شهرداری هم جزء کارهای بدون زمان است و همین پرمشغله بودن باعث شده حقوق شهردار تهران و شهرستان این مقدار باشد. البته این حقوق نسبت به دولتی ها، عدد درشتی نیست.

معاون شهردار، 10 تا 13 میلیون تومان: از نظر دریافتی تفاوت چندانی با خود شهردار ندارد اما حجم کاری اش شاید از خود شهردار هم بیشتر باشد. این عدد برای تهران است و شهرستان ها به نسبت کاهش پیدا می کند.

شهردار منطقه، 11 میلیون تومان: برای برخی سمت ها حقوق ها طوری در نظر گرفته شده که افراد نیاز به درآمد دیگری نداشته باشند. یکی از این نقاط شهرداری هاست.

مدیر فرهنگسرا، 4.5 میلیون تومان: نسبت به خیلی از شغل ها مشغله بیشتری دارد.

صدا و سیما
یکی از پرهزینه ترین سازمان های کشور که بودجه اش نزدیک به 1800 میلیارد تومان بوده و همه معتقدند پول توی آن ریخته. بخشی از این بودجه زیاد صرف حقوق مدیران این سازمان می شود که به شرح زیر است.

معاونان سازمان 8- 10 میلیون تومان: میزان دریافتی خود رییس سازمان را کسی دقیق نمی داند اما معاون او حداکثر 10 میلیون تومان دریافت می کند که شاید با پاداش و... هم همراه باشد.

مدیران شبکه، 6- 15 میلیون تومان: بسته به این که چه شبکه ای باشد و البته سابقه کار و سابقه ایثارگری، متغیر است. حالا این که کدام یک از مدیران شبکه ها سقف را می گیرد، معلوم نیست!

مدیران گروه، پنج میلیون تومان: مثلا فرض کنید مدیر گروه ورزش این قدر درآمد دارد، البته ممکن است چنین فردی از چند جای دیگر هم حقوق بگیرد.

نیروهای نظامی
یکی از سخت ترین و مهم ترین مناصف شغلی که احتمالا هیچ کس به حقوقشان ایراد نمی گیرد. نسبت به بعضی ها اما فرماندهان نظامی حقوق کمتری می گیرند.

سرتیپ 2، 5.5 میلیون تومان: نکته ای که درباره نیروهای نظامی وجود دارد این است که ممکن است دو نفر با درجه یکسان حقوق متفاوت بگیرند. این تفاوت به علت جایگاه شغلی و جانبازی و... است.

سرتیپ تمام، هشت میلیون تومان: این حداکثر حقوقی است که به یک سرتیپ تمام داده می شود؛ کسی که احتمالا بیش از 50 سال و کلی سابقه جنگ و جبهه دارد.

سرلشکر، 10 میلیون تومان: انصافا برای سرداران نظامی با آن همه مسئولیت، حقوق زیادی است؟ کم هم هست!
منبع: همشهری جوان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید