فولکس جتا 2019 به ایران می آید؟

فولکس جتا 2019 به ایران می آید؟

جتا ۲۰۱۹ از اواخر سال جاری با قیمت پایه ۱۸ هزار دلاری به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به ورود محصولات فولکس واگن به بازار کشورمان در هفته های احیر می توان امیدوارد بود که جتا با طراحی به روز و البته قیمت متعادل تر خود در صورت ورود به بازار ایران می تواند رقیبی بسیار سرسخت در سگمنت خود باشد.

کد خبر : ۴۸۹۲۰
بازدید : ۳۴۹۸

فولکس واگن از سال ۱۹۷۹ تا کنون موفق به فروش بیش از ۱۶ میلیون دستگاه از مدل جتا شده است که از این تعداد تنها ۳.۲ میلیون دستگاه آن در بازار آمریکا به فروش رسیده است. حال در نمایشگاه خودروی دیترویت این خودروساز آلمانی از مدل جدید جتا رونمایی کرده است که نسل هفتم این خودرو به حساب می آید و به فناوری های روز مجهز شده است. این خودرو نیز همانند نسل جدید گلف و آئودی A3 روی پلتفرم جدید MQB فولکس واگن ساخته شده است و یک خودروی کاملا جدید محسوب می شود.

فولکس جتا 2019 به ایران می آید؟

فاصله محوری مدل جدید جتا ۲۶۸ سانتی متر است که در مقایسه با فاصله ی ۲۶۵ سانتی متری نسل قبلی بیشتر است. در کل ابعاد مدل جدید جتا پهن تر و دارای ارتفاع بیشتری نیز است تا فضای داخلی آن افزایش پیدا کند. در طراحی خارجی جتا شاهد الهام گیری گسترده از فولکس واکن آریتون هستیم که نمایی مدرن و جذاب را برای جتا به وجود آورده است. در این بین باید به مواردی همچون جلوپنجره بزرگ و سقف شیب دار خودرو اشاره کرد. همچنین در این نسل چراغ های اصلی به صورت استاندارد از نوع LED هستند.

کابین فولکس واگن جتا نیز به طور کامل متحول شده است و به امکانات جدید مجهز شده است. همچنین کیفیت کابین نیز افزایش پیدا کرده است و از پلاستیک نرم در ساخت آن بهره گیری شده است. ۱۰ نوع نورپردازی نیز برای کابین خودرو قابل انتخاب است. جتا در ۲ تیپ SEL و SEL پریمیوم عرضه می شود که هر دوی آن ها به صورت استاندارد به کاکپیت دیجیتالی فولکس واگن مجهز هستند که هم مجموعه نشان دهنده ها و هم سیستم رهیاب ماهواره ای را درون خود جای داده است. با پرداخت کمی مبلغ بیشتر و خرید مدل پریمیوم نیز می توان تجهیزات ایمنی نظیر سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خودروی پشت سری، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار بین خطوط، اپل کارپلی، اندروید اتو، و سیستم MirrorLink را دریافت کرد.

در بخش فنی جتا یک پیشرانه‌ی TSI مجهز به توربو و سیستم تزریق مستقیم سوخت به چشم می خورد که ۱.۴ لیتر حجم دارد و می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. البته قدرت تولیدی موتور مدل ۲۰۱۹ در مقایسه با مدل فعلی که ۱۵۰ اسب بخار است کمی کاهش پیدا کرده است اما جای نگرانی وجود ندارد چون فولکس واگن برای کسانی که مدل قدرتمندی را بخواهند مدل GLI را عرضه خواهد کرد. قدرت موتور جتا توسط یک گیربکس شش دنده دستی به چرخ های جلویی انتقال پیدا می کند. اما خریداران امکان انتخاب گیربکس ۸ دنده دوبل کلاچ را نیز دارند که به صورت استاندارد به سیستم استاپ استارت نیز مجهز است. البته تیپ های فول جتا به صورت استاندارد با گیربکس اتوماتیک عرضه می شوند.

فولکس واگن جتا برای سال ۲۰۱۹ در ۴ تیپ با نام های S، SE، SEL و SEL پریمیوم به بازار عرضه خواهد شد. در آینده نیز مدل R-Line به مدل های این خودرو اضافه خواهد شد که مدل اسپرت این خودرو محسوب می شود. جتا ۲۰۱۹ از اواخر سال جاری با قیمت پایه ۱۸ هزار دلاری به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به ورود محصولات فولکس واگن به بازار کشورمان در هفته های احیر می توان امیدوارد بود که جتا با طراحی به روز و البته قیمت متعادل تر خود در صورت ورود به بازار ایران می تواند رقیبی بسیار سرسخت در سگمنت خود باشد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید