آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش در فروردین ۹۷

بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: ۳۰ درصد از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا به حال به اجرا درآمده است. در تحقق سند نتوانستیم به خوبی جلو برویم. این ۳۰ درصد نیز در بخش هایی است که با سختی های کمتری مواجه بوده است.

کد خبر : ۵۱۰۹۰
بازدید : ۱۱۳۲
بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: ۳۰ درصد از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا به حال به اجرا درآمده است. در تحقق سند نتوانستیم به خوبی جلو برویم. این ۳۰ درصد نیز در بخش هایی است که با سختی های کمتری مواجه بوده است.

وی افزود: در بخش نیروی انسانی و فضا و تجهیزات پیشرفت خوبی نداشتیم. منابع انسانی متاسفانه در ایام استقرار سند تحول از سایر راهکارها عقب افتاده و اجرای کمتری داشته است. تا قبل از پایان سال ۹۶، با توجه به اینکه ساختارهای عملیاتی زیر نظام ها را پیاده کرده‌ایم، شورای راهبری این سند کار خود را آغاز می کند. کارگروه ها نیز برای زیر نظام کار خود را شروع می‌کنند و امیدوارم ابتدای سال ۹۷ با یک تصویر روشن تری از استقرار سند تحول، سال جدید را آغاز کنیم.

بطحایی اضافه کرد: براساس هدف هایی که برای راه اندازی تلویزیون تعاملی داریم، می‌خواهیم حرف های خودمان را با اولیا و دانش آموزان و بالعکس در میان بگذاریم و امیدوارم فاصله ای که امروز با خانواده ها داریم کاهش یابد و خانواده ها نارسایی های ما در میان بگذارند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش نیروی انسانی برای آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نیروی شاغل و بازنشسته داریم. ما دو کار را آغاز کردیم؛ نخست اینکه انتخاب نمایندگان معلمان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان را مد نظر داریم. یکی دو روز آینده نتایج انتخابات نمایندگان اعلام می شود.

بطحایی افزود: گام دوم برای مشارکت دادن معلمان در فرایند تصمیم سازی، راه اندازی سامانه ای برای سال تحصیلی آینده است که براساس آن مدارسی که به مدیر نیاز داشته باشند، آن را در این سامانه اعلام می‌کنند و همه همکارانی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند اعلام کاندیداتوری کنند و در صورت تایید، مورد مصاحبه قرار می‌گیرند و رتبه بندی می‌شوند و نتایج در اختیار رییس اداره قرار می گیرد.

بطحایی درباره موضوع حذف آزمون های ابتدایی و حواشی ایجاد شده در این رابطه، گفت: کودکان ما به مرحله ای نرسیدند که اینقدر در معرض فشارهای روحی و روانی آزمون ها و جزوات و کتب کمک آموزشی قرار بگیرند. با این فشارها نمی‌توانند کودکی خود را درک کنند و مهارت های زندگی را تمرین کنند و نباید ۳۰۰ هزار نفر را برای انتخاب ۱۰ یا ۱۵ هزار نفر تحت فشار قرار دهیم. البته در کنار این موضوع باید به نخبگان و افراد مستعد نیز توجه کنیم ولی با روشی غیر از آزمون.

بطحایی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین چالش های ۴ سال آینده نیروی انسانی است، گفت: برنامه جامع نیروی انسانی ما آماده شده و همین روزها اطلاع رسانی می شود. در این برنامه، تکلیف جذب نیروی انسانی در ۴ سال آینده مشخص می‌شود.
ظرف یکی دو هفته آینده سهمیه جدیدی که برای برگزاری آزمون داریم، اعلام خواهیم کرد. البته بر روی تعداد اختلافاتی وجود دارد ولی تقریبا ۱۸ هزار نفر خواهد بود که طی اطلاعیه ای اعلام خواهد شد. در فردوین ۹۷ ازمون برگزار می شود و در مهر ۹۷ در مدارس تعدادی از این افراد به کارگیری خواهند شد.
منبع: آرمان امروز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید