پرالین چیلی موکا

پرالین چیلی موکا

پاناکوتا به ایتالیایی به معنی خامه‌ی پخته شده است، زیرا در گذشته با کمک خامه غلیظ آن را درست می‌کردند.

کد خبر : ۴۸۰۵۳
بازدید : ۲۱۸۱
برای تهیه دسر پرالین چیلی موکا با پاناکوتا از پاناکوتا کاله استفاده می‌کنیم، اما بهتر است که قبل از آن بدانیم پاناکوتا چیست؟

پاناکوتا یا Panna cotta یک دسر ایتالیایی و شکل و ظاهر آن مانند یک پودینگ ساده است. پاناکوتا به ایتالیایی به معنی خامه‌ پخته شده است، زیرا در گذشته با کمک خامه غلیظ آن را درست می‌کردند. مردم در سراسر دنیا آن را همراه میوه کارامل و شکلات میل می‌کنند و این دسر خوشمزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مواد لازم برای پرالین چیلی موکا با پاناکوتا

۱ بسته پاناکوتا کاله
یک چهارم قاشق چایی خوری پودر فلفل چیلی
۱ قاشق چای خوری پودر دارچین
۳ قاشق سوپ خوری پودر نسکافه
۱۰۰ گرم شکلات خرد شده
بستنی به میزان دلخواه
سس شکلات به میزان دلخواه

مواد لازم برای تهیه پرالین

۵۰ گرم مغز فندوق
۵۰ گرم شکر

طرز تهیه پرالین
فر را به مدت ۱۵ دقیقه روی درجه‌ی ۱۶۰ بگذارید و اجازه دهید تمام محیط آن گرم شود سپس فندق‌های خام را در سینی فر بچینید و به مدت ۱۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا تست شوند. شکر را درون تابه بریزید و اجازه دهید کاملا آب شود تا حالت کاراملی پیدا کند. سپس شکر کاراملی شده را روی مغز‌های تست شده فندق بریزید و صبر کنید خنک شود سپس فندق‌ها را خرد کنید.
طرز تهیه پرالین چیلی موکا با پاناکوتا
طرز تهیه پرالین چیلی موکا با پاناکوتا
ابتدا پرالین را حاضر کنید. پاناکوتا کاله را در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. فلفل چیلی، دارچین، پودر نسکافه و شکلات را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیسب شوند. پس از اینکه مخلوط کمی خنک شد نصف پرالینی که از قبل آماده کرده‌اید را به آن اضافه و آن‌ها را با هم مخلوط کنید و مقداری از پرالین را کف قالب‌های تک نفره بریزید و دسر را روی آن بریزید تا قالب پر شود.ظرف‌ها را درون یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند و سپس این دسر را به همراه بستنی و سس شکلات سرو کنید.
منبع:کتاب کاله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید