زلزله در پرافتخارترین باشگاه ایران

زلزله در پرافتخارترین باشگاه ایران

بالاخره سرمربی کروات سپاهان از سرمربیگری این تیم کنار رفت تا طلايی‌‌پوشان اصفهانی که پرافتخارترین تیم لیگ برتر هستند به دنبال راه‌حلی برای فرار از جمع فانوس‌به‌دستان لیگ برتر باشند.

کد خبر : ۴۹۱۹۴
بازدید : ۹۰۷
زلزله در پرافتخارترین باشگاه ایران
بالاخره سرمربی کروات سپاهان از سرمربیگری این تیم کنار رفت تا طلايی‌‌پوشان اصفهانی که پرافتخارترین تیم لیگ برتر هستند به دنبال راه‌حلی برای فرار از جمع فانوس‌به‌دستان لیگ برتر باشند.

استارت تغییرات در سپاهان
شاید باور‌کردنی نباشد اما سپاهانی که همواره از‌ سال اول لیگ برتر در جمع مدعیان حضور داشته و با ٥ قهرمانی پرافتخارترین تیم فوتبال ایران است، با حضور در رده دوازدهم جدول شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای دارد. سپاهان با زلاتکو کرانچار که یک بار این تیم را قهرمان لیگ کرده از ٢٠ هفته فقط ٢٠ امتیاز گرفته و با استقلال خوزستان که در رده پانزدهم جدول قرار دارد، ٢ امتیاز فاصله دارد.
هر هفته که سپاهان با نتیجه نگرفتن در لیگ به انتهای جدول نزدیک‌تر شد، مسئولان این تیم از فرصت‌دادن به کرانچار حرف زدند و گفتند تغییری در کادر فنی ایجاد نخواهند کرد. در رسانه‌ها حرف از اولتیماتوم به کرانچار بود اما طاهری، مدیرعامل سپاهان تمام‌قد از سرمربی کروات حمایت کرد. شکست سپاهان مقابل سپیدرود باعث شد این تیم فقط ٢ امتیاز با منطقه سقوط فاصله پیدا کند تا بالاخره استارت تغییرات در این تیم زده شود.

تغییر مدیرعامل با درخواست استاندار
بعد از شکست سپاهان مقابل سپیدرود، محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان به صورت کاملا صریح خواستار تغییر در مدیریت باشگاه شد. بعد از ارسال این نامه به سبحانی، رئیس شرکت فولاد مبارکه خود محسن طاهری از سمت مدیرعاملی سپاهان کنار رفت و مسعود تابش، معاون فنی ورزشی باشگاه به صورت موقت جانشین او شد.

جدایی کرانچار با توافق طرفین
زلاتکو کرانچار که بیشتر از موعد پیش‌بینی‌شده مورد حمایت مسئولان سپاهان قرار گرفت، دیروز قراردادش را به صورت مسالمت‌آمیز با این باشگاه فسخ کرد. بعد از این اتفاق رسانه‌ها با گمانه‌زنی از نام‌هایی مثل منصور ابراهیم‌زاده، جواد نکونام، علیرضا منصوریان و حتی محرم نویدکیا برای سرمربیگری در سپاهان یاد کردند.
در بین این گزینه‌ها حضور ابراهیم‌زاده منطقی‌تر از سایرین به نظر می‌رسد؛ چون سال‌ها سابقه حضور در فوتبال اصفهان را داشته و با ذوب‌آهن هم نتایج خوبی گرفته است؛ البته از چند هفته قبل نام منصوریان به ‌عنوان جانشین احتمالی کرانچار مطرح شده بود اما هیچ وقت از سوی مسئولان این باشگاه تأیید نشد؛ نکونام هم که به‌تازگی از خونه‌به‌خونه در دسته اول جدا شده و شاید جزو گزینه‌های اصفهانی‌ها باشد.
انتخاب محرم نویدکیا برای سرمربیگری سپاهان هم اگرچه هواداران پرتعداد او را خوشحال می‌کند اما قطعا ریسک بزرگی برای این تیم پرافتخار است؛ البته شنیده می‌شود نام یک گزینه خارجی هم در جلسه هیأت‌مدیره سپاهان مطرح شده است. به گفته مسعود تابش این مربی اروپایی است و اگر با سپاهانی‌ها به توافق برسد، برای نخستین‌بار است که به ایران می‌آید و مشغول به کار می‌شود.

گزینه موقت؛ همان همیشگی
نیکفر، عضو هیأت‌مدیره سپاهان درباره انتخاب جانشین کرانچار می‌گوید: «درباره گزینه‌ها باید در کمیته فنی بحث شود. ما در زمینه فرصت‌دادن به مربی رکورددار هستیم چون ٢٠ جلسه زمان برای کرانچار کم نبود. با این حال او مربی بادانشی است اما لازم بود تغییراتی انجام شود.»
این‌که تغییرات رخ داده در سپاهان چقدر به فشارهای مسئولان استانی ارتباط دارد، سوالی است که بعد از دستور مهرعلیزاده برای برکناری طاهری ایجاد شده است. نیکفر به این سوال پاسخ می‌دهد: «اتفاقات رخ‌داده را فشار نمی‌دانم. به‌ هر حال مسئولان استانی هم دغدغه دارند و همه می‌خواهند سپاهان موفق باشد.»
بعد از اتفاقات دیروز، کریم قنبری که در سال‌های اخیر دستیار همه سرمربی‌های سپاهان بوده، به‌عنوان مربی موقت انتخاب شد. قنبری در سال‌های گذشته هر گاه که سپاهان مربی نداشته، به‌ عنوان سرمربی موقت مشغول به کار شده و با انتخاب سرمربی جدید، کنار او روی نیمکت نشسته است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید