سوپراستار‌ها در سوپرمارکت‌ها

سوپراستار‌ها در سوپرمارکت‌ها

هر قدر هم که سرعت سریال سازی در شبکه نمایش خانگی بالا برود و مردم هم یک جورهایی به خرید هفته ای یک بار سریال ها عادت کنند، باز هم تولید سریال در این شبکه، راه و رسم خودش را دارد.

کد خبر : ۴۹۷۷۸
بازدید : ۲۴۲۱
هر قدر هم که سرعت سریال سازی در شبکه نمایش خانگی بالا برود و مردم هم یک جورهایی به خرید هفته ای یک بار سریال ها عادت کنند، باز هم تولید سریال در این شبکه، راه و رسم خودش را دارد. این جا دیگر نمی شود مثل تلویزیون سریال کیلویی ساخت و از مردم طلب صبر و استقامت کرد.
هنوز هم برای مخاطبان شبکه خانگی اسم کارگردان و عکس بازیگر روی جلد مهم است. هنوز هم روی جلد دنبال اسم کارگردان و عکس بازیگر روی جلد مهم است. هنوز هم روی جلد دنبال اسم و تصویر ستاره ها می گردند. هنوز هم خیلی راحت می توانند یک قسمت را ببینند و موقع توزیع بقیه قسمت ها دست توی جیبشان نکنند.

با این حال بازار ساخت و ساز در این شبکه به شدت داغ است و همین طور هم پشت سر هم به فصل های بعد می رسد. در حال حاضر «شهرزاد» به پایان تولید فصل سوم رسیده، «ساخت ایران» قرار است فصل دومش را همین بهمن کلید بزند، فصل دوم «آسپرین» وارد مرحله پیش تولید شده و احتمالا به همین زودی ها خبر تولید «عاشقانه 2» هم شنیده می شود. غیر از این ها بهروز شعیبی هم به میدان آمده و می خواهد با گروهی حرفه ای اولین کارش را در شبکه نمایش خانگی تجربه کند. فعلا ساخت و ساز در این شبکه وضعیت خوبی دارد و کلی ستاره را هم از سینما به سمت خودش کشیده است.

گلشیفته؛ بهروز شعیبی
سوپراستار‌ها در سوپرمارکت‌ها

در چه مرحله ای است؟ 29 آذر، بهروز شعیبی به صورت کاملا نمادین سریالش را در شهر یزد کلید زد و تولید سریال رسما شروع شد.

کی می آید؟ گلشیفته کلید خورده و به نسبت دیگر سریال هایی که تا الان گفتیم تکلیف مشخص تری دارد. تا الان که شنیده ایم قرار است اوایل سال 97 به بازار بیاید اما به خاطر حساسیت های زیادی که معمولا بهروز شعیبی روی کارهایش دارد، شاید این زمان کمی تغییر کند.

کیا بازی می کنند؟ تا الان که مهدی هاشمی، مهناز افشار، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، هومن سیدی، شیلا خداداد، بهاره کیان افشار و نازنین بیاتی قطعی شده.

چقدر هیجان انگیز است؟ نکته مهم این جاست که گلشیفته یک سریال کمدی است و اصولا کمدی های خوش ساخت می ترکانند. خشایار اولند، نویسنده سریال تجربه های موفقی مثل «قهوه تلخ»، «پایتخت»، «دیوار به دیوار» و... داشته و ناگفته پیداست سریال به لحاظ کمدی، اثر موفقی از آب در می آید. بهروز شعیبی هم که تا الان ثابت کرده کارگردان کاردستی است و معمولا کار بد نمی سازد. از طرف دیگر، ترکیب بازیگران سریال خیلی وسوسه برانگیز است. مهناز افشار بعد از تجربه ناموفق «عشق تعطیل نیست» در «عاشقانه» کنار محمدرضا گلزار، موفقیت های قبلی را تکرار کرد و نشان داد حضورش برای فروش یک محصول اهمیت دارد. مهدی هاشمی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش و هومن سیدی هم به خودی خود مهره های مهمی هستند.

از چی باید بترسیم؟ بهروز شعیبی تجربه ساخت کمدی ندارد. درست است که خشایار الوند کنار کار قرار گرفته اما اولین تجربه اش است و همین مقداری تردید ایجاد می کند.

آسپرین 2؛ فرهاد نجفی
در چه مرحله ای است؟ پاییز پارسال گفتند خیلی زود آن را کلید می زنند. خبری نشد تا فروردین امسال که باز خبر دادند اردیبهشت وارد پیش تولید می شوند. باز هم این اتفاق نیفتاد تا این که همین چند وقت پیش فرهاد نجفی، کارگردان سریال با سیستم لایو اینستاگرام با مخاطبانش ارتباط گرفت و گفت فصل دو تازه وارد مرحله پیش تولید شده است.

سوپراستار‌ها در سوپرمارکت‌ها
کی می آید؟ هیچ چیز معلوم نیست.کیا بازی می کنند؟ آسپرین بازیگر چهره نداشت، برای همین هم بود که در شبکه نمایش خانگی زیاد غوغا نکرد اما همان بازیگران اصلی اش مثل مجید صالحی و علیرام نورایی و... هم انصافا بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. کارگردان سریال پارسال گفته بود پنج بازیگر جدید هم به کار اضافه می کند اما فعلا که اسمشان معلوم نیست.

چقدر هیجان انگیز است؟ سریال چهار فصل دارد و همه شان یک جورهایی به هم مرتبط هستند؛ یعنی اگر فصل اول را ندیده باشیم، چندان از ماجرا سر در نیم آوریم، البته آسپرین از جمله سریال های بود که موقع توزیع هم زیاد سر و صدا نکرد و تعداد مخاطبانش هم خیلی زیاد نبود اما از حق نگذریم به خاطر ساختار معمایی جنایی که داشت سریال متوسط رو به بالایی بود. مخاطبانش بیشتر جوان ها بودند و حتما در ادامه هم برایشان جذاب است.

از چی باید بترسیم؟ آن قدر تولید فصل دوم سریال طول کشید که همین الان توی صفحه اینستاگرام آسپرین خیلی ها نوشته اند که داستان یادشان رفته و نمی دانند باید چه چیزی را دنبال کنند. اگر بیشتر از این بخواهد طول بکشد، وضعیت از این هم بدتر می شود.

دل؛ منوچهر هادی
در چه مرحله ای است؟ هنوز در هیچ مرحله ای نیست؛ یعنی فقط منوچهر هادی در اینستاگرامش پستی گذاشته و گفته که قرار است سریالی به اسم «دل» برای شبکه نمایش خانگی بسازد.

کی می آید؟ از حالا که نمی شود قضاوت کرد اما بعید است به این زودی ها حاضر و آماده شود، چون همین الان منوچهر هادی و ایرج محمدی، کارگردان و تهیه کننده ای که می خواهند دل را بسازند کنار هم مشغول ساخت «پاهای بی قرار» برای شبکه پنج هستند.
سوپراستار‌ها در سوپرمارکت‌ها
تازه فاز اول کار را ضبط کرده اند و احتمالا کارشان تا بعد از عید طول بکشد. از طرف دیگر، محمدرضا گلزار که قرار است نقش اصلی دل را بازی کند هم برای سریال «ساخت ایران 2» تازه بهمن جلوی دوربین بروز نیک نژاد می روید. بنابراین همه عوامل دست کم تا اردیبهشت مشغول کارند و احتمالا بعد از آن به فکر ساخت سریال می افتند.

کیا بازی می کنند؟ هادی از بین بچه های عاشقانه، فعلا سه نفرشان را دعوت کرده تا در دل هم بازی کنند. تا الان اسم محمدرضا گلزار، ساره بیات و هومن سیدی اعلام شده.

چقدر هیجان انگیز است؟ تجربه نشان داده اصولا حضور محمدرضا گلزار در هر کاری برای مردم هیجان انگیز است. فرقی نمی کند ساخت ایران باشد یا عاشقانه یا دل، به هر حال مردم سریال هایش را روی دست می برند. بگذریم از این که سریال «عشق تعطیل نیست» حتی با حضور گلزار هم ارزش تماشا پیدا نکرد. جدا از این، منوچهر هادی یک جورهایی سلیقه مخاطب دستش آمده و احتمالا آن هایی که از عاشقانه خوششان آمده سراغ این یکی هم می روند.

از چی باید بترسیم؟ اسم سریال به خودی خود یک جورهایی دافعه دارد. آدم را یاد فیلم های هندی قدیمی می اندازد و درست نمیداند قرار است شاهد چه جور سریالی باشد. گرچه مردم از تجربه فیلم هندی هم در «سلام بمبئی» استقبال کردند.

شهرزاد 3؛ حسن فتحی
سوپراستار‌ها در سوپرمارکت‌ها

در چه مرحله ای است؟ یکی دو هفته قبل از توزیع آخرین قسمت فصل دوم، فصل سه عملا کلید خورد. کی می آید؟ خیلی دقیق قول داده اند قسمت اول شهرزاد 3، نهم بهمن به بازار می آید و مثل قبل، هر دوشنبه یک قسمت توزیع می شود.

کیا بازی می کنند؟ اگر یادتان باشد حسن فتحی در فصل دوم برای این که خلا بزرگ آقا احساس نشود، پشت سر هم بازیگر به کار اضافه کرد و خب زیاد هم موفق نبود. گویا حالا روند تزریق بازیگر را متوقف کرده و با همان بازیگران فصل دو، البته بدون رویا نونهالی پیش رفته.

چقدر هیجان انگیز است؟ زمانی که فصل اول شهرزاد تمام شد، همه انگشت به دهان ماندیم که یعنی در قسمت دوم چه می شود؟ آنقدر هیجان داشتیم که برای آمدنش روزشماری می کردیم. زمانی که از آنونس فصل دو رونمایی شد، هیجان ها باز هم بالاتر رفت اما خب آرزوهایمان به باد رفت و سریال چیزی نشد که انتظارش را داشتیم.
آن قدر انتقادها زیاد شد که خود عوامل هم متوجه بعضی ضعف ها شدند و برای اینکه سر و سامانی به وضعیت بدهند، تصمیم گرفتند پرونده فصل دو را سریع ببندند. حالا گویا عوامل از ترس این که مخاطبان را از دست دهند، حواسشان را بیشتر جمع کرده اند و دُز عاشقانه کار را بالا برده اند.

از چی باید بترسیم؟ از وقتی با فصل دوم مواجه شده ایم، دیگر ترس زیادی نداریم. مگر این که اوضاع خسته کننده تر از چیزی که در فصل دوم دیدیم، پیش برود.

ساخت ایران 2؛ برزو نیک نژاد
سوپراستار‌ها در سوپرمارکت‌ها

در چه مرحله ای است؟ آن طور که در خبرها آمده، قرار است سریال بهمن در کشور چین کلید بخورد. کی می آید؟ این یکی را فعلا اصلا نمی شود پیش بینی کرد. قرار است بخش هایی از آن خارج از ایران ضبط شود و طبیعتا مشکلات خاص خودش را دارد.

کیا بازی می کنند؟ از بین بازیگران فصل اول، نیک نژاد فعلا محمدرضا گلزار و امین حیایی، یعنی همان زوج اصلی را انتخاب کرده و غیر از آن ها روی محسن کیایی هم دست گذاشته.

چقدر هیجان انگیز است؟ ساخت ایران در فصل اول، سریال جذابی نبود. محمدرضا گلزار خیلی دیر به سریال اضافه شد و از آن جایی که ترکیب بازیگران و نقش ها مشخص شده بود، نقش بلندی برای او وجود نداشت. برای همین هم از نویسنده ها خواستند نقش کوتاهی را که گلزار قرار است بازی کند، طولانی تر و مهم تر نشان دهند. نویسنده اصلی مخالفت کرد و نویسنده جدید هم نتوانست با این تغییرات، کار درستی تحویل دهد.
با همه این اوصاف اما سریال به خاطر زوج گلزار و حیایی، دیده شد. حالا اما وضعیت فرق دارد. نیک نژاد از همین اول می داند دو کاراکتر اصلی دارد و باید قصه را با این دو تا جلو ببرد و این اتفاق معقول تر است. بعید است یک کار کمدی با گلزار و حیایی و محسن کیایی، جذاب نباشد.

از چی باید بترسیم؟ فصل اول ساخت ایران به خاطر اعمال سلیقه های غیرتخصصی، وارد شدن ناگهانی یک سوپراستار، آسیب دید حالا معلوم نیست از این جور اعمال سلیقه ها در فصل دوم هم وجود داشته باشد یا نه.

عاشقانه 2
قرار بود سریال «عاشقانه» ادامه پیدا کند و فصل دومش هم ساخته شود. اگر یادتان باشد، حتی پایان بندی سریال هم طوری بود که مخاطبان را منتظر اتفاق های بعی می گذاشت ولی منوچهر هادی به خاطر اختلاف با تهیه کار از ساخت فصل دوم انصراف داد و حالا هم که قرار است در شبکه نمایش خانگی، «دل» را بسازد. از آن جا که عاشقانه سریال موفقی بود و مخاطبان زیادی را هم جذب کرد، احتمالا تهیه کننده کار سراغ کارگردان دیگری می رود و فصل دوم را به شیوه دیگری می سازد. البته هنوز هیچ چیز معلوم نیست.
سوپراستار‌ها در سوپرمارکت‌ها
منبع : همشهری جوان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید