نگاهی به جدیدترین آثار منتشر شده در هفته گذشته

نگاهی به جدیدترین آثار منتشر شده در هفته گذشته

در این راه، جدا از بررسی و فیش‌برداری از مجلات سینمایی و موسیقایی دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰، با هنرمندان، هنرورزان و کارورزان عرصه موسیقی و سینما که هر یک به نحوی در ارتباط هنری و حرفه‌ای با واروژان بوده‌اند هم گفت‌وگو شده و نظرات آن‌ها درباره همکاری‌هایشان در این اثر گرد آمده است.

کد خبر : ۴۸۹۵۲
بازدید : ۲۰۹۷
فرادید | هفته گذشته بازار کتاب با چند اثرجدید از نشر‌های مختلف رونق تازه‌ای گرفت.

در این گزارش چند نمونه از این آثار را معرفی می‌کنیم.

۱. واروژان
کتابی به کوشش حسین عصاران که گردآوری مجموعه‌ای از یادداشت‌ها، برداشت‌ها، مقالات و خاطره نگاری‌های بسیاری از بزرگان در یادبود واروژان هنرمند وموسیقیدان ارمنی ایرانی است.
طرح جلد کتاب از فرشید مثقالی است. این کتاب توسط نشر رشدیه منتشر شده است.
نگاهی به جدیدترین آثار منتشر شده در هفته گذشته
* حسین عصاران ، مؤلف این کتاب، در گفت‌وگو با ایسنا درباره فرآیند شکل‌گیری این کتاب گفت: فکر تألیف این کتاب سال‌ها با من بود تا این‌که در آخرین مراحل شکل‌دهی به کتاب قبلی‌ام «باران عشق»، جدی‌تر شد و کار تحقیق و جمع‌آوری دستمایه‌های اولیه، از همان زمستان ۱۳۹۴ آغاز شد. در این راه، جدا از بررسی و فیش‌برداری از مجلات سینمایی و موسیقایی دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰، با هنرمندان، هنرورزان و کارورزان عرصه موسیقی و سینما که هر یک به نحوی در ارتباط هنری و حرفه‌ای با واروژان بوده‌اند هم گفت‌وگو شده و نظرات آن‌ها درباره همکاری‌هایشان در این اثر گرد آمده است.

۲. سایه و شر در افسانه‌ها
نویسنده ماری لوئیز فون فرانس است. او از بزرگترین صاحب نظران بررسی افسانه‌های کهن است که در این کتاب در دو بخش به موضوع سایه و شر پرداخته است. در بخش نخست از شرایط روانشناختی سایه که قسمتی از سرشت متضاد انسان را در بردارد آگاهی پیدا می‌کنیم. در بخش دوم از ماهیت افسردگی‌ها روان پریشی‌ها و تسخیر شدگی‌ها با خبر می‌شویم؛ و در صورتی که ضمیر آگاه مقهور چنین شرایطی شده باشد با شیوه‌های رفتاری متنوع حمایتی یا شفا بخشی آشنا خواهیم شد.
نگاهی به جدیدترین آثار منتشر شده در هفته گذشته
فرانتس با اتکا بر تجربه‌های گسترده خود در مقام تحلیلگر گفته‌های پر اهمیت برآمده از دانش کهن را از دل قصه‌ها بیرون می‌کشد. این که انسان در برابر سایه اش چگونه رفتاری دارد و بخش‌های رشد نیافته انسان و نیز قدرت اهریمنی و پلید در قصه‌ها چگونه به تصویر کشیده می‌شوند و چطور می‌توان با آن‌ها مبارزه کرد. پرسش‌هایی که در کتاب پاسخی در خور برای آن‌ها خواهیم یافت.
کتاب را نشر لیوسا منتشر کرده و تورج رضا بنی صدر ترجمه کرده است.

۳. دنیا زاد
اثر می‌ تلمسانی نویسنده اهل مصر روایت جهان خیالی است که شخصیت دنیازاد خواهر شهرزاد را به یاد می‌آورد که شوق و انگیزه داستان گویی در هزار و یک شب را برمی‌انگیخت. این کتاب را نشر نیلوفر منتشر و عظیم طهماسبی ترجمه کرده است.
نگاهی به جدیدترین آثار منتشر شده در هفته گذشته

۴. نابغه خردسال
مجموعه داستان کوتاه نوشته توماس مان نویسنده شهیر آلمانی است که به انتخاب محمود حدادی ترجمه شده است. این کتاب با همه کوتاهی نسبت به آثار کنونی توماس مان،در پی روانکاوی رابطه توده و قدرت است و از این لحاظ با روایت پیشخدمت و شعبده باز درونمایه‌ای همخوان دارد.
این کتاب را نشر نیلوفر منتشر کرد.
نگاهی به جدیدترین آثار منتشر شده در هفته گذشته

۵. بابای سیمون و سی و یک داستان دیگر
این کتاب مجموعه داستان کوتاه گی دوموپسان (نام اصلی آنری رونه گی دوموپسان) است که از بین حدود سیصد داستان کوتاه منتخب و ترجمه شده است. موپسان در کالبد شکافی احساس و غوغای درونی و پیچیدگی‌های روان استاد به تمام معنا است. روایت هایش از ترس و تنهایی، خیانت، دروغ، کمرویی، درشتی، خباثت، فداکاری و هزاران پیچ و خم روحی بیش از هر چیز شواهدی گویا بر مدرنتیه آثار او هستند.
ترجمه این کتاب را فیروزه دیلمقانی انجام داده و نشر نیلوفر آن را منتشر کرده است.
نگاهی به جدیدترین آثار منتشر شده در هفته گذشته

۶. داستان موفقیت نخبگان
اثر مالکوم گلدول خواننده را به دنیای نخبگان و دنیای باهوش ترین، مشهورترین و موفق‌ترین افراد می‌برد. زندگی نخبگان از منطقی خاص و غیر منتظره پیروی می‌کند. گلدول در این کتاب تلاش می‌کند از این منطق پرده برداری کند و در همین راستا برای بهره برداری از بیشترین استعداد‌های بالقوه نهفته در وجود انسان‌ها طرح اغوا کننده‌ای ارائه کند. این نکته می‌تواند نحوه درک ما را از موفقیت متحول کند.
کتاب توسط نشر نیلوفر و با ترجمه نوشین طیبی منتشر شده است.
نگاهی به جدیدترین آثار منتشر شده در هفته گذشته

۷. پوپولیسم چیست؟
این روز‌ها همه از پوپولیسم حرف می‌زنند و خیلی‌ها برچسب ان را می‌خورند. از هوگو چاوز تا سیلویوبرلوسکونی و دونالند ترامپ و خیلی‌های دیگر. ولی به نظر می‌رسد هیچ کس نمی‌داند پوپولیسم دقیقا پیست و پوپولیست به چه کسی می‌گویند؛ و چه ویژگی‌هایی دارد. به قول ورنر (آیا ممکن نیست پوپولیست صرفا یک سیاستمدار موفق باشد که ما دوستش نداریم؟ آیا برچسب پوپولیسمخودش پوپولیستی نیست؟
نگاهی به جدیدترین آثار منتشر شده در هفته گذشته
یا اینکه آیا ممکن نیست که دست آخر به قول کریستوفر لش پوپولیسم در واقع ندای اصیل دموکراسی باشد؟) یان ورنر مولر اندیشمند سیاسی و استاد دانشگاه پریستون در کتاب پوپولیسم پس از سال‌ها تحقیق به طور کامل و جامع پاسخ پرسش‌های بالا را داده است.نشر بیدگل با ترجمه بابک واحدی این کتاب را منتشر کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید