"این و اون" همچنان خبرساز

"این و اون" همچنان خبرساز

رهبر کره شمالی پس از دیدار با هیات مذاکره کننده کره جنوبی تصمیم گرفته است که روابط دو کره را هرچه بیشتر بهبود ببخشد.

کد خبر : ۵۰۴۹۰
بازدید : ۱۴۲۴
وب سایت خبرگزاری یونهاب کره جنوبی، اعلام کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکید کرده است که روابط با همسایه جنوبی باید بیشتر از این بهبود ببخشد و خواتسار تسریع در روند مذاکرات شده است.


بر همین اساس این خبرگزاری در ادامه گزارش داد: «رهبر کره‌شمالی در این دیدار افزود: تقویت فضای صمیمانه و آشتی دو کره از اهمیت بالایی برخوردار است.» او از دیدار هیات کره‌شمالی با مقامات کره‌جنوبی در حاشیه المپیک زمستانی ابراز رضایت کرده و گفت: «توجه کره جنوبی به این هیات نشانه‌ای از امکان بهبود روابط دو کشور است.»

در این دیدار 'کیم یونگ نام' رییس هیات اعزامی عالیرتبه کره شمالی به کره جنوبی، گزارشی از سه روز سفر این هیات به سئول به 'کیم جونگ اون' ارایه کرد. رسانه‌های فرامنطقه‌ای معتقدند که نفوذ این زن در مقام خواهر رهبر کره شمالی باعث شده است که این روابط به سمت صلح پیش رود، کما اینکه فرد قدرتمند که از او به عنوان مرد دوم کره شمالی یاد می‌شود خواهر کیم جونگ اون را در سفر به کره جنوبی همراهی کرده بود.

هیات عالی رتبه کره شمالی که عصر جمعه با هدف شرکت در مراسم افتتاح المپیک زمستانی 'پیونگ چانگ' به کره جنوبی سفر کرده بود، یکشنبه شب سئول را به مقصد پیونگ یانگ ترک کرد.


در همین حال ایرنا گزارش داد: 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر کره شمالی و 'کیم یونگ نام' مرد شماره دو این کشور از اعضای شناخته شده این هیات بودند. 'چو هوی' رییس کمیته ملی المپیک کره شمالی و 'ری سون گوون' رییس کمیته متحد صلح سرزمین مادری کره شمالی از دیگر اعضای هیات بلند مرتبه کره شمالی در این سفر بودند.


هیات بلند مرتبه کره شمالی روز جمعه و به منظور شرکت در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی به این کشور سفر کرده بود. در جریان این سفر و در اتفاقی نادر در روابط دو کره، رئیس جمهوری کره جنوبی علاوه بر اینکه در حاشیه افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی با 'کیم یونگ نام' مرد شماره ۲ پیونگ یانگ و 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر کره شمالی دیدار کرد بلکه رییس جمهور کره جنوبی این هیات را روز شنبه با کاخ ریاست جمهور دعوت و با آن‌ها ملاقات کرد.


در جریان نشست سه ساعته خواهر و مرد شماره دو کره شمالی با رئیس جمهوری کره جنوبی در خانه آبی موسوم به کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، خواهر رهبر کره شمالی، رییس جمهور کره جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت کرد.

خواهر رهبر کره شمالی در این نشست گفته بود رهبر کره شمالی خواستار سفر رییس جمهور کره جنوبی به 'پیونگ یانگ' در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به منظور شرکت در 'دور سوم گفت و گو‌های دو کره' است.
این هیات در طول سه روز سفر به کره جنوبی، همچنین با نخست وزیر کره جنوبی دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد: رهبر کره شمالی درحالی از صلح می‌گوید که آمریکا و کره جنوبی بر لزوم حفظ فشار حداکثری بر کره شمالی و تداوم تحریم این کشور تاکید کرده‌اند.

در همین رابطه ایسنا به نقل از رسانه کره شمالی گزارش داد: آمریکا ظاهرا روند بهبود تعامل بین دو کره بعد از بازی‌های المپیک را که ممکن است منجر به مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ شود پذیرفته، اما مقام‌های آمریکایی تاکید کردند که باید تحریم‌های بین‌المللی همچنان با حداکثر قدرت علیه کره شمالی ادامه یابد تا دست از برنامه هسته‌ای خود بردارد.

در عین حال امروز شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز بر همین رویه تاکید کرده و گفت که مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز همچون او قبول دارد که باید فشار حداکثری بر کره شمالی ادامه یابد.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن نیز در همین ارتباط گفت: در صورتی که نیت کره شمالی استفاده سیاسی از بازی‌های المپیک و نهایتا کاهش فشار‌های بین‌المللی بر خودش است ما نباید جذب این حرکات شویم.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در راستای تشدید فشار‌ها بر پیونگ یانگ از روسیه تقاضا کرده به اقدامات بیشتری برای واداشتن کره شمالی به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای‌اش دست بزند. با این حال رهبر کره شمالی رویکرد کره جنوبی در قبال سفر خواهرش را تحسین کرده و بر ضرورت تقویت رویکرد گفت‌وگو میان دو کره تاکید کرد.

خواهر رهبر کره شمالی در جریان سفر به کره جنوبی دعوتنامه‌ای از سوی برادرش به مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی به منظور سفر به کره شمالی و شرکت در اجلاسی در شهر پیونگ یانگ، تقدیم کرد.

روز دوشنبه کیم جونگ اون بعد از بازگشت هیات حکومت این کشور به پیونگ یانگ با آن‌ها دیدار کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون گزارش داد که گفته است "این اهمیت دارد که فضای گرم آشتی و گفت‌وگو که با بازی‌های المپیک ایجاد شده را تقویت کنیم. "

طبق این گزارش رهبر کره شمالی دستور داده"تدابیر عملی" برای این کار انجام شود، اما توضیح بیشتری ارائه نشده است. در عین حال به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی کیم جونگ اون از سئول بابت "تلاش‌های صادقانه" برای اولویت بخشی به سفر این هیات قدردانی کرده و آن را "بسیار تاثیرگذار" توصیف کرده است.

رئیس‌جمهور کره جنوبی و دولتش در جریان سفر هیات حکومت کره شمالی میزبان چندین نشست با حضور اعضای این هیات در زمان اقامت آن‌ها در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی و هتل‌های گران قیمت پنج ستاره بودند. این گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی نخستین واکنش رسمی کیم جونگ اون به تحولات روز‌های گذشته بود.

کیم یو جونگ اولین عضو از خاندان حاکم کره شمالی است که از زمان پایان جنگ داخلی کره قدم به کشور کره جنوبی گذاشته است و تمامی جزئیات مربوط به سفر او حتی لباس‌هایی که او پوشیده و حالت‌های چهره و بدنش و کیفی که به همراه داشت و حتی دست خط او موشکافانه مورد توجه قرار گرفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید