یک استقلالی، جام را از پرسپولیس گرفت

هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال روز گذشته با برگزاری ٤ دیدار که حداقل یک طرف هر کدام از آن‌ها تیم‌های بالای جدولی بودند، به پایان رسید.

کد خبر : ۵۱۳۳۶
بازدید : ۸۱۲
هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال روز گذشته با برگزاری ٤ دیدار که حداقل یک طرف هر کدام از آن‌ها تیم‌های بالای جدولی بودند، به پایان رسید.

خط و نشان شفر برای برانکو
استقلال در روزی که به نظر می‌رسید کار سختی مقابل تیم بالای جدولی فولاد داشته باشد، شروع توفانی را در ورزشگاه غدیر اهواز رقم زد. مامه تیام در دقیقه ٣ و روزبه چشمی در دقیقه ٨ توانستند ٢ گل را وارد دروازه سرخپوشان اهوازی کنند.
با این حال شاگردان پورموسوی هم خیلی زود پاسخ یکی از گل‌ها را توسط رحیم زهیوی دادند. سیر سریع گلزنی در دقایق ابتدایی این بازی با گلزنی داریوش شجاعیان در دقیقه ١٧ ادامه پیدا کرد تا خیال شفر و شاگردان تا حدودی از برتری در این بازی راحت شود.
گل دقیقه ٩٣ مامه تیام هم پایان بخش پیروزی پرگل آبی‌ها بود که با برتری ٤ بر یک قبل از دربی برای رقیب سنتی خود خط و نشان کشیدند. وینفرد شفر در این مسابقه به چند یار کلیدی خود مثل مجید حسینی و فرشید اسماعیلی استراحت داده بود.

ذوب آهن، مانع قهرمانی سرخ‌ها
در شرایطی که به نظر می‌رسید همه چیز دست به دست هم داده تا پرسپولیس در پایان هفته بیست و چهارم جشن قهرمانی‌اش را برپا کند، ذوب آهن در دقایق پایانی توانست یک برد با ارزش به دست بیاورد. پارس جنوبی مقابل تراکتورسازی به تساوی یک بر یک رسید. همچنین با توجه به شکست فولاد برابر استقلال، فقط نیاز بود که شاگردان امیر قلعه‌نوعی از بازی برابر پدیده امتیازی نگیرند تا سرخ‌ها در بازی پایانی هفته قهرمانی خود را قطعی کنند. ذوب آهن با گل‌های کی‌روش استنلی و مرتضی تبریزی ٤١ امتیازی شده و در رده دوم قرار گرفتند. جالب اینکه تیم‌های رده سوم تا هفتم ٣٨ امتیاز دارند.

پرسپولیس و رویای قهرمانی در دربی
پرسپولیس هم که شانس قطعی کردن قهرمانی در این هفته را از دست داده بود، می‌خواست قبل از دربی ٨٦ به پیروزی برسد تا با روحیه پای به میدان بگذارد. در روزی که برانکو چند تن از بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار نداشت، سیامک نعمتی در دقیقه ٣٧ توانست گل برتری سرخپوشان را وارد دروازه شیخ ویسی کند.
شاگردان برانکو که کار سختی در روز بارانی ورزشگاه آزادی به خاطر لغزنده بودن زمین داشتند، همین نتیجه را تا پایان حفظ کردند تا همچنان با اختلاف ١٦ امتیاز نسبت به تیم دوم در صدر باشند. این اختلاف امتیاز نشان می‌دهد پرسپولیس در صورت برتری در دربی قطعا جشن قهرمانی در لیگ هفدهم را برپا می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید