مدل‌ موهایی که ممنوع شدند

مدل‌ موهایی که ممنوع شدند

خیلی‌ها با شنیدن عبارت "در مک‌دونالد می‌بینمت" شاید فکر کنند برای برگر و چیپس دعوت شده‌اند، اما برای برخی این عبارت به معنای دعوت به غذای فوری مک‌دونالد نیست بلکه نوعی از مدل موی پسرانه است.

کد خبر : ۵۱۴۵۵
بازدید : ۲۵۴۲۲
خیلی‌ها با شنیدن عبارت "در مک‌دونالد می‌بینمت" شاید فکر کنند برای برگر و چیپس دعوت شده‌اند، اما برای برخی این عبارت به معنای دعوت به غذای فوری مک‌دونالد نیست بلکه نوعی از مدل موی پسرانه است.
مدل‌های مو که در مدرسه‌ها ممنوع شد

این مدل مو (مجعد، پوش داده به سمت بالا و تقریبا تراشیده‌‎شده از پشت و دو طرف سر) در مدرسه‌ای در شهر گریت یارموث انگلستان ممنوع شد. این بار اول نبود که مدلی از مو در تضاد با سیاست‌های یک مدرسه قرار گرفت.

در اینجا برخی دیگر از انواع مدل مو را می‌آورم که در مدرسه‌ها ممنوع شده بودند:

دیوید بویی که ۱۷ سال داشت انجمنی برای "جلوگیری از خشونت علیه مردان موبلند" ساخت.

پسرهایی که می‌خواستند موهای بلند داشته باشند، مدل موی‌شان در مدرسه‌ها همیشه موضوعی برای نزاع و مشاجره بود. تا جایی که دیوید بویی زمانی که ۱۷ سال داشت و نامش در آن زمان "دیوی جونز" بود، انجمنی برای "جلوگیری از خشونت علیه مردان موبلند" تأسیس کرد.
مدل‌های مو که در مدرسه‌ها ممنوع شد
او و پسران دیگری که موهای بلندتر از ۲۲ سانتیمتر (۹ اینچ) داشتند، کمپینی راه‌ اندختند با این هدف که با افرادی که موهای بلند دارند نیز باید با احترام برخورد شود و آنها جدی گرفته شوند.

او تنها کسی نبود که در این زمینه حرف زده بود. در سال ۲۰۰۶، کریستین بریج از شهر لیورپول نپذیرفت موهایش را کوتاه کند و حتی آماده بود از مدرسه اخراج شود. او گفت:"مثلا هیچ گاه به یک دختر نمی‌گویند که موهایش را فقط تا اندازه یقه‌اش نگهدارد."

رنگ کردن مو به این معناست که فردی می‌تواند موهایش را با هر رنگی از رنگین‌کمان که بخواهد، رنگ کند. متاسفانه به نظر می‌رسد مدارس این نوع فردگرایی را دوست ندارند.
مدل‌های مو که در مدرسه‌ها ممنوع شد

در سال ۲۰۱۷ روزنامه سان گزارش کرد که یک دختر دانش‌آموز دوره دبیرستان در شهر ووستر انگلستان برای پنهان کردن موهای رنگ شده‌اش مجبور به پوشیدن سربند شده بود. به او که موهایش را بنفش رنگ کرده بود، گفته شده بود که این رنگ سیاست اونیفورم مدرسه را نقض می‌کند.

بنابراین اگر در بریتانیا دانش‌آموز هستید بهتر است قبل از رنگ کردن موهایتان در آخر هفته با مدیر مدرسه مشورت کنید.

مدل موی موهاک بکهام

مدل‌های مو که در مدرسه‌ها ممنوع شد

دیوید بکهام یکی از معروف‌ترین فوتبالیست‌های جهان است. او در سال ۲۰۰۱، بعد عصیانگر شخصیتش را با مدل موی عجیب برگرفته شده از قبیله بومی موهاک به نمایش گذاشت. این مدل مو هم در مدارس ممنوع شد و هنوز هم جنجال‌برانگیز است.
در سال ۲۰۱۲ یک پسر چهارساله در شهر کاونتری انگستان به خاطر مدل موی موهایش از ورود به مدرسه ممنوع شد.


هانا بال، مادر این پسر در گفت‌وگو با هافینگتن پست گفت: "به دلیل این که او اوتیستیک هست، به سختی می‌شود او را خوشحال نگهداشت. (این) مدل مو او را خوشحال می‌سازد. پس چرا باید از او این خوشحالی گرفته شود؟"

تراشیدن موی سر دختران

نیام بالدوین، موهایش را به یک نهاد خیریه اهدا کرد.
مدل‌های مو که در مدرسه‌ها ممنوع شد

در اوایل سال جاری، نیام بالدوین موی سرش را تراشید و به یک نهاد خیریه اهدا کرد که برای کودکان بیمار که با مشکل ریختن مو و بی‌مویی مواجه هستند، گلاه‌گیس می‌سازد.

این دختر ۱۴ ساله با انجام چنین کاری با خشم مقامات مدرسه‌اش در منطقه پنزانس شهرستان کورنوال بریتانیا روبرو شد.

در نتیجه این کار غیرعادی ولی با هدف نیک، مدرسه اما وی را از دیگران جدا ساخت. نیام این کار مدرسه را "گیج‌کننده و ناراحت‌کننده" برای دانش‌آموزان توصیف کرد.

مدل موی سریال پیکی بلایندرز
مدل‌های مو که در مدرسه‌ها ممنوع شد

سیلیان مورفی می‌گوید این مدل مو برای جلوگیری از شپش‌زدگی خوب است. مجموعه تلویزیونی پیکی بلایندرز مربوط به اتفاقات دهه ۱۹۲۰ یکی از مشهورترین سریال‌های بی‌بی‌سی است. اعضای خانواده شلبی به پوشیدن نوع خاصی از کلاه و لباس و مدل متمایز موی در این سریال معروف هستند.

اما به نظر می‌رسد که بسیاری از مدارس این مدل مو را دوست نداشتند و به خصوص فکر نمی‌کردند که خیلی مرتب و مناسب باشد. در سال ۲۰۱۶ یک پسر هشت ساله مجبور شد تا یک هفته در خانه بماند و به مدرسه نیاید تا موهایش دوباره رشد کند و به حالت عادی برگردد.

اما برای سیلیان مورفی که نقش توماس شلبی، رئیس گانگستر در این سریال را بازی کرده است محبوبیت این مدل مو قابل درک نیست.

او در مصاحبه‌ای با مجله شورتلیست می‌گوید: "آیا آنها به این واقعیت پی برده‌اند که اگر اینگونه تیپ بزنند باعث جلوگیری از سرایت شپش خواهد شد؟"

مدل موی رونالدو
مدل‌های مو که در مدرسه‌ها ممنوع شد

و در آخر هم رونالدو، بازیکن برزیلی که شهرت جهانی دارد و یکی از بهترین‌های فوتبال است. او در سال ۲۰۰۲ رکورد شکست و باعث شد کشورش برای پنجمین بار برنده جام جهانی شود. اما بسیاری‌ او را به خاطر یکی از ناخوشایندترین مدل موها در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی نخواهند بخشید.
شان گریفین که آرایشگر مو است، می‌گوید، این مدل مو که به "مدل کالیفرنیایی" معروف شده بود در مدرسه دوره متوسطه ممنوع شده بود. او می‌گوید:"راستش را بخواهید، آن مدل مول مسخره به نظر می‌رسید."
منبع: بی بی سی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید