ویدئو/ اردک رباتیک افلک؛ گجتی برای کودکان مبتلا به سرطان

اردک رباتیک افلک از بسیاری از جهات تفاوت چندانی با سایر اسباب بازی‌های مجهز به سنسورها و فناوری‌های مدرن ندارد و به واسطه ظاهر بانمک و پوشش نرمش، وسیله‌ای بسیار سرگرم‌کننده‌ای به حساب می‌آید.

کد خبر : ۵۰۳۹۰
بازدید : ۲۴۹۷

اردک رباتیک افلک از بسیاری از جهات تفاوت چندانی با سایر اسباب بازی‌های مجهز به سنسورها و فناوری‌های مدرن ندارد و به واسطه ظاهر بانمک و پوشش نرمش، وسیله‌ای بسیار سرگرم‌کننده‌ای به حساب می‌آید. به عنوان مثال اگر کودک زیر چانه این گجت بامزه با نوازش کند، صدایی به نشانه رضایت اردک رباتیک افلک پخش می‌شود و با قلقلک دادن زیر پرها، این اسباب بازی شروع به خندیدن می‌کند.

البته گجت ساخته‌شده مزیت‌های فراوانی نسبت به اسباب بازی‌های مشابه دارد و مشخصا برای اهداف آموزشی و درمانی ساخته شده است؛ به صورت کلی کودکانی که از سنین پایین به بیماری‌های سخت مبتلا می‌شوند، در اشتراک گذاشتن احساسات درونی خود مشکل دارند و به همین خاطر، شرکت افلک با ساخت ایموجی‌های مخصوصی برای این اردک رباتیک، راه‌حلی برای این مشکل پیشنهاد کرده است.

کودکان می‌توانند با متصل کردن ایموجی دلخواه خود به سینه اردک رباتیک افلک، احساسات درونی خود را از طریق این اسباب بازی منعکس کنند؛ به عنوان مثال با استفاده از ایموجی غمگین، اردک سر خود را پایین می‌اندازد و آه با مزه‌ای می‌کشد و یا اگر هم شکلک خوشحال طراحی‌شده به اردک متصل شود،‌ گجت شروع به بالا پایین پریدن و رقصیدن می‌کند.

از طرف دیگر برای راحت‌تر کردن فرآیند درمانی کودکان هم ویژگی‌های جالبی به این ربات اضافه شده است؛‌ مثلا بیماران کوچک می‌توانند با شبیه‌سازی فرآیند شیمی‌درمانی برای اردک خود، احساس تنهایی ناشی از درمان را ساده‌تر تحمل کنند و بیشتر با شیوه مداوای خود آشنا شوند.

استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) برای غذا دادن و حمام کردن اردک رباتیک افلک هم که به کمک یک اپلیکیشن مخصوص و اتصال بلوتوث اجرا می‌شود، اسباب سرگرم شدن بیشتر بچه‌ها را فراهم می‌کند.اپلیکیشن طراحی‌شده یک دنیای کوچک مجازی پر از حیوانات بامزه و درختان را به وجود می‌آورد؛ از طریق فناوری AR این امکان وجود دارد که کودک اسباب بازی هوشمند خود را در یک جنگل فانتزی به گردش ببرد، از آهنگ‌های آرامش‌بخش در نظر گرفته شده لذت برده و در صورت بروز مشکل، از تمرین‌های تنفسی آرامش‌بخش طراحی‌شده استفاده کند.

هر ساله چیزی در حدود ۱۶ هزار کودک در آمریکا به سرطان مبتلا می‌شوند و شرکت‌های افلک و اسپروتل قصد دارند که در آینده نزدیک یکی از اردک‌های رباتیک خود را به دست هر کدام از این بچه‌ها برسانند؛ اردک ساخته‌شده تاکنون توسط ۱۰۰ کودک بیمار امتحان شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید