ببنید/ اگر بچه در کنار یک شامپانزه بزرگ شود، چه‌می شود؟

حجم ویدیو: ۱۸.۶۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۳۰ دانلود ویدیو

در سال ۱۹۳۱، کلاگ شامپانزه هفت ماهه ماده‌ای به نام گوا را به خانه خود برد. او و همسرش سعی کردند، با او همچون یک انسان رفتار کنند.

کد خبر : ۵۰۲۱۷
بازدید : ۶۷۳۵
در سال ۱۹۳۱، کلاگ شامپانزه هفت ماهه ماده‌ای به نام گوا را به خانه خود برد. او و همسرش سعی کردند، با او همچون یک انسان رفتار کنند. درست با او همان رفتاری را داشته باشند که با پسر ده ماهه خود دونالد دارند.
دونالد و گوا با هم بازی می‌کردند، باهم غذا می‌خوردند. خانواده کلاگ آزمایش‌های منظمی را روی آن‌ها انجام می‌دادند. در یکی از این آزمایش‌ها، کلاگ کلوچه‌ای را با نخی در وسط اتاق آویخت تا ببیند چقدر طول می‌کشد، این دو به آن برسند.
گوا در چنین آزمون‌هایی از دونالد بهتر عمل می‌کرد، اما ازلحاظ یادگیری زبان ناامید کننده بود. با وجود تلاش‌های منظم کلاگ­ها، گوا قادر به صحبت کردن نبود. به نظر می‌رسید، این باعث می‌شد دونالد هم قادر به یادگیری زبان نباشد. نه ماه پس از شروع آزمایش، مهارت‌های زبانی دونالد خیلی از گوا بهتر نبود. وقتی یک روز دونالد، همان صدا‌های گوا را در هنگام گرسنگی تقلید کرد، کلاگ‌ها تصمیم گرفتند، به آزمایش پایان دهند. به نظر می‌رسید، دونالد به هم‌بازی‌هایی از جنس خودش نیاز دارد؛ بنابراین ۲۸ مارس ۱۹۳۲ آن‌ها گوا را به مرکز نگهداری از حیوانات بازگرداندند. او یک سال و نیم بعد بر اثر تب شدید، مُرد.
گوینده: سحر بنی‌هاجر
کاری از گروه تصویر و صدا فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید