می‌توانیم جلوی اسپانیا و پرتغال تاریخ‌ساز شویم

می‌توانیم جلوی اسپانیا و پرتغال تاریخ‌ساز شویم

خوشحالم از اینکه استقلال دارد به روز های اوج خود بر می گردد. به دلیل اینکه برگشتن آن ها به اوج به معنی جذاب تر شدن لیگ است و من از این قضیه خوشحال هستم. اما در این لیگ با توجه به بضاعت تیم ها و تیم هایی که من مشاهده کردم فکر می کنم اگر اتفاق غیر مترقبه ای رخ ندهد، قطعا پرسپولیس با اقتدار قهرمان می شود. اما باز می گویم که از رسیدن استقلال به اوج خوشحالم به دلیل اینکه رقابت در لیگ جذاب تر می شود.

کد خبر : ۴۸۵۶۴
بازدید : ۱۰۷۹

می‌توانیم جلوی اسپانیا و پرتغال تاریخ‌ساز شویم
پژمان جمشیدی را باید دیگر یک بازیگر بنامیم تا فوتبالیست. هافبک اسبق پرسپولیس که سابقه یک گل ملی در کارنامه دارد، این روزها به جای استادیوم یا زمین های فوتبال، باید او را روی صحنه تئاتر یا در جعبه جادویی و روی پرده سینما تماشا کرد. او در تازه ترین کار خود در تئاتر آن سوی آیینه با علی سرابی و ریما رامین فر هم بازی است. او مهمان کافه خبر بود و به سوالات ما پاسخ داد:

*در حال حاضر اینقدراز فوتبال دور هستید، کمی سخت است که از تو سوال فوتبالی بپرسم اما می خواستم نظرت را درباره لیگ برتر فعلی بدانم به دلیل اینکه خیلی می گویند در حال حاضر لیگ جذابی داریم و... . پرسپولیس چند سالی است که تو اوج قرار دارد و استقلال هم با شفر جان تازه ای گرفته است، فکر می کنید این هیجان تا پایان ادامه پیدا می کند یا اینکه پرسپولیس به راحتی قهرمان می شود؟
شاید به ظاهر من خیلی از فوتبال دور باشم، ولی بسیار پیگیر هستم و هنوز گاهی اوقات فوتبال نگاه می کنم. به خصوص در این فصل به دلیل اینکه بازی ها در ساعات زودتری برگزار می شود و به ساعت تئاتر ما برخورد نمی کند بیشتر می توانم پیگیر بازی ها باشم. در تابستان کمی مشکل دارم با ساعات بازی ها به دلیل اینکه خیلی دیر برگزار می شود اما در زمستان به این شکل نیست و می توانم بازی ها را دنبال کنم. من همچنان پیگیری می کنم و پرسپولیس را دوست دارم و همچنین به این تیم تعصب دارم.
خوشحالم از اینکه استقلال دارد به روز های اوج خود بر می گردد. به دلیل اینکه برگشتن آن ها به اوج به معنی جذاب تر شدن لیگ است و من از این قضیه خوشحال هستم. اما در این لیگ با توجه به بضاعت تیم ها و تیم هایی که من مشاهده کردم فکر می کنم اگر اتفاق غیر مترقبه ای رخ ندهد، قطعا پرسپولیس با اقتدار قهرمان می شود. اما باز می گویم که از رسیدن استقلال به اوج خوشحالم به دلیل اینکه رقابت در لیگ جذاب تر می شود.

تیم های دیگر را چطور می بینی؟
همچنین امیدوارم تراکتورسازی، سپاهان و ذوب آهن به روزهای خوب خود برگردند. من نمی دانم چرا دیگر تیم های لیگ، توانایی که در سال قبل داشته اند را ندارند. امیدوارم رقابت در لیگ و در سال های آینده بین تیم های بیشتری باشد کمااینکه در سال های گذشته به این شکل بود. به طور مثال در سال های گذشته استقلال خوزستان و همچنین امسال تیم هایی مثل پیکان، پارس جنوبی و... که تا نیم فصل خوب پیش آمدند اما بنا به دلایلی که خودشان می دانند از کورس جا ماندند. با این وجود من امیدوارم در فصل های آینده شاهد رقابت بین تیم های بیشتری باشیم.

*گفتی یک گیر اساسی با استقلال داری؟
نه، چرا(با خنده)

*گفتی دفاع همچنان استقلال شکننده است و ...
خیر، مشکل دفاع ندارد اما باید یک محک جدی بخورد. من به شخصه روزبه چشمی را دوست دارم و زمانی که مصدوم بود خیلی متاثر شدم. در حال حاضر و به عقیده من او دارد در پست غیر تخصصی خود بازی می کند، اما می بینیم که خوب به حمله اضافه می شود و حتی گاهی اوقات گلزنی هم می کند. باز هم می گویم این خط دفاعی باید محک جدی بخورد تا خود را پیدا کند. امیدوارم در هر صورت تعداد تیم های مدعی بالا برود و تا هفته های آخر لیگ جذابیت خود را داشته باشد.

*آخرین باری که یک پیش بینی جالبی از تو دیدم، سال گذشته و قبل از دربی بود که همه فکر می کردند پرسپولیس بازی را می برد، اما تو در همینجا گفتی: برای ما هم این اتفاق افتاده است و ما با تیم بگوویچ فکر می کردیم 6 یا 7 گل می خوریم اما بازی را واگذار کردیم.
در آن بازی ما تقریبا با ترکیب تیم ملی بازی کردیم. اگر اشتباه نکنم آقای پیروانی دفاع وسط بود و گل محمدی و یک دفاع کرواتمان خط دفاعی ما بودند و در خط هافبک حامد کاویانپور و جواد کاظمیان را داشتیم.
در خط حمله هم، علی دایی، مهرداد میناوند و خودم و... بازی می کردیم. ما در آن بازی بازیکنان خوبی داشتیم اما متاسفانه بازی را با نتیجه 2-1 واگذار کردیم. این بازی ها و به خصوص در کشور ما غیر قابل پیش بینی است. به دلیل اینکه ما مردم احساسی هستیم و احساسات روی ما ایرانی ها خیلی اثر گذار است. دربی هم از این قاعده مستثنی نیست. البته شاید در حال حاضر با توجه به اینکه از مربی های خارجی استفاده می کنیم و اصل روانشناسی در تیم ها اجرا می شود شاید نتایج کمی شبیه به کاغذ و قابل پیش بینی باشند.

*دربی بعدی را با توجه به اینکه اگر استقلال همین مسیر خود را ادامه بدهد و پرسپولیس هم دراوج بماند، شما این دربی را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است حتی حساسیت این بازی نسبت به سال های کم شود ولی مطمئنا بازی خوبی خواهد شد. به همان اندازه که مطمئنم تیم ملی بازی های خوبی را در جام جهانی ارائه می دهد، همان اندازه معتقدم که دربی زیبایی را خواهیم دید. به دلیل اینکه دو تیم در حال حاضر فوتبال خوبی را به نمایش می گذارند.
به عقیده من، شاید در حال حاضر ما ستاره ای مثل علی دایی خداداد عزیزی و... در فوتبالمان نداشته باشیم اما کشور ما پر از بازیکنان با استعداد و با کیفیت است. حتی ما الان لژیونرهای خوبی داریم. همین امر باعث شده است که ما تیم ملی خوبی داشته باشیم و با ثبات بازی کنیم و خیلی خوب نتیجه بگیریم. قطعا حضور کی روش توانسته به ما آموزش های درستی از فوتبال بدهد و باعث شده است باشگاه های ما بهتر از قبل کار کنند و روی تیم های پایه سرمایه گذاری کنند. من فکر می کنم با این شرایط ما در جام جهانی خواهیم درخشید.

*چقدر به تیم ملی ما امیدوارید چون خیلی گروه سختی داریم و...
خیلی سخت است. نمی خواهم تیتر به شما بدهم ولی به اعتقاد من بهترین گروهی که می توانستیم در آن قرار بگیریم همین گروه بود. ما اگر با تیم های متوسط در یک گروه قرار می گرفتیم توقعات از تیم ملی بالا می رفت اما الان مردم از تیم ملی توقع خاصی ندارند و این بار دیگر روی دوش ملی پوشان ما نیست.
مثل بازی با آرژانتین که خیلی خوب بازی کردیم قطعا جلوی اسپانیا و پرتغال هم می توانیم خوب کار کنیم و این دو بازی می تواند جزو بهترین بازی های تاریخ ایران در جام جهانی باشد. شاید اختلاف زیادی از نظر سطح فوتبال با این دو کشور داشته باشیم اما ما این اختلاف را با آرژانتین هم داشتیم و با استرالیا هم در ان زمان داشتیم ولی زمانی که مردم از ملی پوشان توقع نداشته باشند ان ها بدون استرس بازی می کنند و چه بسا موفق هم بشوند و تاریخ ساز شویم. مثل بازی با آرژانتین و استرالیا.

*سوال آخر در مورد خود شما است و مثل اینکه قرار است سریال پژمان دوباره ساخته شود. چقدر از این سریال فوتبالی است؟
خیر، اسم پژمان دیگر یک برند برای تلویزیون است و ما فیلم سینمایی که ساختیم با عنوان خوب، بد،جلف ساختیم ولی قرار است سریال رسانه خوب،بد،جلف ساخته شود که به نوعی ادامه سریال پژمان خواهد بود. فقط در این حد بگویم که خیلی با مزه است و من خودم دو قسمتی را که خواندم فکر می کنم جزو بهترین نوشته های پیمان قاسم خوانی بوده است.
خبر بهتر اینکه قرار است بهروز افخمی این کار را بسازد. ایشان با فیلم سن پترزبورگ نشان دادند که یک کمدی ساز عالی هستند و ترکیب پیمان و بهروز می تواند خیلی برای این فیلم خوب باشد.

*پس جمع پرسپولیسی ها در ان جا جمع است؟
بله، اما خب با توجه به سن و سالمان دیگر حوصله کری خواندن نداریم اما سام درخشانی هست و جر همه استقلالی ها را می کشد.

*داستان فوتبالی است؟یا اینکه ...
خیر، خیلی رگ فوتبالی در این فیلم نیست. اینکه من در این فیلم هستم خب یعنی فوتبال هم است اما خب خیلی فوتبالی نیست. سعی می کنیم بیشتر اجتماعی باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید