خوراک نارنجی

خوراک نارنجی

اگر خواستید سوپتان غلیظ‌تر شود کمی دیگر در قابلمه را بگذارید تا آب آن کامل کشیده شود و سوپ غلیظ‌تر شود.

کد خبر : ۵۰۱۱۳
بازدید : ۱۶۸۸
سوپ کدو حلوایی

مواد لازم
کدو حلوایی یک عدد خیلی کوچک
سیب زمینی ۲ عدد متوسط نگینی شده
هویج ۲ عدد متوسط نگینی شده
پیاز یک عدد بزرگ نگینی شده
ساقه کرفس خورد شده یک لیوان
آب مرغ ۲ ونیم لیوان
ادویه: نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین، زنجبیل
خوراکی‌هایی با کدو حلوایی

دستور تهیه
اگر برای شخص سرما خورده این سوپ را میپزید برای تفت دادن مواد از چند قطره روغن زیتون استفاده کنید.
چند قطره روغن یا ۲۰ گرم کره را بریزید داخل قابلمه، پیاز را با زردچوبه اضافه کنید و تفت بدهید، سپس سیب زمینی را اضافه کنید و بازهم تفت بدهید، هویج و ساقه کرفس هم به ترتیب اضافه کرده و تفت دهید، پروسه تفت دادنِ این‌ها ۵ دقیقه طول میکشد، بعد ادویه هارا اضافه و هم بزنید و در قابلمه را ۵ دقیقه بنبدید با شعله کم تا کاملا بپزد، بعد آب مرغ را اضافه کنید.
کدو حلوایی‌ ها را داخل قابلمه میریزید و در آن را می‌بندید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با شعله متوسط وقت می‌دهیم تا کدو حلوایی‌ها حسابی بپزند، بعد چک میکنید که کدو‌ها در حد له شدن پخته شدن یا خیر، اگرپخته باشند زیر شعله را خاموش کنید و با (گوشت کوب برقی) مواد را حسابی میکس کنید تا جایی که هیچ ذره‌ای داخل سوپ باقی نماند، اگر گوشت کوب برقی ندارید مواد را بگذارید حسابی سرد شود بعد بریزید داخل غذاساز تا پوره شود، بعد اگر خواستید سوپتان غلیظ‌تر شود کمی دیگر در قابلمه را بگذارید تا آب آن کامل کشیده شود و سوپ غلیظ‌تر شود.

کیک کدو حلوایی

مواد لازم
همه مواد باید به دمای محیط رسیده باشند
۲ پیمانه آرد سه صفر
۱ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر
۱ قاشق مرباخوری جوش شیرین (میتوانید جوش شیرین را حذف و به جای آن علاوه بر مقدار ذکر شده بیکینگ پودر،۲ قاشق مرباخوری دیگر بیکینگ پودر بریزید)
۱ پنس نمک را مخلوط و سه مرتبه الک کنید
خوراکی‌هایی با کدو حلوایی

دستور تهیه
حدود ۴۵۰ گرم کدوحلوایی را پوست بگیرید و خورد کنید و با نصف لیوان آب در قابلمه ریخته و روی حرارت بذارید تا کدو‌ها نرم و پخته بشن و در بین پخت اون‌ها رو با پشت قاشق پوره کنید و روی حرارت هم بزنید تا آب پوره خوب کشیده بشود. در نهایت یک پوره کاملا بدون آب باید داشته باشید وگرنه کیک تان خمیر می‌شود. بعد با قاشق پیمانه را از پوره پر کنید و به هیچ عنوان پوره را در لیوان فشرده نکنید.

۴ عدد تخم مرغ+نصف قاشق چایخوری وانیل+۱ پیمانه شکر را ۵ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ شود. می‌توانید به جای وانیل از ۲ قاشق مرباخوری دارچین استفاده کنید. سپس ۱ پیمانه روغن مایع هم اضافه و ۲ دقیقه دیگر با دور تند همزن، هم بزنید. بعد پوره کدو حلوایی را بریزید، مواظب باشید اگه ته پیمانه کمی آب از پوره خارج و جمع شده، اون آب داخل مایع کیک نرود وگرنه کیک را خمیر می‌کند.

دوباره کمی با همزن مخلوط کنید در حدی که مایه کیک با پوره مخلوط و یکدست بشود. حدود یک لیوان سرخالی گردو نگینی برای کیک لازم هست. مخلوط آرد را در سه مرحله به مایه کیک افزوده و با مرحله دوم و سوم، هر بار نصف لیوان از گردوی نگینی را هم اضافه و آرام مخلوط کنید.
مایه کیک را در قالب چرب و آردپاشی شده بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد برای ۵۰ تا ۶۰ دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان تمیز از کیک خارج شود قرار دهید.

وقتی پخت کیک کامل شد فر را خاموش و ۵ دقیقه صبر کنید و بعد قالب رو از فر خارج و کیک را روی پنجره سیمی برگردانید تا خنک شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید