مسئولیت را تکلیفی کنیم و حقوق را هم برداریم

مسئولیت را تکلیفی کنیم و حقوق را هم برداریم

ما طبق نظریه هانتینگتون در رویارویی تمدن ها در بین هشت تمدن مطرح شده آنها می گویند « تمدن اسلامی » به رهبری انقلاب اسلامی در مقابل « تمدن لیبرالی غرب » مواجه دارد و امروز این اساس سیاست خارجی امریکا شده است. دیگر شوروی و بلوک شرق رقیب غرب نیستند.

کد خبر : ۴۸۷۳۹
بازدید : ۱۰۱۹
مسئولیت را تکلیفی کنیم و حقوق را هم برداریم
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اظهار کرد: ملت دشمن ما نیست. ظرفیت ملت را نگذاریم هرز شود. این را برای حفظ هویت و اقتدارمان در دنیا به کار بگیریم. حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در جلسه هفتگی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: موضوعی که امروز مطرح شد ، راجع به احتمال خروج آمریکا از برجام است. مسئله ملی ما است مردم روی این حساسند. نباید موضوع را جناحی کنیم. عده ای طرفدار و عده ای محکوم کنند دو آتش اختلاف و دوگانگی ملت و دولت را تشدید کنند.

اهم اظهارات مهاجرنیا به شرح زیر است:
* مردم دوست دارند بدانند نظام بالاخره چه تصمیمی می گیرد. مصلحت ما در ادامه برجام است یا در خروج از آن؟ مردم ما این را می دانند انقلاب اسلامی، الان یک بِرند در دنیا به دست آورده است ما صاحب بِرند «رقیب تمدن غرب » هستیم. الان در همه ی کشورهای اسلامی ما این جایگاه را داریم.

*ما طبق نظریه هانتینگتون در رویارویی تمدن ها در بین هشت تمدن مطرح شده آنها می گویند « تمدن اسلامی » به رهبری انقلاب اسلامی در مقابل « تمدن لیبرالی غرب » مواجه دارد و امروز این اساس سیاست خارجی امریکا شده است. دیگر شوروی و بلوک شرق رقیب غرب نیستند.

*بِرند رقابت به اسم ما ثبت شده است .نباید این برند بین المللی را از دست بدهیم اگر این برند را از دست بدهیم می شویم یک کشور معمولی. نباید از درون و داخل این برند و پرستیژ بین المللی را از بین ببریم . متأسفانه ما اصلاً از این برند مراقبت نمی کنیم. آقا یک فروشگاه هم در زیر برندش و تابلویش کار می کند. حتی وقتی که ورشکسته هم می شود برندش را حفظ می کند چون برایش حیاتی است.
آیا مدعیان اصولگرایی و اندیشه امام و انقلاب اسلامی امروز به فکر تقویت و مراقبت از این برند هستند؟ این جایگاه قبلاً برای شوروی بود ولی الان ما آن را در اختیار داریم. تنها امریکا نیست، اروپایی ها هم ما را رقیب خود می دانند ما باید همه ظرفیت ها را به کار ببندیم برای حفظ این جایگاه باید از این برند خوب محافظت کنیم.

*تمام فکر و ذکر سران غرب و اسرائیل تضعیف ایران و انقلاب است و این نشان از جایگاه کشور ما دارد. نباید بنشینیم دست روی دست بگذاریم تا ببینیم کار به کجا می رسد و بعد منتظر یک راهپیمایی باشیم که همان نیز گاهی منجر به مشاجرات داخلی می شود. منافع ملی ما جای دیگری است، ملت دشمن ما نیست. ظرفیت ملت را نگذاریم هرز شود. این را برای حفظ هویت و اقتدارمان در دنیا به کار بگیریم.

*در اغتشاشات اخیر موضوع اولیه مباحث گرانی و بیکاری و مشکلات بانکی برخی از مؤسسات بود اما خیلی زود واقعیت دیگری به عنوان تقابل با اصل نظام و قرآن و اسلام ظاهر شد.

*امام خمینی می گفت من خادم ملت هستم. مرحوم آیت الله طالقاتی اولین رئیس خبرگان قانون اساسی، احساس همدلانه و مردمی بودنش را با نشستن روی عبای پهن شدن در کنار صندلی نشان داد. شهید رجایی ناهار خود را در بقچه ای از خانه به محل کار می برد. شهید بهشتی و قدوسی با پیکان شخصی به محل کار می رفتند. صیاد شیرازی تا روز ترورش خودش بچه اش را به مدرسه می برد. باهنر با قلم بیت المال مطلب شخصی نمی نوشت. روحیه مردمی خوبی بوجود آمد و انقلاب خیلی در این زمینه موفق بود ولی کم کم که جلو آمدیم این ارزش های زیبا تغییر کرد. اگر در موردی هم خواستیم ادای سادگی شهید رجایی را دربیاوریم، تبدیل به روحیه عوام فریبی ورویکرد پوپولیستی می شد.

* در همین حوادث اخیر ببینید همزمان با اعتراضات در ایران در فرانسه هم اعتراضات بسیار گسترده تر از ایران بود. هزار ماشین را آتش زدند و 500 نفر دستگیر شدند ولی صدای نتانیاهو و ترامپ اصلا در نیامد اما در موضوع ایران شما می بینید همه لحظه ای اخبار ایران را پیگیری می کردند و توئیت نویسی سران آمریکا و انگلیس و اسرائیل و حتی فرانسه لحظه ای گزارش می شد. همه اینها نشان می دهد که واگرایی دولت و ملت امروز سوژه مهمی برای دشمنان ما است البته برای انقلاب هم بسیار خطرناک است .

* اصولگرایی فقط ایام انتخابات نیست. اصولگرایی دفاع از اندیشه های انقلاب است یکی از وظایف اصول گرایی این است که مردم را با حق وتکلیف آشنا کند، کلاس بگذاریم، کارگاه برگزار شود بگوییم مردم بیایید با حقوق خود آشنا شوید، مردم نسبت به حقوق شهروندی خود بی اطلاع هستند و باید با حقوق خود و تکلیف خود آشنا شوند در بحث حقوق شهروندی کار رها شده و هر دولتی سرکار می آید یک بیانی و قرائتی از آن ارائه می دهد.

* مردم از وضعیت حقوق و دستمزدهای مسئولان و کارگزاران نظام انتقاد جدی دارند. تفاوت ها فاحش است. جامعه دارد طبقاتی می شود. آقا برگردیم مسئولیت را تکلیفی کنیم و حقوق آن را یا اصلا برداریم و یا به سطح پایین ترین دستمزد مردم برسانیم ببینیم آقایانی که میلیاردی خرج می کنند تا وزیر و وکیل بشوند باز به میدان می آیند .

*خواسته مردم این است که در بدنه قدرت چرخش نخبگان باشد،خیلی ها می گویند که مسئولان از اول انقلاب تاکنون حلقه فامیلی و مرتبط به هم شدند و قدرت شبکه ای شده ما نیروی جدید متخصص و آموزش دیده کم به بدنه قدرت تزریق می کنیم . درست است که باید از تجربه ها استفاده شود .چرا یک نفر 5 دوره باید نماینده مجلس و وزیر باشد . مگر چه تخصص و تجربه نایابی دارد که رها نمی کند، این خواسته بخشی از مردم شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید