جیلی به دنبال تندر!

جیلی به دنبال تندر!

سدان جی.سی6 جیلی یکی از پر طرفدارترین خودروهای برند مشهور چینی در بازه خودروهای اقتصادی در بازارهایی چون چین، روسیه و خاورمیانه است، تا کنون نزدیک به 650 هزار دستگاه در سرتاسر جهان فروش داشته است.

کد خبر : ۵۰۴۲۳
بازدید : ۲۲۸۱

جیلی علیه تندر

فرادید | جیلی جی سی6 مدل 2015 نتوانست در بازار ایران دوام بیاورد و خیلی سریع قافیه را به رقبا واگذار کرد. کرمان موتور اما میلی به قبول شکست ندارد و با تغییر سریع استراتژی، روز گذشته خط تولید انبوه سدان کوچک و اقتصادی جیلی جی سی6 را راه اندازی کرد. بر این مبنا قرار است از طریق افزایش سطح همکاری با سازنده مشهور چینی، زنجیره تامین خودروسازان بم تقویت شده و روزانه تا 150 دستگاه از نمونه فیس‌لیفت جی سی6 را مونتاژ کند.

جیلی علیه تندر

به گزارش فرادید، هرچه دور اول فروش سری ارزان قیمت جی‌سی6 محصول در ایران چندان دلخوش کننده نبود اما این احتمال وجود دارد که پس از فیس‌لیفت سدان امگرند جی‌سی6 توسط جیلی و عرضه آن توسط کرمان موتور، این خودرو بتواند جایگاه خود را به عنوان رقیب مستقیم تندر 90 در ایران پیدا کند و به لطف امکانات، ظاهر و قیمتی مناسب، پا جای پای سدان پرفروش رنو در ایران بگذارد.

جیلی علیه تندر

جیلی پس از یک بار چشیدن طعم شکست به ایران برمی‌گردد تا از دو مجرای تولید و واردات سهم خود را از بازار ایران بگیرد. این شرکت که در دور قبلی ورود به بازار ایران به دلیل سیاست‌های اشتباه قیمتی متحمل شکست سنگینی شد، سعی دارد با کمک دو بازوی بزرگ و قدرتمند در بازار خودروی ایران حضوری گسترده را تجربه کند. بخش خودروهای وارداتی که از طریق هلدینگ ناصح قرار است مدیریت شود، احتمالا با گام گذاشتن در راه ایرتویا و نگین خودرو خواهد توانست زمینه رضایت مشتریان را فراهم کند.

جیلی علیه تندر
در عین حال خودروسازان بم شاخه اقماری کرمان موتور هم با تولید انبوه سری امگرند جی‌سی6 تلاش دارد ضمن رقابت با خودروی تندر90 محصول رنو، زمینه‌چینی مناسب برای توسعه خطوط تولید خود در ایران را فراهم کند. خوشبختانه برخلاف نمونه قدیمی، سری جدید سدان امگرند جی‌سی6 خودرویی با ظاهر و کابین مناسب و زیباست که توانایی بهتری برای حضور در بازار ایران داشته و احتمالا می‌تواند موفقیت را نصیب جیلی کند.

جیلی علیه تندر
جی‌سی6 که خودروی اقتصادی برند جیلی است در نمونه فیس‌لیفت اندکی روزآمد شده و رینگ‌های بهتر، چراغ‌های جلو شفاف و جلوپنجره شکیل‌تری دارد. این خودرو که طول و عرض و ارتفاعی نزدیک به تندر 90، رانا و پژو 206 اس دی دارد، با ابعاد 4.34، 1.69 و 1.43 متری به نظر گنجایشی بیش از محصول محبوب فرانسوی دارد مخصوصا که این خودروی چینی از فاصله بین دو محور 2.52 متر هم سود می‌برد که همین عامل جی سی6 را در جایگاهی بالاتر از تندر 90 در زمینه حجم کابین می‌نشاند.

جیلی علیه تندر

اما یکی از مهمترین نکاتی که در دور جدید تولید جی‌سی6 لازم به ذکر است، کابین و طرح جدید و جذاب آن است که به خودروی جیلی کمک می کند تا بیش از همیشه خریداران را به سمت خود جذب کند. یک تریم دوگانه که طیفی از رنگهای شاد مثل قرمز، نارنجی، کرمی و شکلاتی را کنار رنگ خاکستری می‌نشاند موجب می‌شود نشستن در فضای داخلی این خودروی چین جذاب‌تر از باقی رقبا باشد. در عین حال مانیتور لمسی مرکز داشبورد، دنده اتوماتیک، سانروف، طرح جدید فرمان و پشت آمپر در کنار صندلی‌های چرمی همگی موجب می‌شوند که خریداران با پرداختی 50 میلیونی، در خودروی نسبتا مجلل و مدرن احساس آرامش کنند.

جیلی علیه تندر
سدان جی.سی6 جیلی یکی از پر طرفدارترین خودروهای برند مشهور چینی در بازه خودروهای اقتصادی در بازارهایی چون چین، روسیه و خاورمیانه است که تا کنون نزدیک به 650 هزار دستگاه در سرتاسر جهان فروش داشته است که این جز به مدد کیفیت بالای مهندسی ولووی سووئد که پشتوانه اصلی برند جیلی است، میسر نبوده و نیست. در عین حال، نگاهی به نمونه فیس لیفت جی‌سی6 به خوبی نشان‌دهنده دانش و تکنولوژی مناسب چینی‌ها در زمینه ساخت خودروهای ارزان قیمت است.

جیلی علیه تندر

توانی که به واسطه همکاری با برندهای مطرح اروپایی و حتی ژاپنی به دست آمد است. خوشبختانه خودرو سازان بم نیز که سابقه همکاری با شرکت های بزرگ همچون فولکس واگن آلمان را در کارنامه خود دارد، این بار نیز با انتخابی صحیح افق مناسبی را برای خود در بازار خودرو رقم زده‌اند منتهی اگر بتوانند در رقابت سنگین و همه جانبه این کلاس یعنی سدان‌های کوچک اقتصادی 40 تا 50 میلیونی دوام بیاورند و قافیه را به غول‌های جاده مخصوص نبازند. قطعا اگر جیلی بتواند از این مرحله سخت عبور کند، احتمالا به واسطه افزایش سطح رقابت در بازار، خریداران را بیش از هر گروه دیگری منتفع خواهد کرد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید