استیک اسفناج و بلوچیز

استیک اسفناج و بلوچیز

وقتی به اندازه کافی خنک شدند، با فشار رطوبت را از اسفناج بگیرید. حالا باید حدود یک پیمانه اسفناج داشته باشید. آن را به یک کاسه متوسط ببرید و با پودر نان و پنیر مخلوط کنید. در آخر هم چاشنی بزنید تا از بی‌مزگی در آیند.

کد خبر : ۵۱۲۱۰
بازدید : ۱۰۵۰
برای تهیه غذای آخرهفته، یک استیک بزرگ می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. اما برای آن‌هایی که افراد دورمیزشان کمتر هستند، این استیک اسفناج و بلوچیز می‌تواند بهترین انتخاب باشد.
استیک اسفناج و بلوچیز
مخلوط کردن مواد چند دقیقه وقت می‌خواهد و کار بسیار آسانی است و طعم اسفناج و بلوچیز تا مدت‌ها زیر زبان‌تان خواهد ماند.

مواد لازم
۷۰۰ گرم تا ۱.۲ کیلوگرم استیک پهلوی گاو
۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ موسیر، ریز ریز شده
۴۵۰ گرم اسفناج، شسته شده، بدون ساقه و ریز ریز
۱ پیمانه نان باگت پودر شده
۲۳۰ گرم بلوچیز (ترجیحا گرگونزولا) ریز شده
نمک و فلفل سیاه تازه

طرز تهیه
۱. اجاق را به دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد برسانید و بگذارید گرم شود.

۲. برای تبدیل استیک به حالت پروانه‌ای: استیک را روی تخته بگذارید، سپس با یک چاقوی بلند تیز آن را از وسط ضخامتش برش بزنید و تا ۲ سانتی‌متری طرف مقابل جلو بروید. حالا استیک را مثل یک کتاب باز کنید (اشکالی ندارد اگر یکی دو سوراخ در یکی از لایه‌ها ایجاد کرده باشید، موقع لوله کردن مخفی می‌شوند). اگر هم استیک زیاد ضخیم نیست، آن را پروانه‌ای برش نزنید؛ فقط با گوشت‌کوب آن را بکوبید تا به ضخامت ۱ الی ۱.۵ سانتی‌متر برسد.

۳. یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در آن بریزید. سپس موسیر را در آن برای حدود ۳ دقیقه بپزید. بعد اسفناج را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر بپزید تا حالت پلاسیده پیدا کند. در آخر آن‌ها را به صافی منتقل کنید و روغنشان را بگیرید.

۴. وقتی به اندازه کافی خنک شدند، با فشار رطوبت را از اسفناج بگیرید. حالا باید حدود یک پیمانه اسفناج داشته باشید. آن را به یک کاسه متوسط ببرید و با پودر نان و پنیر مخلوط کنید. در آخر هم چاشنی بزنید تا از بی‌مزگی در آیند.

۵. حالا استیک را روی یک ورق پلاستیک فریزر بگذارید طوری که درازی آن به سمت شما باشد. مخلوط اسفناج را روی آن بریزید، یک حاشیه ۳ سانتی‌متری در لبه دور از خودتان آزاد بگذارید. حالا با کمک پلاستیک لبه نزدیک به خود را بلند و استیک را لوله کنید. با کمی فشار می‌توانید مواد وسط استیک را فشرده کنید. سپس با نخ مخصوص در فواصل ۶ تا ۹ سانتی‌متری استیک را ببندید. بیرون آن را هم نمک و فلفل بزنید.

۶. دو قاشق باقی مانده از روغن زیتون را در یک تابه بزرگ روی شعله متوسط گرم کنید. سپس استیک را به میدان آورید و تمام وجوه آن را کباب کنید، سه دقیقه برای هر طرف کافی است. بعد از این، آن را برای ۲۵ دقیقه در اجاق بگذارید تا کامل بپزد و پنیر داخلش آب شود. سپس به یک تخته برش منتقل کنید، در ورق آلومینیوم بپیچید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بکنار بگذارید.

۷. برای سِرو، نخ‌ها را از دور استیک باز کنید و آن را با فواصل ۲ تا ۳ سانتی‌متری برش بزنید.
منبع:کتاب کاله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید