ویدیو/ تراشه‌ای مرموز در جمجمه‌ی ناپلئون

ویدیو/ تراشه‌ای مرموز در جمجمه‌ی ناپلئون

ناپلئون در جولای ۱۷۹۴، یعنی زمانی که ۲۵ سال داشت برای چندین روز ناپدید شده و هیچ‌کس او را ندیده بود.

کد خبر : ۴۹۲۵۲
بازدید : ۸۹۰۷
(ویدیو) تراشه ای مرموز در جمجمه‌ی ناپلئون
فرادید | دانشمندان در حال بررسی بقایای ناپلئون بناپارت به ریزتراشه‌ای نیم اینچی (حدود ۲/۱ سانتی‌متر) برخوردند که باعث حیرت بسیار آن‌ها شد. آنان می‌گویند این جسم اسرار‌آمیز می‌تواند یک ایمپلنت بیگانه باشد. به این ترتیب این احتمال مطرح می‌شود که امپراتور فرانسه را بیگانگان ربوده‌اند.
دکتر دوبوا میگوید: زمانی که من جداره داخلی جمجمه را بررسی می‌کردم، برآمدگی کوچکی را لمس کردم. سپس آن نقطه را با یک ذره‌بین بررسی کردم و متوجه شدم آن جسم، نوعی ریزتراشه فوق پیشرفته است.
دکتر دوبوا بر اساس میزان رشد استخوان دور این تراشه به این نتیجه رسیده که آن را در زمان جوانی، درون جمجمه او کار گذاشته‌اند: ناپلئون در جولای ۱۷۹۴، یعنی زمانی که ۲۵ سال داشت برای چندین روز ناپدید شده و هیچ‌کس او را ندیده بود. او بعد‌ها ادعا کرد در آن زمان در جریان کودتای تمیدورین زندانی بوده؛ اما هیچ مدرکی دال بر این بازداشت وجود ندارد.
من معتقدم این زمانی است که این ربایش انجام گرفته است. از آن زمان به بعد، پیشرفت ناپلئون بسیار سریع اتفاق افتاد. یک سال بعد او فرمانده سپاهیان فرانسه در ایتالیا شد؛ و بعد به طرز معجزه‌آسایی توانست سربازان گرسنه و ژولیده را به رزم آوران درجه یکی تبدیل کند و نیرو‌های ایتالیایی را در هم بشکند.
گوینده: سحربنی‌هاجر
کاری از گروه صوت و تصویر فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید