کشتی ایران ضربه فنی می‌شود؟

کشتی ایران به‌دلیل باخت مصلحتی یکی از ملی‌پوشان کشتی آزاد در مسابقات امیدهای جهان باید تاوان و هزینه سنگینی را پرداخت کند. فریاد‌های واضح «باید ببازی» علیرضا رضایی، مربی تیم‌ملی کشتی ایران خطاب به علیرضا کریمی در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان درمقابل حریفی از روسیه که برای عدم تقابل با حریفی از رژیم صهیونیستی اتخاذ شده بود فدراسیون جهانی کشتی را حساس کرد.

کد خبر : ۵۰۶۷۷
بازدید : ۸۵۸
کشتی ایران به‌دلیل باخت مصلحتی یکی از ملی‌پوشان کشتی آزاد در مسابقات امیدهای جهان باید تاوان و هزینه سنگینی را پرداخت کند. فریاد‌های واضح «باید ببازی» علیرضا رضایی، مربی تیم‌ملی کشتی ایران خطاب به علیرضا کریمی در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان درمقابل حریفی از روسیه که برای عدم تقابل با حریفی از رژیم صهیونیستی اتخاذ شده بود فدراسیون جهانی کشتی را حساس کرد.
تقدیرها و تشکر‌هایی هم که از علیرضا کریمی شد مهر تایید دیگری بود بر رفتار کشتی‌گیر ایرانی و باخت تعمدی او. یعنی همه می‌دانستند که او نمی‌خواسته با حضور روی تشک به رژیم غاصب صهیونیستی وجهه بدهد.

کشتی ایران ضربه فنی می‌شود؟
این رفتار در کمیته بین‌المللی المپیک و قوانینش پذیرفته نیست و به همین دلیل رقبا با فشار بر فدراسیون جهانی کشتی خواستار محرومیت برای کشتی ایران شدند. در مسابقات ورزشی یک اصل بازی جوانمردانه وجدایی از سیاست وجود دارد که حسابی به پیچیده‌شدن پرونده کشتی‌گیر ایرانی انجامید.
به هرحال هر ورزشکاری باید برای پیروزی به میدان برود و اگر مشخص شود که او از عمد شکست خورده محروم می‌شود. با مطرح شدن احتمال محرومیت کشتی ایران مدیران این رشته ورزشی در کشورمان به همراه وزیر ورزش و مدیران کمیته ملی المپیک ایران اقدامات خود را برای فرار از تعلیق و محرومیت این ورزش در کشور انجام دادند.
رسول خادم، رئیس فدراسیون چند جلسه با لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی برگزار کرد ولی در همه مصاحبه‌های خود عنوان کرده بود که عبور از این شرایط دشوار خواهد بود. رسانه‌های کشور اما از عصر پنج‌شنبه اخبار تلخی از این ماجرا مخابره کردند.

به عنوان مثال خبرگزاری «ایسنا» در این‌خصوص، احتمال قریب به یقین تعلیق کشتی ایران را مطرح کرد و نوشت: اصرار کمیته بین‌المللی المپیک بر اتحادیه جهانی کشتی برای طرح بحث تعلیق کشتی ایران بسیار جدی بوده و احتمالا کشتی ایران به‌مدت حدود یک سال از تمام رقابت‌های بین‌المللی محروم خواهد شد.
کمیته بین‌المللی المپیک که به‌شدت تحت‌نفوذ صهیونیست‌ها قراردارد انتظار دارد موضوع تعلیق ورزش ایران به‌دلیل عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم‌اشغالگرقدس، با اعلام رای محرومیت کشتی‌گیران ایران از حضور در میادین بین‌المللی، ابعادی جهانی علیه ورزش ایران به خود بگیرد. همچنین موضوع محروم شدن علیرضا کریمی و مربی‌اش نیز تقریبا قطعی است و به احتمال فراوان این دو نفر نیز برای مدتی از حضور در میادین کشتی محروم خواهند شد.

تعلیق قابل پیش‌بینی بود
دراین خصوص بسیاری از اهالی کشتی اظهارنظر کردند اما رسمی‌ترین آنها صحبت‌های نایب‌رئیس فدراسیون کشتی بود. او با توجه به شرایط ایجاد شده تعلیق کشتی ایران را قابل پیش‌بینی دانست. حمید بنی‌تمیم در این‌خصوص به خبرگزاری فارس گفت: «با توجه به اینکه به زمان اعلام رای پرونده علیرضا کریمی بسیار نزدیک شده‌ایم، خادم مجددا مذاکرات خود را با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و سایر اعضای هیات‌رئیسه آغاز کرده است.
ما در دو مرحله مذاکره فشرده توانستیم با استفاده از دیپلماسی و تعاملاتی که در این سال‌ها با اتحادیه جهانی کشتی برقرار کرده بودیم، زمان بگیریم و پیگیری موضوع تعلیق را توسط IOC در اتحادیه به تعویق بیندازیم.

منتظر اعلام رای رسمی توسط اتحادیه جهانی هستیم. تلاش‌های خوبی صورت گرفته و تمام بلیت‌ها و اندوخته‌های ذخیره خود را در عرصه دیپلماسی در این سال‌ها هزینه کردیم تا کشتی دچار تعلیق نشود، اما به‌هرحال متاسفانه موضوع تعلیق کشتی ایران همچنان به قوت خود باقی وقابل پیش‌بینی است. خادم از چند روز گذشته که متوجه شد رای نهایی درحال صدور و ابلاغ به ماست، مذاکرات جدید و فشرده‌ای را با ننادلالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی و سایر اعضای هیات رئیسه به‌خصوص روسای کنفدراسیون قاره‌ها آغاز کرد.
امیدوارم کشتی ایران در سومین دور مذاکرات جدی خود بتواند با توجه به سرمایه‌های دیپلماتیک، حکم به مراتب سبک‌تری را از اتحادیه جهانی در این پرونده بگیرد.»
نامه رسمی دریافت نکردیم

دبیرکل کمیته ملی المپیک اما تاکید کرده هنوز نامه رسمی درخصوص تعلیق به‌دست آنها نرسیده است. شاهرخ شهنازی درباره خبرهایی که درخصوص تهدید جدی برای تعلیق کشتی ایران منتشر شده، گفت: «این بحث از قبل مطرح بوده و چندین جلسه نیز با حضور خادم در وزارت ورزش برگزار شد که من هم حضور داشتم. کمیته ملی المپیک تا امروز هیچ نامه کتبی درخصوص تعلیق کشتی ایران دریافت نکرده و من هم نمی‌توانم تا چیزی ندیده‌ام درباره آن اظهارنظر کنم.»
محرومیت مادام‌العمرکشتی‌گیر ایرانی؟

دیروز در برخی از رسانه‌ها به‌صورت غیررسمی عنوان شده بود ممکن است کشتی‌گیر ایرانی که باعث به‌وجود آمدن این جنجال شده، برای همیشه از حضوردر دنیای کشتی محروم شود. این موضوع تا لحظه تنظیم این خبر به‌صورت قطعی و رسمی اعلام نشده بود اما به‌نظر می‌رسد از تعلیق یک ساله کشتی ایران راه فراری وجود نخواهد داشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید