خطر آتش گرفتن جیپ جدی است

خطر آتش گرفتن جیپ جدی است

بنا به گفته سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا، لوله‌های سوخت این خودرو می‌تواند جدا شود. اگرچه این امر باعث قطع سوخت‌رسانی به پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار نمی‌شود اما ریسک شروع آتش‌سوزی وجود دارد. در پی این احتمال گروه خودروسازی فیات-کرایسلر در حال فراخوان 1242 دستگاه از این شاسی بلندهای عضلانی در آمریکا بوده تا لوله‌های سوخت آن‌ها را مورد بازبینی قرار داده و تعمیر نماید.

کد خبر : ۴۹۸۵۰
بازدید : ۱۹۶۴

مهندسی یک خودروی 707 اسب بخاری اصلاً آسان نیست. تنها سوخت‌رسانی مداوم و پایدار برای چنین خودرویی می‌تواند یک چالش باشد؛ و به نظر می‌رسد که این چالش حداقل برای تأمین‌کنندگان قطعات جیپ گرند چروکی تراک هاوک جدید سخت‌تر بوده است.

خطر آتش گرفتن جیپ جدی است
بنا به گفته سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا، لوله‌های سوخت این خودرو می‌تواند جدا شود. اگرچه این امر باعث قطع سوخت‌رسانی به پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار نمی‌شود اما ریسک شروع آتش‌سوزی وجود دارد. در پی این احتمال گروه خودروسازی فیات-کرایسلر در حال فراخوان 1242 دستگاه از این شاسی بلندهای عضلانی در آمریکا بوده تا لوله‌های سوخت آن‌ها را مورد بازبینی قرار داده و تعمیر نماید. خودروهای فراخوان شده بین دهم اکتبر تا 10 دسامبر تولید شده‌اند. نسخه‌های کم‌توان‌تر گرند چروکی تحت تأثیر این فراخوان نیستند زیرا لوله‌های سوخت متفاوتی داشته هرچند توسط همان قطعه ساز (Martinrea International) ولی در خط تولیدی مجزا ساخته شده‌اند. فرایند این فراخوان از دوم مارس آغاز خواهد شد.

خطر آتش گرفتن جیپ جدی است

در همین اثنا فیات-کرایسلر فروش مدل‌هایی را که در نمایندگی‌ها موجود هستند متوقف می‌کند. گرند چروکی سومین محصول این کمپانی است که از پیشرانه هلکت استفاده می‌کند. دو مدل دیگر نیز شامل داج چارجر سدان و چلنجر کوپه می‌باشند. پیشرانه مورد بحث بر پایه نسخه 8 سیلندر 6.2 لیتری هِمی ساخته شده اما میل‌لنگ آن کمی طویل‌تر بوده و دارای سوپرشارژر بوده و حداکثر خروجی آن به 707 اسب بخار می‌رسد. گرند چروکی تراک هاوک دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و این ترکیب باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.5 ثانیه‌ای شده و باعث می‌شود شاسی‌بلند قوی جیپ مسافت 400 متر را در 11.6 ثانیه طی کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید