چرا آتش‌بازی؟!

چرا آتش‌بازی؟!

قرن هاست که برای نشان دادن وقایع مهم در سراسر جهان آتش بازی انجام می‌شود. در چین، سنت آتش بازی از نسل‌ها قبل جهت دور کردن ارواح شیطانی انجام می‌شده. در همین حال در روز استقلال ایالات متحده آمریکا که با نام چهارم ژوئیه (جولای) شناخته می‌شود، یک جشن فدرال در آمریکا که یاد آور تصویب اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا در روز ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ میلادی می‌باشد.

کد خبر : ۵۰۹۴۹
بازدید : ۲۰۰۸
آتش بازی چگونه انجام می‌شود!
فرادید | قرن هاست که برای نشان دادن وقایع مهم در سراسر جهان آتش بازی انجام می‌شود، جشن‌های ملی، مراسم عروسی، تولد و جشن‌های سال نو.

به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، در چین، سنت آتش بازی از نسل‌ها قبل جهت دور کردن ارواح شیطانی انجام می‌شده. در همین حال در روز استقلال ایالات متحده آمریکا که با نام چهارم ژوئیه (جولای) شناخته می‌شود، یک جشن فدرال در آمریکا که یاد آور تصویب اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا در روز ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ میلادی می‌باشد.
هر ساله در این روز مراسم آتش بازی برگزار می‌شود. در سرزمین‌های دیگر برای مقاصد گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد، هندو‌ها در جشن دیوالی که جشنی پنج روزه است، مراسم آتش بازی دارند، در حالی که در روسیه و سراسر اروپا، نمایش‌های بزرگ به طور سنتی پایان جنگ را مشخص می‌کنند.

اما قبل از اینکه آتش بازی‌ها سراسر آسمان را در بر گیرند، هر یک باید با دقت و مهارت خاصی ساخته شوند. طبق گفته Wu Hongyong، مدیر تولید و فن آوری یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آتش بازی چین گفت: فرآیند ساخت می‌تواند چندین روز به طول بی انجامد، زیرا تمامی این محصولات خود به تنهایی گونه از هنر محسوب می‌شوند.
آتش بازی چگونه انجام می‌شود!

شرکت او، Jiangxi Zhongsen Fireworks Ltd، هر ساله بیش از ۳۰،۰۰۰ جعبه مواد آتش زا (pyrotechnics) به سراسر جهان توزیع می‌کند، تمامی این محصولات دست ساز هستند.

Wu گفت: "ما از این مسئله به عنوان یک هنر یاد می‌کنیم، زیرا باعث ایجاد شادی می‌شوند."

طریقه ساخت
بیش از ۲۰۰۰ سال پیش برای اولین بار باروت کشف شد. چین در حال حاضر بیشترین مواد آتش زا در سراسر جهان را تولید می‌کند. این کشور مسئول تولید بیش از ۹۰ درصد مواد آتش بازی روز استقلال ایالات متحده آمریکا است، صادرات با ارزش ۳۰۷.۸ میلیون دلار به ایالات متحده برای جشن‌های ۴ ژوئیه در سال ۲۰۱۶ انجام شد (ایالات متحده تنها ۱۰ میلیون دلار تولید داشته است).
آتش بازی چگونه انجام می‌شود!

Wu می‌گوید، "فرآیند ساخت بسیار پیچیده است." "از خرید اولیه مواد گرفته تا پروسه تولید... بسیار وقت گیر و زمان بر است."

هر محصول آتش زا حاوی توپ‌های کوچک مواد منفجره است که به عنوان ستاره شناخته می‌شوند، و مسئول نمایش نور‌های رنگین در آسمان می‌باشند. مواد اولیه با باروت مخلوط شده و در نهایت به یک پوشش کاغذی و فیوز مجهز می‌شوند. ستاره‌ها می‌توانند طرح‌های متفاوتی را نمایش دهند، به این منظور خریداران می‌توانند با توجه به نیاز، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنند.

Wilson Mao مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد آتش زا در هنگ کنگ می‌گوید، یک محصول آتش زا که عدد "8" انگلیسی را به تصویر می‌کشد با توجه به در خواست بالای متقاضیان به تولید انبوه رسید. چندین دهه پیش، این شرکت تولیدات محصولات آتش بازی هنگ کنگ را بر عهده داشت. "اگر شما هم فردی خرافاتی باشید باید بدانید در فرهنگ چینی عدد ۸، عددی مبارک است. به زبان چینی، آوای عدد 8 مشابه کلمه موفق است."
آتش بازی چگونه انجام می‌شود!

مشکلات
علی رغم نقش هیجان انگیز این محصولات در جشن‌ها، آسیب‌های محیط زیستی به مراتب می‌توانند آسیب زننده‌تر باشند. دود ناشی از اشتعال آن‌ها شامل ذرات فلزی کوچک است. برخی مستندات نشان می‌دهند که مواد آتش زا سبب کاهش کوتاه مدت کیفیت هوا می‌شوند. دولت چین تا کنون بیش از ۴۰۰ شهر را در استفاده از این محصولات ممنوع کرده است.

این آتش بازی‌ها همچنین برای کارخانه‌های تولید کننده مواد منفجره تهدیدی جدی محسوب می‌شوند. در سال ۲۰۱۴ یک سانحه ناگوار و مرگبار در کارخانه استان هونان رخ داد و ۱۲ کارگر در این حادثه جان باختند. در سال ۲۰۱۶ نیز حادثه‌ای مشابه در همسایگی استان جیانگشی اتفاق افتاد و منجر به مرگ ۳ نفر و تخریب برخی مناطق اطراف شد.

تست ایمنی این محصولات در شرکت‌هایی مانند Jiangxi Zhongsen Fireworks Ltd، که بیش از ۳۰۰ کارمند دارد، انجام می‌گیرد. با توجه به صحبت‌های Wu، هر محصول قبل از ارسال به سازمان‌های دولتی، توسط شش اداره داخلی بازرسی می‌شود.


Liu Zhilian کارگر ۴۰ ساله گفت: "آتش بازی‌ها، زیبایی را به نمایش می‌گذارند، زمانی که در آسمان منفجر می‌شوند، شگفت انگیز هستند."

منبع: سی‌ان‌ان
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید