عملیات بزرگ نجات "سانچی"

عملیات بزرگ نجات "سانچی"

همزمان با شروع عملیات اصلی اطفای حریق نفتکش «سانچی» از روز جمعه، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول رسیدگی ویژه به پرونده آتش‌سوزی نفتکش ایرانی در دریای چین نیز از تشکیل تیم کاری مشترک ایران، ژاپن و چین برای بررسی ابعاد حادثه و تسهیل در ارائه خدمات امدادی خبر داد.

کد خبر : ۴۸۶۲۰
بازدید : ۱۶۹۲
عملیات بزرگ نجات
همزمان با شروع عملیات اصلی اطفای حریق نفتکش «سانچی» از روز جمعه، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول رسیدگی ویژه به پرونده آتش‌سوزی نفتکش ایرانی در دریای چین نیز از تشکیل تیم کاری مشترک ایران، ژاپن و چین برای بررسی ابعاد حادثه و تسهیل در ارائه خدمات امدادی خبر داد.
ربیعی روز جمعه در دیدار با سفیر ژاپن در تهران گفت: این کمیته مشترک قرار است روند عملیات امداد و نجات را پیگیری کند تا هر سه کشور با همکاری یکدیگر بتوانند به حادثه دیدگان این کشتی کمک‌رسانی کنند.وی ابراز امیدواری کرد: با عملیات‌های صورت گرفته بتوان خبرهای خوشی به خانواده‌ها و ملت ایران درباره سرنشینان این کشتی طی روزهای آینده داد.

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی، عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از امریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می‌رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 31 سرنشین آن که 2 نفر بنگلادشی تبارهستند خبری نیست.

شروع عملیات اصلی با ورود تیم تجسس و آتش خوارهای ژاپنی
عملیات اصلی مهارحریق نفتکش ایرانی ازدیروز با ورود تیم تجسس ایرانی و آتش خوار ژاپنی به دریای چین کلید خورد.
هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور درباره آخرین اخبارمربوط به نفتکش «سانچی» با اعلام این مطلب اظهارکرد: عملیات اصلی با حضور دومین یدک‌کش آتشخوار ژاپن به محل حادثه و همکاری چینی‌ها از روز جمعه، ۲۲ دیماه آغازشد و تلاش تیم تجسس سازمان بنادر و دریانوری برای ورود به نفتکش کلید خورد.

وی در واکنش به انتشاراخباری مبنی بر ورود نفتکش «سانچی» به آب‌های ژاپن نیزگفت: اگر کشتی موتور نداشته باشد به طورطبیعی با وزش باد حرکت می‌کند. اما اینگونه نیست که نفتکش آتش گرفته وارد آب‌های ژاپن شده باشد اما به سمت جزیره اوکیناوا ژاپن یعنی به سمت جنوب شرقی حرکت کرده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری اینکه در روز نخست حادثه (شنبه، ۱۶ دیماه) این کشتی در ۱۵۸ مایلی شانگهای قرار داشت، افزود: هم‌اکنون این کشتی تقریباً در ۲۷۰ مایلی شانگهای و ۱۹۰ مایلی اوکیناوا قرار گرفته است که با توجه به اینکه یدک‌کش آتشخوار ژاپن نیز در این مسیر قرار گرفته، به نفع ما است.

حق شناس با تأکید بر اینکه فرماندهی مهار آتش نفتکش «سانچی» همچنان با مرکز تجسس نجات بندر شانگهای (MRCC) است تصریح کرد: هم‌اکنون تیم مشاور فنی هلند و هیأت ۲ نفره کارشناسان فنی پاناما نیز در کنار این مرکز قرار دارند.وی به دیدار ربیعی، وزیر کار و رفاه اجتماعی با سفیر چین در روز پنج شنبه اشاره کرد و افزود: مجموعه فعالیت آقای ربیعی به‌عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش «سانچی» سبب شد شاهد فعالیت مؤثر در مرکز تجسس نجات بندر شانگهای چین باشیم.

ادامه عملیات با تمام توان
فرمانده چینی عملیات اطفا و نجات نفتکش ایرانی نیز با اشاره به ادامه عملیات خاموش کردن نفتکش ایرانی گفت: چین تمام تلاش خود را برای اطفای نفتکش و نجات ملوانان بکار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
«شی کوان وی» روز پنحشنبه هنگام بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران از کمیته بحران شانگهای که به منظور عملیات امداد و اطفای نفتکش ایرانی در دریای چین تشکل شده است افزود: افزون بر 13 کشتی امداد و نجات و اطفا حریق برای اطفای این نفتکش بکار گرفته است اما به دلیل شرایط نفتکش بیشتر از سه کشتی همزمان نمی‌توانند در عملیات شرکت کنند.

وی تأکید کرد: قلب ملت چین در این حادثه با ملت ایران است و همه ما هم از این رویداد ناراحت هستیم و تلاش خود را برای اطفای نفتکش و نجات جان ملوانان بکار گرفته‌ایم.وی افزود: در چند روز گذشته چندین بار با استفاده از آتشخوارهای بزرگ حمله را برای مهار آتش شروع کردیم اما در عمل به دلیل شرایط کشتی و انفجارهای مستمر و همچنین انتشار گازهای سمی، این عملیات ناموفق بوده است.
فرمانده چینی عملیات اطفا و نجات نفتکش ایرانی در ادامه با اشاره به دعوت ایران از یک کشتی ژاپنی برای کمک به مهار آتش گفت: از این پیشنهاد استقبال کرده و کشتی ژاپنی، ساعت 22 پنجشنبه به وقت پکن به محل رسید.وی در واکنش به پیشنهاد سفیر کشورمان که خواستار مشارکت تیم ایرانی و متخصصان شرکت کشتیرانی کشورمان در عملیات امداد و اطفا شد از این پیشنهاد استقبال کرد.

نفتکش ایرانی لکه نفتی ایجاد نکرد
وزارت حمل و نقل چین هم روز پنجشنبه اعلام کرد هیچ لکه نفتی بر اثر برخورد نفتکش ایرانی با کشتی باربری هنگ کنگی در آبهای شرقی چین شکل نگرفته است.در این بیانیه آمده است با وجود آتش سوزی در نفتکش از روز شنبه تاکنون که حادثه رخ داد، نفت به دریا نشت نکرده و لکه نفتی به وجود نیامده است.
حال آن‌که نزدیک به یک میلیون بشکه نفت فوق سبک در این نفتکش ایرانی به سمت کره جنوبی حمل می‌شده و حریق باوجود گذشت چند روز هنوز مهار نشده است.با این حال کارشناسان نسبت به انتشار مواد سمی هشدار داده‌اند و کشتی‌های چینی در حال جلوگیری از هرگونه بلایای زیست محیطی در منطقه هستند.وزارت حمل و نقل چین در این بیانیه می‌افزاید که 13 کشتی امداد و نجات مساحتی به میزان 900 مایل دریایی را تحت پوشش قرار داده‌اند تا از سرنشینان مفقود نفتکش ایرانی اطلاعی به دست آورند.

نامه ربیعی برای پیگیری حادثه کشتی ایرانی
مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی نیز در نامه‎ای پیگیری مناسب نیروی دریایی، وزارت حمل و نقل و دیگر سازمان‌های ذیربط چین را در حادثه آتش سوزی نفتکش سانچی، در آب‌های چین خواستار شد.
علی ربیعی در نامه‎ای پیگیری مناسب نیروی دریایی، وزارت حمل و نقل و دیگر سازمان‌های مربوطه چین را در حادثه آتش سوزی نفتکش سانچی، در آب‌های چین خواستار شد.

در نامه ربیعی که از سوی رئیس جمهوری به‌عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی انتخاب شده،خطاب به «این وی مین»، وزیر منابع انسانی و تأمین اجتماعی جمهوری خلق چین آمده است:«چند روز گذشته در اثر برخورد دو کشتی در آبهای ساحل شرقی چین، در مجموع ۳۲ نفر از خدمه کشتی نفتکش شامل ۳۰ ایرانی و ۲ بنگلادشی ناپدید شده‌اند.
با توجه به این که زنده ماندن برخی از مفقودشدگان محتمل است و با توجه به حساسیت امر رسیدگی به مسائل جامعه، کار و تولید و نیز تعلل‌های احتمالی صورت گرفته در امداد و نجات حادثه دیدگان، از جنابعالی به عنوان مقام همکار در صیانت از نیروی کار، انتظار دارم پیگیری‌های مناسب با نیروی دریایی، وزارت حمل و نقل و دیگر سازمان‌های ذیربط آن کشور مبذول فرمایید.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در دیدار با «پانگ سن» سفیر چین در ایران با بیان این که نفتکش سانچی در حال نزدیک شدن به مرزهای آبی ژاپن است، گفت: انتظار داریم در صورتی که نفتکش سانچی به طرف آبهای ژاپن رفت، چین همچنان در عملیات مهار آتش همکاری داشته باشد و ناهماهنگی در تعاملات بین‌المللی در عملیات مهار آتش، تأثیر منفی نداشته باشد.

وی درباره وضعیت مهار آتش نفتکش سانچی، اظهار داشت: امروز به ما اطلاع دادند که شرایط بهتر شده و چند نفر از نیروهای شرکت ملی نفتکش توانستند که در مرکز عملیات مهار آتش در چین حضور داشته باشند.
مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی اضافه کرد: حضور شمار بیشتری از ایرانیان در مرکز مدیریت حادثه می‌تواند شرایط را بهتر کرده و باعث اطمینان‌بخشی برای مردم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: به دلیل این که جریان باد به صورتی است که نفتکش را به سوی آبهای ژاپن منتقل می‌کند، تلاش کرده‌ایم که کشتی‌های آتشخوار ژاپنی را نیز وارد عملیات کنیم.
وی خطاب به سفیر چین گفت: از شما می‌خواهیم که هماهنگی لازم برای آغاز فعالیت کشتی ژاپنی در مهار آتش انجام شود.حتی انتظار داریم در صورتی که نفتکش سانچی به طرف آبهای ژاپن رفت، چین همچنان در عملیات مهار آتش همکاری داشته باشد و ناهماهنگی در تعاملات بین‌المللی در عملیات مهار آتش، تأثیری نداشته باشد.

ربیعی گفت: نفتکش تقریباً نزدیک آبهای ژاپن شده و خوشبختانه ژاپنی‌ها آمادگی خود را اعلام کرده‌اند، چینی‌ها نیز قول داده‌اند که تا پایان این بحران، به همکاری خود ادامه می‌دهند. امیدوار هستیم که هماهنگی لازم انجام شود تا به محض فراهم شدن شرایط، افراد بتوانند برای اطلاع از وضعیت سرنشینان، وارد نفتکش شوند.ما اطمینان داریم که قدرت فناوری چین به حدی بالا هست که بتواند عملیات نجات را در شب نیز انجام دهد، بنابراین از آنها خواسته‌ایم که عملیات مهار آتش را در شب نیز ادامه دهند.

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی درباره نحوه همکاری چین در مدیریت این بحران گفت: چینی‌ها در این حادثه تلاش زیادی کرده‌اند اما انتظار داریم که باز هم فعالیت خود را بیشتر کنند.
ربیعی با بیان این که در حال ساماندهی یک همکاری بین‌المللی هستیم، ادامه داد: دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در نظر دارد با نخست‌وزیر چین درباره این موضوع و لزوم تسریع در عملیات مهار آتش صحبت کند. اما به دلیل مسافرت وی به خارج از چین امکان این هماهنگی و صحبت وجود نداشته است.وزیر تعاون، کـــــار و رفاه اجتماعی با بیان این که از 6 کشور درخواست کرده‌ایم که در عملیات مهار آتش نفتکش، مشارکت کنند، اضافه کرد: علایم خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد آتش در حال مهار است.

وی با بیان این که به نجات سرنشینان نفتکش‌ها امیدوار هستیم، تصریح کرد: تمهیداتی در این کشتی‌ها پیش‌بینی می‌شود تا افراد بتوانند خود را نجات دهند.مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی با بیان این که پیش‌بینی شرایط دشوار است، اظهار داشت: کارشناسان بر اساس شواهد به ما می‌گویند امیدوار باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: هیچ کارشناسی هنوز از نجات سرنشینان قطع امید نکرده است، بنابراین هر کاری که از دستمان برمی‌آید باید انجام دهیم.

ورود گروه ویژه ارتش ایران
گروه امداد و نجات ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از 12 متخصص با هدف کمک به عملیات جست‌و‌جو و شناسایی دریانوردان ایرانی، عصر جمعه وارد چین شدند.
قرار است این تیم تخصصی در کنار تیم‌های امداد و نجات چینی در عملیات جست‌و‌جو و شناسایی دریانوردان ایرانی شرکت کنند.

قدردانی پدر یکی از دریانوردان از مسئولان
«مسعود آروی» پدر یکی از دریانوردان ایرانی نفتکش سانحه دیده سانچی که به شانگهای سفرکرده است، در مورد تلاش‌های انجام شده برای نجات جان دریانوردان گفت: شرکت ملی نفتکش ایران وتمامی دست اندرکاران مربوطه تمام تلاش خود را برای نجات خدمه کشتی بکار گرفته‌اند.
آروی دیروزبه خبرنگارایرنا در شانگهای گفت: خودم از کارمندان شرکت ملی نفتکش هستم و با سختی‌های این کار آشنا هستم. چینی‌ها و تمام عوامل ایرانی که در شانگهای حضور دارند برای نجات فرزندانمان سنگ تمام گذاشتند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.وی با اشاره به این‌که زبان من برای قدردانی از این عزیزان عاجز است، گفت: از نزدیک در جریان تلاش‌های شرکت ملی نفتکش ایران و نمایندگان دولت برای اطفای حریق و همچنین نجات جان ملوانان هستم.
او گفت: به اعتقاد بنده تیم اجرایی کارشان را در سطح عالی انجام دادند و هیچ چیز کم نگذاشتند. یکی دیگر از پسرانم روی کشتی در دریای هند است و از این‌که به ملت ایران خدمت می‌کنند، افتخار می‌کنم.وی افزود: خانواده‌هایی که عزیزان آنها در کشتی هستند بدانند مسئولان برای اطفای کشتی و نجات جان عزیزانشان هیچ چیزی کم نگذاشتند. شرکت ملی نفتکش نیزبرای نجات دریانوردان از بهترین متخصصان و همچنین بهترین تجهیزات اطفا استفاده می‌کند که امیدوارم به نتیجه برسند.

او به خانواده‌ها اطمینان داد مسئولان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و به عنوان نماینده آنها در شانگهای باور دارم که تمام تلاش خود را برای نجات فرزندانمان بکار گرفته‌اند.
وی در پاسخ به این سؤال که چه قدر احتمال می‌دهید دریانوردان کشتی را ترک کرده باشند، گفت: با توجه به آموزش و تجربه 30 ساله دریانوردی من، فکر می‌کنم خدمه کشتی که آموزش دیده هستند آن را ترک نخواهند کرد چون آنها آموزش دیده‌اند فقط زمانی کشتی را ترک کنند که کشتی در حال غرق شدن باشد.او با اشاره به این‌که در میان دریانوردان افرادی با تجربه بالا حضور دارند، گفت: امن‌ترین جای کشتی قسمت عقب کشتی است که امیدواریم خدمه برای فرار از آتش به آنجا رفته باشند.

وی افزود: حتی اگر فرزندم جانش را در این کشتی برای وطن فدا کند، به او افتخار می‌کنم چون در این صورت او جانش را در راه غیرتش از دست داده است.وی با آرزوی سلامتی برای همه دریانوردان گفت: از همه عوامل و دست اندرکاران این عملیات که برای نجات فرزندانمان سنگ تمام گذاشتند، تشکر می‌کنم.

شروع عملیات اطفای حریق کشتی از صبح جمعه
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران صبح دیروز به ادامه تلاش‌ها برای روشن شدن هرچه سریعتر وضعیت کشتی حادثه دیده ایرانی اشاره کرد و گفت: عملیات اطفای حریق کشتی از ساعت 7:30 صبح روزجمعه 22 دی به وقت محلی چین آغاز شد. سیروس کیان ارثی در حاشیه دیدار علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با سفیر کشور ژاپن در تهران در محل شرکت ملی نفتکش افزود: پیش‌بینی می‌شود چنانچه شرایط جوی اجازه بدهد عملیات اطفای حریق شنبه به اتمام برسد.

وی به انفجاری که ساعت 10 صبح جمعه روی کشتی رخ داد اشاره کرد و ادامه داد: کشتی آتشخوارکه به محل حادثه رسیده با سرعت در حال اطفای حریق ناشی از انفجار است.

سفیرچین چه گفت؟
سفیر چین در ایــــــران نیز با بیان اینکه حدود 20 کشتی نجات در منطقه عملیاتی امداد و نجات نفتکش حضور دارند، گفت: درحال حاضر با تغییر جهت باد، این نفتکش از مرزهای دریای چین دورتر می‌شود، اما به ایران اعلام کرده‌ایم که دولت چین همچنان به عملیات امداد و نجات تا پایان ادامه می‌دهد. «پانگ سن» سفیر چین عصرپنجشنبه در دیدار با «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی درباره وضعیت مهار آتش نفتکش اظهار داشت: وزارت حمل و نقل چین، نیروهای زیادی را برای مهار آتش این نفتکش و نجات مفقودان تجهیز کرده است.
سفیر چین در ایران با اشاره به وضعیت نفتکش سانچی گفت: اکنون این نفتکش به‌صورت مستمر آتش می‌گیرد و انفجارهایی در آن رخ می‌دهد. اما نیروهای چینی با وجود مواجه شدن با تهدیدات مختلف تلاش کرده‌اند که وظیفه امداد و نجات را انجام دهند.

پانگ سن یادآور شد: چین اکنون با کره جنوبی و ژاپن درحال همکاری است و از مشارکت آنها در عملیات مهار آتش و جست‌و‌جوی مفقودان استفاده می کند.وی با بیان اینکه از لحظه وقوع حادثه، نجات افراد، اولویت اصلی نیروهای چینی بوده است، اضافه کرد: مرکز امداد و نجات دریایی وزارت حمل و نقل چین به‌عنوان ستاد فرماندهی این حادثه تعیین شده است و عملیات نجات را هماهنگ و اطلاع‌رسانی می‌کند.

سفیر چین در ایران خاطرنشان کرد: چین از اعزام نیروهای متخصص ایرانی برای مشارکت در عملیات مهار آتش استقبال می‌کند و تسهیلات لازم را برای اعزام آنها به چین فراهم می‌کند.
پانگ سن ادامه داد: تلاش می‌کنیم درخواست ایران برای شبانه روزی کردن عملیات مهار آتش را به مسئولان مربوطه منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه بین ایران و چین کانال‌های ارتباطی گسترده‌ای وجود دارد، گفت: از همه امکانات برای مهار آتش و تعیین تکلیف سرنشینان استفاده می‌شود.سفیر چین در ایران خاطرنشان کرد: پس از وقوع حادثه چین، حالت اضطراری اعلام و وزارتخانه‌های خارجه و حمل و نقل چین کمیته‌ای را برای رسیدگی به این مسأله تشکیل دادند و کار امداد شروع شد.

پانگ سن با بیان اینکه نخست‌وزیر چین هم دستورات مهمی را صادر کرد تا نهادهای مرتبط امکانات لازم برای امداد و نجات را فراهم کنند، اضافه کرد: وزیر امور خارجه چین نیز به وزیر امور خارجه ایران اطمینان داده است که دولت چین تا جایی که امکان دارد، کار امداد و نجات را انجام دهد.وی با بیان اینکه درحال حاضر حدود 20 کشتی نجات در منطقه حضور دارند، اظهار داشت: جزر و مد و وضعیت آب و هوا کار امداد و نجات را دشوار کرده است. اما با وجود این، نیروهای چین با به خطر انداختن جان خود چندین بار تلاش کردند که برای انجام عملیات امداد و نجات به نفتکش نزدیک شوند.سفیر چین در ایران افزود: درحال حاضر با تغییر جهت باد این نفتکش از مرزهای دریای چین دورتر می‌شود، اما به ایران اعلام کرده‌ایم که دولت چین به عملیات امداد و نجات تا پایان ادامه می‌دهد.

نجات جان دریانوردان، اولویت نخست
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران نیزدرحاشیه این دیدار گفت: نجات جان دریانوردان، اولویت نخست ما در عملیات اطفای حریق است. «سیروس کیان ارثی» افزود: با توجه به حضور یک تیم متخصص از ایران و پیوستن این تیم به گروه عملیات امداد و نجات چین، به‌دنبال یافتن راهی برای ورود به عرشه کشتی هستیم.

وی از آماده‌سازی اسکن کشتی سانچی از طریق دوربین‌های حرارت سنج برای ورود گروه‌های امداد و نجات به نفتکش خبر داد و گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، قرار شد بدنه کشتی نفتکش از طریق دوربین‌های حرارت سنج اسکن شود تا امکان ورود گروه‌های امداد و نجات برای اطلاع از جان دریانوردان، بررسی شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با یادآوری اینکه افکار عمومی این موضوع را دنبال می‌کند و پیگیر سرنوشت دریانوردان است گفت: امیدواریم روزجمعه بتوانیم وارد کشتی شویم و عملیات جست‌و‌جوی ملوانان را آغاز کنیم.

برش

درخواست خانواده‌های خدمه کشتی ازجامعه جهانی
خبرنگار یورونیوز در تهران، شامگاه پنجشنبه موفق به مصاحبه با چند نفر از بستگان خدمه نفتکش سانچی شد. آنها درعین امیدواری از همه کشورها می‌خواهند تا به یاری آنها بشتابند.مادر مهدی سادگی- مهندس کشتی- گفت: «ما می‌خواهیم کمک به کارکنان نفتکش که احتمال زیادی می‌رود هنوز در کشتی زنده باشند، جهانی شود. به آنها کمک کنید. اینها انسان‌هایی هستند که الان نیاز به کمک شما دارند. شما جوامع بین‌المللی. ما همه در انتظار بازگشت عزیزانمان هستیم. به ما کمک کنید.»

منصوره یحیایی -همسر یکی دیگرازخدمه کشتی-نیز با انتقاد از عملکرد چینی‌ها گفت: «از چین توقع داریم . کشتی ما الان آنجاست، می‌تواند خیلی بیشتر کمک کند. از چین می‌خواهیم به ما کمک کند و جان بچه‌های ما را نجات دهد. پنج روز خیلی زیاد است. پنج روز که برای ما هر لحظه‌اش کابوسی بوده که هنوز تمام نشده است.»الیا محتشمی- همسر وحید محبی، مهندس کشتی- نیزاظهارداشت: «من می‌دانم که آنها الان یک جای امن (در کشتی) هستند.
حتی یک درصد هم به این فکر نمی‌کنیم که اتفاقی ناگوار برای آنها افتاده باشد. ولی هر ثانیه و هر لحظه که می‌گذرد ارزشمند است.»اما انتشار اخبار ضد و نقیض، آرامشی به خانواده‌های نگران نمی‌دهد؛ شکوفه عبدالله‌زاده همسر احسان قاسم آبادی -یکی دیگرازخدمه کشتی- نیز با انتقاد از امید دادن‌های بیجا گفت: «اخبار ضد و نقیض زیاد است.
امروز به ما دلداری می‌دادند که امداد و نجات رسیده و فردا آنها نجات می‌یابند، من با خودم گفتم خدا را شکر، پس می‌روند روی کشتی و نجاتشان می‌دهند، بعد همان موقع آقایی از درآمد وگفت، امدادی نرسیده. من نتوانستم روی پاهایم بایستم، واقعاً دیگر نمی‌توانیم. صبرمان تمام شده است.»
منبع : روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید