گراتن پاستا گوشت و بادمجان

گراتن پاستا گوشت و بادمجان

گوشت چرخکرده را هم اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ بدهد و سرخ شود بعد کمی فلفل و زردچوبه اضافه کنید، در پایان قارچ ورقه شده را اضافه و کمی حرارت را زیاد کنید تا آب قارچ کشیده بشود.

کد خبر : ۴۹۶۷۹
بازدید : ۴۴۰۹
اول پاستا را با کمی نمک و روغن در آب در حال جوش بریزید و صبر کنید تا نرم و آماده شود و در پایان آبکش کنید.
مایه گوشتی را بنا به سلیقه خودتان آماده کنید.مثلا یک عدد پیاز درشت را نگینی کرده و در کمی روغن تفت دهید تا شفاف و سبک شود، بعد فلفل دلمه نگینی شده را هم اضافه و دوباره تفت دهید تا کمی نرم شود.
گوشت چرخکرده را هم اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ بدهد و سرخ شود بعد کمی فلفل و زردچوبه اضافه کنید، در پایان قارچ ورقه شده را اضافه و کمی حرارت را زیاد کنید تا آب قارچ کشیده بشود.یک قاشق رب گوجه اضافه کرده و تفت بدهید و در پایان نمک و کمی پودر سیر اضافه و حرارت را خاموش کنید.

بادمجان‌ها را حلقه حلقه کنید و یک ساعت در آب نمک قرار بدهید تا تلخی آنها گرفته بشود بعد آبکش و آنها را خشک کرده و در روغن سرخ کنید.
بادمجان را همیشه با دوقاشق روغن در تابه سرخ کنید و در زمان سرخ شدن درب تابه را ببنید و فقط کمی کنار آن را باز بگذارید؛ با این روش هم بادمجان‌ ها زود نرم و سرخ میشوند و هم مصرف روغن کم میشود و بادمجان‌ها چرب نمی‌شوند. بعد آنها را روی دستمال حوله‌ای قرار بدهید تا روغن اضافی گرفته بشود.
گراتن پاستا گوشت و بادمجان
سس سفید (سس بشامل) درست کنید
طرز تهیه سس بشامل:
مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره ۲۵ گرم
آرد ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۲ پیمانه
نمک و کمی جوز هندی در صورت تمایل
خامه در صورت تمایل دو قاشق

تهیه این سس خیلی ساده است . به این صورت که ابتدا کره را با آرد تفت می‌دهیم و بعد کم کم شیر گرم را اضافه می‌کنیم که آرد سفت شود و در حین اضافه کردن شیر مدام هم می‌زنیم که آرد گلوله گلوله نشود. وقتی که به غلظت مناسبی رسید شیر ریختن را قطع می‌کنیم.

کف ظرف مخصوص فر را مقداری چرب و کمی سس سفید کف ظرف بریزید. مقداری پاستا کف ظرف بریزید، کمی پنیر پیتزا بپاشید (برای انسجام لایه ها) و یک لایه مایه گوشت روی پاستا پهن کنید، مقداری پودر آویشن بپاشید، بادمجان‌های حلقه و سرخ شده رو روی مایه گوشتی بچینید.
روی آن‌ها مقداری سس سفید ریخته و در پایان با پنیر پیتزا بپوشانید. ظرف را در فر ۱۸۰ درجه قرار بدید تا زماتی که پنیر کاملا ذوب و کمی طلایی شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید