توسعه روابط در صنایع لبنی ایران و فنلاند

سمینار علمی، صنعتی و تجاری صنایع لبنی ایران و فنلاند با حضور کیجو نوروانتو (Keijo Norvanto) سفیر فنلاند در ایران،جیری اولیا (Jyri Olliya) مدیرکل وزارت کشاورزی فنلاند و دیگر مدیران و سرمایه‌گذاران فنلاندی و ایرانی این صنعت، در هتل اسپیناس‌پالاس برگزار شد.

کد خبر : ۵۰۷۹۲
بازدید : ۱۰۷۳
سمینار علمی، صنعتی و تجاری صنایع لبنی ایران و فنلاند با حضور کیجو نوروانتو (Keijo Norvanto) سفیر فنلاند در ایران،جیری اولیا (Jyri Olliya) مدیرکل وزارت کشاورزی فنلاند و دیگر مدیران و سرمایه‌گذاران فنلاندی و ایرانی این صنعت، در هتل اسپیناس‌پالاس برگزار شد.

مدیرعامل شرکت راهکارهای کسب‌‌و‌کار نوردیک که یکی از برگزارکنندگان اصلی این گردهمایی بود، گفت: همان‌طور که انتظار داشتیم در این سمینار از تمامی افراد مسوول در زنجیره کامل شیر از دامدار تا تولیدکنندگان محصولات لبنی به همراه نمایندگانی از وزارت کشاورزی فنلاند و جهادکشاورزی، وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت حضور داشتند و مباحث اقتصادی و تخصصی مرتبط با این صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

ابراهیم گوهری افزود: در ابتدای این مراسم پس از سخنرانی‌های افراد مطرح در جلسه، سه کارگاه تخصصی در دو نوبت و با موضوعات خوراک دام-سلامت دام و دامداری، تغذیه و سلامت، آموزش و تحصیلات به همراه تکنولوژی صنایع لبنی برگزار و در پایان مراسم به شرکت‌کنندگان این کارگاه مدارک حضور اعطا شد. وی در ادامه به برنامه بازدید از صنایع دامداری و لبنی فنلاند در سال آینده اشاره کرد و گفت: از اهداف ما این است که روابط بین صنعت لبنیات ایران و فنلاند در زنجیره ارزش لبنی از خوراک دام تا محصول نهایی، توسعه روابط علمی، صنعتی و تجاری برقرار و آموزش در صنعت لبنیات در سال آینده توسعه یابد.
مدیرعامل شرکت پارسیا، یکی دیگر از برگزارکنندگان اصلی این سمینار گفت: با وجود اینکه امروزه صنایع لبنی ایران از جایگاه ویژه و پیشرفته‌ای برخوردار است اما با این وجود همکاری‌های بین‌المللی به ارتقای بیشتر و تبادل دانش کمک شایانی خواهد کرد.

امیر اسلام‌نژاد افزود: ما در این مسیر به‌عنوان بازوی کمکی ارتباط بین دو کشور آمادگی خود را در ارائه خدمات مشاوره‌ای و تخصصی به همراه آموزش در سطوح علمی و دانشگاهی اعلام کرده و امید داریم شاهد کسب موفقیت‌هایی چشمگیر در این چرخه باشیم. در این مراسم پس از سخنرانی سفیر فنلاند، جاری لپا، (Jari Leppa) وزیر کشاورزی فنلاند نیز در پیامی ویدیوئی از حضور نمایندگان صنعت لبنیات ایران و فنلاند ابراز خوشحالی کرد و گفت: این صنعت از اهمیت خاصی برای کشور فنلاند برخوردار است و امیدوارم که این سمینار زمینه‌ساز همکاری‌های بسیاری، بین صنعت دو کشور به‌عنوان یک دامدار و تولیدکننده شیر باشد.
لپا با اشاره به اینکه تخصص سبب افزایش تولید محصولات اولیه، ایجاد اشتغال و افزایش رفاه خواهد شد، افزود: یقین دارم که همکاری بخش لبنیات کشور ما با ایران، فرصت‌های شگفت‌انگیزی را برای هر دو کشور به ارمغان خواهد آورد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید