نظر بهروز شعیبی درباره فیلم دارکوب

نظر بهروز شعیبی درباره فیلم دارکوب

کارگردان فیلم «دارکوب» با اشاره به اینکه تمام قصه‌ها و موضوع‌ها بارها ساخته شده‌اند و نگران این نیستم که ایده اصلی تکراری باشد، گفت: در سال‌های اخیر شاهد فیلم‌های خوبی هستیم که با پرداخت‌های متفاوت موفق عمل کرده‌اند.

کد خبر : ۵۰۴۷۸
بازدید : ۱۷۲۴
کارگردان فیلم «دارکوب» با اشاره به اینکه تمام قصه‌ها و موضوع‌ها بارها ساخته شده‌اند و نگران این نیستم که ایده اصلی تکراری باشد،گفت: در سال‌های اخیر شاهد فیلم‌های خوبی هستیم که با پرداخت‌های متفاوت موفق عمل کرده‌اند.
نگران تکراری‌ بودن ایده فیلم خود نیستم
بهروز شعیبی جمعه شب در نشست رسانه‌ای فیلم «دارکوب» که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد؛ گفت: پیش تولید و نگارش این فیلم بسیار زمان برد و یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که تاکنون ساخته‌ام.وی در ادامه درباره انتقاد به سوژه تکراری فیلم، اظهارکرد: تمام قصه‌ها و موضوع‌ها بارها ساخته شده‌اند و نگران این نیستم که ایده اصلی تکراری باشد. در سال‌های اخیر شاهد فیلم‌های خوبی هستیم که با پرداخت‌های متفاوت موفق عمل کرده‌اند.ما این کار را با پرداخت خودمان کار کردیم.
کارگردان فیلم «دهلیز» در پاسخ به این انتقاد که این فیلم نوعی پس رفت برای شماست،افزود: هیچ‌ادعایی ندارم که هر فیلمی قرار است پیشرفت باشد. تلاش خودم را می‌کنم که تجربه کنم وهمین که منتقدان نمی‌گویند این فیلم شبیه فیلم‌های قبلی‌ام است، برایم اهمیت دارد.شعیبی ادامه داد: واقعیت این است که قاعدتا در ناخودآگاهم بسیار امیدوارم به حل معضلات اجتماعی پیرامونم. هنوز امیدوارم به تلاش مسئولان برای رفع مشکلات اعتیاد، نگاه انسانی به هم داشتن و... بسیاری امیدهای دیگر که نمی‌دانم به عمر ما قد دهد یا خیر.
این کارگردان سینما، افزود: آنچه مهم است اینکه ما نسبت به شهرمان و اتفاقاتی که زیرپوست این شهر می باشد، مسئول هستیم. مساله اعتیاد بسیار موضوع مهمی است که رسانه‌ها به‌دلیل اینکه به سیاه‌نمایی متهم نشوند، به آن نمی‌پردازند.کارگردان «دارکوب» درباره این موضوع که بسیار زود شاهد گره‌گشایی در داستان بودیم، گفت: در این فیلم یک اتفاق بسیار خوب افتاد که می‌خواهم به آن اعتراف کنم.
نگران تکراری‌ بودن ایده فیلم خود نیستم
این اولین بار بود که فیلم را زود و در اردیبهشت‌ماه تمام کردیم و برای تدوین و کارهای دیگر فرصت داشتیم.شعیبی با اشاره به تجربه همکاری با تیم بازیگران این فیلم یاد آورشد: تیم‌ ما پس از چند کار به تعامل خوبی رسید اما از تجربه «دارکوب» یک اتفاق جذاب در حوزه بازیگری برای ما افتاد. همه بازیگرانی که در فیلم حضور داشتند با باور کامل نقش شخصیت‌های‌شان را پذیرفتند و آنها را بازی کردند.
وی افزود: مهناز افشار و امین حیایی که شخصیت‌های آرامی داشتند، سرعت و کیفیت را در تمام طول فیلم حفظ کردند و انرژی که سارا بهرامی برای درآمدن این کار گذاشتند بسیار عالی بود. سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده این فیلم نیز درباره طیف فیلم‌هایی که تاکنون کار کرده است، گفت: مسیری که رفتم،سعی‌ام این بوده که صرفا به درآمدش فکر نکنم.به‌دنبال دغدغه‌ها و فضاهایی هستم که آنها را پیش می‌گیرم.
وی در پاسخ به سوالی درباره نقش شهرداری در ساخته شدن این فیلم، توضیح داد: شهرداری در این فیلم نقشی نداشته است و ما براساس نیاز فیلمنامه، لوکیشن‌هایی را انتخاب کردیم.تهیه‌کننده «دارکوب» با بیان این مطلب که سعی کردیم یک فیلم استاندارد، اجتماعی و امیدبخش بسازیم، افزود: ما همه سعی‌مان را کردیم و تیمی حرفه‌ای را دور هم جمع کردیم که گیشه موفقی نیز داشته باشیم.
امین حیایی نیز در بخشی از این نشست، گفت: ما فیلم‌ها و داستان‌های عاشقانه کم داریم. در حال حاضر امید در فیلم‌های‌مان کم دیده می‌‌شود و نیت بهروز شعیبی این بود که امیدی را در دل مادرانی به‌وجود آورد که اعتیاد دارند و از فرزندانشان دور هستند.بهزاد عبدی آهنگساز این فیلم نیز، افزود: معمولا کارهایی که انجام می‌دهم همراه با ارکستر است و تجربه جدیدی بود. در این کار فضاهایی که در ذهنم می‌شنیدم؛ ساختم.از اولین لحظه‌ای که قصه کامل نشده بود، آقای شعیبی با من صحبت کرد و به‌دنبال سوژه‌های جدید بودند. کار حدود 15 دقیقه موسیقی اصیل داشت.
درباره تیتراژ فیلم هم باید بگویم نگاه شخصیت زن فیلم به شکلی است که اگر این بچه کنار من بود، این آهنگ را می‌خواند و من با همکاری چهار کودک این تیتراژ را کار کردم.آزیتا ایرایی نویسنده «دارکوب» نیز با اشاره به اینکه نگارش این فیلم بسیار دشوار بود، اظهار کرد: این متن را به‌همراه آقای تراب‌نژاد نوشتم و اولین تجربه‌ام با بهروز شعیبی و چهارمین همکاری‌ام با سید محمود رضوی بود.
سارا بهرامی درباره همکاری در این فیلم و نقش متفاوت‌اش و اینکه آیا این نقش مکمل است یا اول، توضیح داد: همکاری من با بهروز شعیبی در این کار یکی از بزرگ‌ترین شانس‌های من و لطف خدا بود. موضوعی که برای من اهمیت دارد، این است که همه تلاشم را برای نقشی که دیگر اجرا نمی‌کنم انجام دادم. اجازه بدهید داوری‌ها را ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد و مهم این است که بیشتر به کیفیت بازی توجه کنیم.
علیرضا برازنده در پاسخ به سوالی درباره فیلمبرداری دوربین روی دست و لرزش‌های ابتدای فیلم، گفت: طی جلساتی که با بهروز شعیبی داشتیم ایشان به‌دلیل نوع پرداختی که برای فیلم درنظر گرفته بودند می‌خواست دوربین سیالی داشته باشیم. ما کل فیلم را با دوربین روی دست گرفتیم و سکانس‌های ملتهب را با لرز‌ه‌های بیشتری فیلمبرداری کردیم.
برای تک تک سکانس‌ها حرکات مختلف را در نظر گرفته بودیم.مهناز افشار دیگر بازیگر دارکوب نیز درباره این فیلم، گفت: این فیلم دغدغه شخصی‌ام بود؛ به‌دلیل فعالیت‌های اجتماعی که در این سال‌ها داشتم بخصوص در حوزه کودکان،می‌خواستم نماینده اقلیتی باشم که نماینده بخشش و شرافت هستند.سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر از 12 بهمن‌ماه آغاز و روز 22 بهمن‌ماه با شناخت برگزیدگان در بخش‌های مختلف به‌کار خود پایان داد.
منبع: آرمان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید