پرسینگ بین سیاره‌ای به سود کلوپ!

پرسینگ بین سیاره‌ای به سود کلوپ!

دریافتیم منچسترسیتی "آرسنال شکست ناپذیر 04-2003" نیست، نه نیست. نوار بیست و دو بازی بی شکست آبی آسمانی ها در لیگ پاره شد و آنها عجیب ترین بازی در این فصل را تا این برهه سپری کردند. چیزی غیرمنتظره، خیلی زیاد. سیتی پس از چهل دیدار لیگ زانو زد، 284 روز پس از شکست مقابل چلسی در آوریل پارسال.

کد خبر : ۴۸۸۱۶
بازدید : ۱۰۲۷

پرسینگ بین سیاره‌ای به سود کلوپ!
حمیدرضا صدر در هفت پرده به درخشش لیورپول برابر منچستر سیتی پرداخته است.

پرده اول:
دریافتیم منچسترسیتی "آرسنال شکست ناپذیر 04-2003" نیست، نه نیست. نوار بیست و دو بازی بی شکست آبی آسمانی ها در لیگ پاره شد و آنها عجیب ترین بازی در این فصل را تا این برهه سپری کردند. چیزی غیرمنتظره، خیلی زیاد. سیتی پس از چهل دیدار لیگ زانو زد، 284 روز پس از شکست مقابل چلسی در آوریل پارسال.


پرده دو:
بازی که شروع شد لیورپول بهترین دفاع در خانه را معرفی کرده بود (چهار گل خورده) و سیتی بهترین دفاع دور از خانه را (پنج گل در یازده دیدار). ولی بازی که تمام شد لیورپول سه گل دریافت کرده بود و سیتی چهار گل. لیورپول 3-4 پیروز شده بود. نمی توانستیم کلوپ و گواردیولا را برای رد و بدل شدن هفت گل در آن بعد از ظهر خاطره انگیز ستایش نکنیم، برای روی آوردن به نمایشی مثبت و بی اعتنا به حصارهای دفاعی متداول... اولین بازی یورگن و پپ 2-4 تمام شده بود، سپس دو بازی 0-3 و دو بازی 0-2 و پس از آن نبرد 0-5 و بعد تساوی. 37 گل ردوبدل شده با هفت کلین شیت در دوازده دیدار که در آن بعد از ظهر آنفیلد نتیجه طوفانی 3-4 هم به ویترین نبردهای شان اضافه شد. حالا هیچ مربی پپ را مثل یورگن شش بار شکست نداده.


حالا همه بی اعتنایی کلوپ به پارک اتوبوس را ستایش می کنند. روی آوردنش به پرسینگ بالا را که خود کلوپ آن را "آمده از سیاره دیگری" خواند. دل سپردنش به مخاطره را. او گفته بود برای مغلوب کردن سیتی چاره ای جز روی آوردن به حمله و پرسینگ نخواهد داشت. گفته بود اگر برابر سیتی در منطقه جریمه تان دفاع کنید چاره ای جز دل سپردن به بلیط لاتاری ندارید. کلوپ دیده بود تیم های محتاط و محافظه کار چگونه برابر سیتی زانو زده بودند. کریستال پالاس تلاش کرد با جان کندن ویلفرد زاها برابر سیتی بی باکانه بازی کند، همین طور بریستول سیتی، ولی لیورپول بود که سرانجام به توفیق دست پیدا کرد. تیم های آلمانی در پرسینگ استاد بوده اند و لیورپول با کلوپ این بار به قول جاناتان ویلسون "سیتی را مچاله کرد".

پرده سه:
ماشین لیورپول در آنفیلد روغنکاری شده بود. روبرتو فیرمینو سختکوش و خوش قریحه که در شش بازی لیگ در شش گل زده به سیتی نقش داشته - سه گل زده و سه پاس گل ارسال کرده - ادرسون را مات کرد. او سه شوت کمتر از محمد صلاح زد، ولی نقش کلیدی در حرکات هم تیمی هایش داشت. محمد برای توصیف درخشش محمد صلاح آمار بیست و چهار گل زده و ارسال هفت پاس گل طی سی بازی در همه مسابقات کافی است... خط حمله خارق العاده لیوپول در این فصل که تاکنون در همه رقابت ها هشتاد و پنج گل زده.
آنها در سراسر فصل پیش نود و دو گل زده بودند که یعنی مردان کلوپ پی رکورد رویایی افتاده اند. سیتی در همه دیدارهایش در لیگ برتر این فصل جمعا هفتاد و سه دقیقه از حریفان عقب بود و این جا برابر لیورپول شصت و سه دقیقه. زدن سه گل طی هشت دقیقه از 60 تا 68 - به علاوه یک بار لرزاندن تیر دروازه - با گل هایی که صرفا برتافته از قریحه فردی نبودند: فیرمینو بود پاس گل آلکسلید چمبرلین را داد و آکسلید چمبرلین پاس گل فیرمینو را ارسال کرد و محمد صلاح هم پاس گل سادیو مانه را فرستاد.


پرده چهار:
گذر لیورپول از عصر کوتینیو کوتاه بود، خیلی کوتاه. کسی نمی گفت "جای فلیپه خالی است"، هیچ کس. یادمان نرفته پست کوتینیو از تابستان تغییر کرده بود و کلوپ برغم درخشش پسر برزیلی نمی دانست با او چه کند. آکسلید چمبرلین نقش هافبک تهاجمی جناح چپ متعلق به کوتینیو را گرفت و قابلیت هایش را به رخ کشید و از نگاه بی بی سی "بهترین بازیکن میدان" شد. او بیش از هر سرخپوشی توپ را لمس کرد (67) و بیش از هر لیورپولی موقعیت گل خلق کرد (3). جشنواره گل را او راه انداخت. درخشش او بود که به اندرو رابرتسون اسکاتلندی مدافع چپ گمنام اسکاتلندی لیورپول فرصت داد بی ترس و واهمه بازی کند. استرلینگ را به بند کشد و به جلو تاخته و کایل واکر را هراسان سازد.

پرده پنج:


دریافت دو گل در شش دقیقه پایانی - پس از تعویض های جدل آور کلوپ - سوی دیگر لیورپول را عیان ساخت. آبی آسمانی ها با روانه کردن فقط چهار شوت در قاب دروازه لیورپول سه گل زدند تا نمایش لوریس کاریوس آلمانی یادآور بازی های نومید کننده سایمون مینیوله بلژیکی شود. لیورپول میان پنج تیم اول جدول بیش از هر تیم گل خورده.

پرده شش:
کوین دی بروین در غیاب جای بسیار خالی شده داوید سیلوا جان کند، ولی نتوانست روند دیدار را تغییر دهد. داوید سیلوا در ادامه فصل تا چه حد مددکار سیتی خواهد بود؟

پرده هفت:
سیتی سه گل زد و از کمند سقوط سنگین رهایی پیدا کرد، ولی شایسته شکست بود... با این وصف آنها با چنان اقتداری در صدر جدول لیگ نشسته اند که بر زبان راندن واژه "بحران" محال است، محال.

منبع: ورزش 3
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید