حاتمی‌کیا به وقت شام را دوباره می‌سازد؟

حاتمی‌کیا به وقت شام را دوباره می‌سازد؟

از همان زمان که اخبار شروع تولید فیلم به وقت شام منتشر شد، رسانه‌ها و نشریات ادعا‌های زیادی درباره این‌که این تازه‌ترین اثر حاتمی‌کیا متفاوت‌ترین و حتی بهترین فیلم او نیز هست، منتشر کرده‌اند که این اخبار توقعات را بالا برده و نیز انواع و اقسام کنجکاوی‌ها را برای دیدن این فیلم به وجود آورده است.

کد خبر : ۴۹۰۳۲
بازدید : ۲۰۶۵
آیا حاتمی‌کیا به وقت شام را دوباره می‌سازد؟
از همان زمان که اخبار شروع تولید فیلم به وقت شام منتشر شد، رسانه‌ها و نشریات ادعا‌های زیادی درباره این‌که این تازه‌ترین اثر حاتمی‌کیا متفاوت‌ترین و حتی بهترین فیلم او نیز هست، منتشر کرده‌اند که این اخبار توقعات را بالا برده و نیز انواع و اقسام کنجکاوی‌ها را برای دیدن این فیلم به وجود آورده است.
حالا در چنین اوضاع پر تب‌و‌تابی که حاتمی‌کیا با آن ناآشنا نیست و تقریبا در تمام آثارش آن را عامدانه ایجاد کرده و یا حداقل این‌که از آن به بهترین شکل بهره برده است، شایعات دم به دم فزاینده‌ای که از نرسیدن فیلم به جشنواره حکایت می‌کند، چنین به ذهن می‌آورد که این کارگردان محبوب زیاد از فیلم به وقت شام راضی نیست و به دنبال این است که بعد از این‌که با فراغ بال روی آن کار کرد، فیلمش را رونمایی کند.

در این میان البته اگر چه محمد خزائی، تهیه‌کننده فیلم خبر نرسیدن قطعی به وقت شام را تکذیب کرده است، اما این نیز دلیل کافی برای تکذیب این خبر که «به وقت شام باب میل حاتمی‌کیا نشده» و او بیش از نمایش جشنواره‌ای در پی آن است که فیلمش را برای نمایش در ایام تعطیلات نوروز آماده کند، به دست رسانه‌ها و نشریات نداده است.

حاتمی‌کیا اگر چه در قیاس با روند مرسوم سینمای ایران زود جنبید و فیلمبرداری فیلمش را خرداد ماه امسال، ماه‌ها مانده به آغاز جشنواره آغاز کرد، اما از این رو که جلوه‌های ویژه نقش مهمی در فیلم حاتمی‌کیا دارد، هنوز با وجود گذشت حدود چهار ماه از پایان فیلمبرداری همچنان بخش‌های فنی فیلم به اتمام نرسیده است.

طراح جلوه‌های ویژه به وقت شام شاید در اشاره به این تأخیر باشد که می‌گوید: طراحی جلوه‌های ویژه بصری همیشه کاری سخت بود و به وقت شام نیز از این رو که فیلمی متفاوت است و جلوه‌های ویژه بصری زمان عمده فیلم را تشکیل می‌دهد، در قیاس با فیلم‌های دیگر کار دشوارتری نیز بوده است.

البته هادی اسلامی در گفت‌وگویش فراموش نمی‌کند تعریف از فیلم و اشاره به این نکته را که «به وقت شام قطعا به خاطر خود حاتمی‌کیا مخاطبان زیادی خواهد داشت؛ چرا که او همیشه مخاطب خاص خود را دارد و مردم دوست دارند ببینند او در فیلم‌هایش چه کرده است.»
موضوعی که مورد اشاره کارن همایونفر، آهنگساز این فیلم هم قرار گرفته و او فیلم جدید حاتمی‌کیا را با تعبیر یک فیلم نفسگیر توصیف کرده است؛ اما حتی با وجود چنین تحسین‌هایی نیز که تقریبا تک تک عوامل فیلم آن را رسانه‌ای کرده و توقعات را بالا برده‌اند، باز هم شایعات درباره احتمال عدم نمایش این فیلم در جشنواره فروکش نکرده است. شایعاتی که از مدت‌ها پیش از اعلام اسامی فیلم‌های جشنواره نیز وجود داشت، اما با بودن نام به وقت شام در جمع ٢٢ فیلم انتخابی به مدت حدود یک هفته از تیتر اخبار دور شد.

اما وقتی بعد از آن یک هفته استراحت باز هم رسانه‌ها از نرسیدن به وقت شام به جشنواره خبر دادند و نوشتند به دلیل این‌که جلوه‌های ویژه مورد تأیید ابراهیم حاتمی‌کیا قرار نگرفته و قرار شده این مرحله دوباره به انجام برسد، فیلم به موقع برای حضور در جشنواره آماده نمی‌شود؛ روشن شد شایعات ریشه در واقعیتی تام و تمام دارند؛ و فیلم را در پردیس ملت در موعد مقرر نخواهیم دید؛ مگر این‌که شانس یاری کند و اجرای دوباره این مراحل تا ساعت هشت شب دوشنبه ۱۶ بهمن به پایان برسد.

البته اخبار رسمی حکایت از اتمام این فیلم می‌کنند. روز گذشته در رسانه‌ها درج شده بود که مراحل فنی این فیلم رو به اتمام و ضبط موسیقی به وقت شام انجام شده و اتالوناژ آن نیز رو به پایان است. امور جلوه‌های ویژه این فیلم زیر نظر هادی اسلامی و با همراهی تیم او انجام شده، ولی از آنجا که ۲ دقیقه پایانی این فیلم ۱۱۰ دقیقه‌ای با اصلاحی از سوی ابراهیم حاتمی‌کیا روبه‌رو شده گروهی به جمع فیلم اضافه و مشغول انجام این بخش شده‌اند. این فیلم در اکثر پلان‌ها دارای ویژوال افکت است که همین امر ساخت آن را سخت کرده بود، ولی گفته می‌شود درنهایت اثری باکیفیت در جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به‌رغم این اخبار رسمی، اما، این‌که تاکنون حتی تیزری هم از فیلم پخش نشده، تردید‌ها را هنوز ممکن جلوه می‌دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید