تصاویر/ بدن‌های نیمه سوخته و سربازان زخمی پس از پیروزی ارتش کنگو

تصاویر/ بدن‌های نیمه سوخته و سربازان زخمی پس از پیروزی ارتش کنگو

نظامیان خسته، پوتین ها، زباله‌ها و جسد‌های سوخته شده در کلبه‌ها؛ این‌ها همه چیز‌هایی است که از پایگاه شورشی اوگاندا باقی مانده است و به دنبال آن، ارتش کنگو بیان می‌کند به پیروزی بزرگی دست یافته است.

کد خبر : ۵۱۵۹۴
بازدید : ۷۰۲۴
تصاویری از بدن‌های نیمه سوخته و سربازان زخمی پس از پیروزی ارتش کنگو
فرادید | نظامیان خسته، پوتین ها، زباله‌ها و جسد‌های سوخته شده در کلبه‌ها؛ این‌ها همه چیز‌هایی است که از پایگاه شورشی اوگاندا باقی مانده است و به دنبال آن، ارتش کنگو بیان می‌کند به پیروزی بزرگی دست یافته است.

به گزارش فرادید به نقل از رویترز، ارتش جمهوری دموکراتیک در مرکز آفریقا در آخرین حملات خود علیه نیرو‌های ADF، شورشیان اسلامی که در اوگاندا مستقر بودند را مجبور به عقب نشینی به سمت مرز‌های شرقی کنگو کرد.

مقامات کنگو ادعا می‌کنند ADF یکسری حملات را در اطراف شهر Beni بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ انجام داده بود که موجب کشته شدن بیش از ۸۰۰ نفر شد، که بسیاری از افراد در طول شب با قداره به هلاکت می‌رسیدند؛ و اعلام کردند، شورشیان نیز در حمله به پایگاه سازمان ملل متحد در ماه دسامبر که منجر به کشته شدن ۱۵ نفر از اعضای سازمان و پنج سرباز کنگویی شده بود، مقصر هستند.

سرهنگ Willy Mboneza Babyondo رهبر واحدی که پایگاه مذکور را نابود کردند گفت: "هم اکنون در حال برنامه ریزی برای به پایان رساندن کار هستیم." سربازان کنگویی بسیاری، رفقای زخمی خود را از میان جنگل‌ها بیرون کشیدند.

او می‌افزاید، "ما نمی‌توانیم به گروه بیگانه اجازه دهیم که مردمانمان را قتل عام کنند".

اما پیروزی تنها امیدی شکوهمند است، همانطور که کنگو ریسک می‌کند و به عقب باز می‌گردد و مداوم جنگ را تجربه می‌کند، میلیون‌ها انسان جانشان را از دست می‌دهند، بیشتر بر اثر گرسنگی و بیماری هلاک می‌شوند.

ADF تنها یکی از گروه‌ها در میان تعداد بیشماری است که در کشور غنی از مواد معدنی وجود دارد و مسئول انفجار‌های مرگبار منطقه است.

تصاویری از بدن‌های نیمه سوخته، سربازان زخمی پس از پیروزی ارتش کنگو

تقریبا بیش از ۴.۴ میلیون نفر به دلیل شدت خشونت در منطقه، آواره شدند.

در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بیش از ۵۳۲،۰۰۰ نفر خانه‌های خود را رها کردند و به سمت مرز اوگاندا گریختند. سازمان ملل متحد هشدار داده است که تهاجم فعلی در برابر ADF ممکن است سبب فرار ۳۷۰،۰۰۰ انسان دیگر شود.

تصاویری از بدن‌های نیمه سوخته، سربازان زخمی پس از پیروزی ارتش کنگو

اما افسران کنگو می‌گویند، این عملیات ضروری است و اشاره به جنازه یکی از اعضای ارشد ADF دارد که به عنوان مدرکی برای پیشرفت آن‌ها است. آن‌ها می‌گویند، جنازه متعلق به Muhammad Kayira یکی از فرماند هان ارشد عملیات ADF است.

ژنرال Marcel Mbangu، یکی از فرماندهان ارتش کنگو، گفت: "نمی‌توانیم از این جنگ و ستیزی که وجود دارد خرسند باشیم. اما به سادگی می‌توانم بگویم این یک قدم مثبت است." "ما در نهایت، به دنبال چیزی بیشتر از صلح و امنیت نیستم."



منبع: reuters
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید