سیاست دولت در بخش انرژی

لازم است برای رفع مشکلات بازپرداخت به سرمایه‌گذاران این بخش تدابیری اندیشیده شود، زیرا سرمایه‌گذاران با اعتماد به‌دولت در این بخش ورود می‌کنند و باید سازوکار و نحوه بازپرداخت مبلغ معادل میزان صرفه‌جویی انرژی به سرمایه‌گذاران و دستگاه مسوول در این زمینه تعیین شود.

کد خبر : ۵۰۹۹۲
بازدید : ۱۲۲۴
معاون اول رئیس‌جمهوری دو سیاست دولت در بخش انرژی‌ را تشریح کرد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، جلسه شورای عالی انرژی کشور درحالی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد که اسحاق جهانگیری در این جلسه، «ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی» و «تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی» را از سیاست‌ها و اولویت‌های کشور برشمرد و گفت: دولت برای این منظور چارچوبی در جهت حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی تنظیم کرده و با وجود آنکه درآمد دولت در این بخش کاهش پیدا می‌کند، اما موجب افزایش راندمان خواهد شد.

وی افزود: لازم است برای رفع مشکلات بازپرداخت به سرمایه‌گذاران این بخش تدابیری اندیشیده شود، زیرا سرمایه‌گذاران با اعتماد به‌دولت در این بخش ورود می‌کنند و باید سازوکار و نحوه بازپرداخت مبلغ معادل میزان صرفه‌جویی انرژی به سرمایه‌گذاران و دستگاه مسوول در این زمینه تعیین شود. جهانگیری از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در این‌خصوص برگزار کند و برای تعیین سازوکار بازپرداخت مبلغ معادل میزان صرفه‌جویی انرژی به سرمایه‌گذاران و دستگاهی که متولی پرداخت خواهد شد، تعیین تکلیف کند.
رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و به‌خصوص انرژی خورشیدی، از دبیرخانه شورا خواست موضوع نحوه استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را در دستورکار یکی از جلسات آتی شورا قرار دهد تا نسبت به اتخاذ سیاست‌گذاری‌های کلان در این زمینه تصمیم‌گیری شود. همچنین در این جلسه آیین‌نامه بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایی شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید