بالا بردن شانس برنده شدن در چالش طراحی سال جاری

بالا بردن شانس برنده شدن در چالش طراحی سال جاری

تریسی رادفورد (Tracey Radford) مهندس ارشد زمین شناسی گفت: متقاضیان مسابقات طراحی سال جاری هنگام طراحی ایده‌ها خود، باید بسیار فراتر از آنچه در تصور دارند ایده پردازی کنند.

کد خبر : ۴۹۷۹۸
بازدید : ۱۴۱۴
بالا بردن شانس برنده شدن در چالش طراحی سال جاری
فرادید | تریسی رادفورد (Tracey Radford) مهندس ارشد زمین شناسی گفت: متقاضیان مسابقات طراحی سال جاری هنگام طراحی ایده‌ها خود، باید بسیار فراتر از آنچه در تصور دارند ایده پردازی کنند.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، چالش طراحی امسال و جوایز STEM Awards از اهمیت جهانی بر خوردار است: از متقاضیان خواسته شده تا راه حل‌هایی برای صنعت ساخت و ساز با استفاده از تکنولوژی پیشرفته جهت کاهش تاثیرات رویداد‌های شدید آب و هوایی بی اندیشند.

برای تریسی رادفورد، مهندس ارشد زمین شناسی Atkins و معاون کمیته مهندسی انجمن زمین شناسی، درباره این موضوع چنین واکنشی نشان می‌دهد که در سال ۱۹۹۹، درست قبل از اینکه به Atkins ملحق شوم، زلزله ۷.۸ ریشتری در شهر ازمیت ترکیه، بیش از ۱۷۰۰۰ نفر را کشت و نیم میلیون انسان را بی خانمان کرد.

"دیدن رنج انسان‌ها بسیار غم انگیز و تراژیک بود - همین مسئله زمینه ساز موضوع رساله دکتری ام شد تا بتوانم تاثیرات بالقوه زلزله بورسا، یکی از شهر‌های نسبتا بزرگ ترکیه با جمعیت بالغ بر دو میلیون نفر که درامتداد گسل شمال آناتولی واقع شده است را بیشتر بررسی کنم."

در این مقاله از تریسی در خواست کردیم تا برای هر مهندس جوانی که می‌خواهد برنده این چالش باشد، مشاوره‌ بدهد. در ادامه بخشی از راهنمایی او را خواهید خواند.

۱ - مشکل را تعریف کنید
شما چه راهکاری برای طراحی دارید؟ تنها بر پیامد‌های بلایای طبیعی متمرکز نشوید، حتی اگر نیازمند یافتن راه حل‌های مهندسی باشند. در سراسر جهان، برخی از کشور‌ها فقیر از اثرات نامطلوب باد‌های شدید، آتش سوزی، سیل، طوفان‌های یخ و برف و رانش زمین، و همچنین رویداد‌های لرزه‌ای و آتشفشانی رنج می‌برند.

۲ - یکی از عوامل انعطاف پذیری است
ما نمی‌توانیم از وقوع بلایای طبیعی جلوگیری کنیم، هر چند سیستم‌های هشدار دهنده می‌توانند رویداد‌های قریب الوقوع را اطلاع دهند. انعطاف پذیری منجر به آمادگی بیشتر می‌شود که بر توانایی ما در درک بهتر محیط زیست و آسیب پذیری در برابر وقوع این خطرات متکی است.
بالا بردن شانس برنده شدن در چالش طراحی سال جاری

۳ - در نظر بگیرید از چه چیزی باید مراقبت کنید؟
این می‌تواند یک فرودگاه، جاده، خطوط راه آهن، تامین انرژی، بیمارستان‌ها یا مسکن عمومی باشد. هنگامی که یک فاجعه رخ می‌دهد، بازگشت دوباره به یک زندگی معمولی می‌تواند هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد، اما سرعت بازیابی بستگی به سرعت زیر ساخت‌های کلیدی دارد.

۴ - در مورد امداد، جبران و استرداد فکر کنید
تاثیر بلایای طبیعی می‌تواند موجب شود افراد در شرایط آسیب پذیر قرار گیرند که در آن امنیت مواد غذایی، آب آشامیدنی، پناهگاه و مراقبت‌های پزشکی ضروری است، در نهایت باید گفت: ناتوانی در پاسخ موثر به بلایای ثانویه می‌تواند عواقب شدیدتر و جبران ناپذیر تری مانند قحطی و بیماری‌های سخت را به همراه داشته باشد.

۵ - توسعه مهندسی را به یاد داشته باشید
راه حل‌ها باید مقرون به صرفه، کار آمد و پایدار باشند. مواد پیشرفته‌ای مانند مواد بیولوژیکی، مواد نانو و پرینتر‌های ۳D-printed را در نظر بگیرید، زیرا اغلب این متریال‌ها بسیار ایمن، مناسب و در دسترس هستند و می‌توانند پاسخگوی نیاز‌های آینده باشند.
بالا بردن شانس برنده شدن در چالش طراحی سال جاری

۶ - دیجیتال را نادیده نگیرید
موسسه مهندسین عمران اخیرا، مهندسی آینده‌ای دیجیتالی را معرفی کرده اند و درباره نحوه استفاده و ایجاد تغییرات در شیوه زندگی سخنانی گفته اند - مسئله‌ای که با چنین چالش‌هایی همراه است. در مورد آنچه از سایر صنایع یاد می‌گیریم فکر کنیم، پیشرفت‌های خودکار، چگونگی دسترسی به اطلاعات که در حال حاضر به لطف گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد.

۷ - آوانگارد (پیشرو) باشید
تنها محدودیت خلاقیت شماست. تصور کنید خلاقیت و نوآوری با توجه به آنچه که در حال حاضر وجود دارد اتفاق بی افتد و به هیچ عنوان محدود نشود.

۸ - بازخورد بگیرید
افرادی که در اطراف شما هستند می‌توانند همانند یک هیئت مدیره خوب درباره ایده‌ها و ارائه عینیت نظر شان را بیان کنند. به یاد داشته باشید: ما با هم می‌توانیم به چیز‌های بیشتری دست یابیم نه به تنهایی.

منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید