سیاستمداران استقلالی و پرسپولیسی!

فوتبال نه‌ تنها در بین جوانان بلکه در بین سیاستمداران هم نفوذ دارد. کم نیستند سیاستمدارانی که با تمام محافظه کاریشان هنگام نزدیک شدن شهرآوردتهران تیم محبوب خودشان را لو می‌دهند.

کد خبر : ۵۱۷۹۸
بازدید : ۱۹۵۹
فوتبال نه‌تنها در بین جوانان بلکه در بین سیاستمداران هم نفوذ دارد. کم نیستند سیاستمدارانی که با تمام محافظه کاریشان هنگام نزدیک شدن شهرآوردتهران تیم محبوب خودشان را لو می‌دهند. در زیر به برخی از این سیاستمداران و تیم محبوبشان اشاره می‌کنیم:

محمود احمدی نژاد: یک استقلالی دو آتشه
رییس جمهور سابق را می‌توان یکی از فوتبالی ترین رییس جمهورهای ایران دانست. نزدیکان احمدی نژاد از علاقه عمیق او به تیم استقلال سخن می‌گویند.

در این رابطه محمد رویانیان ( مدیر عامل سابق پرسپولیس) یک بار در یک مصاحبه اعلام کرد که زمانی که مدیرعامل پرسپولیس بوده است، احمدی نژاد برایش کری خوانی می‌کرد.

سید حسن خمینی: وقتی یک خانواده آبی می‌شوند
نوه‌ی رهبر کبیر انقلاب اسلامی یعنی سید حسن خمینی یک استقلالی دو آتشه است. استقلالی بودن گویا در خانواده امام خمینی(ره) همه گیر است. بنابر شنیده ها، فرزند سید حسن هم از طرفداران سرسخت استقلالی است. با این حال، علی رغم سید حسن، پدر مرحومش از طرفداران شاهین به حساب می آمد. البته سید احمد خمینی رابطه خوبی هم با علی پروین داشت و از این رو خیلی ها او را پرسپولیسی می دانستند اما سید حسن طرفدار استقلال شد.

رئیس دولت اصلاحات پرسپولیسی است
نزدیکان سید محمد خاتمی از علاقه وی به باشگاه پرسپولیس خبر می‌دهند. گویا در سال 1378 هنگامی که باشگاه قطری الاسد از پرسپولیس به فیفا شکایت کرد وفیفا این باشگاه رابه 6 میلیارد تومان جریمه کرد که خاتمی در آن زمان در دیدار با امیر قطر زمینه پس گیری شکایت از این باشگاه را فراهم کرد.

این خبر نیز نقل شده است که محمد خاتمی پس از پایان دولتش زمانی که خبرنگاری از او پرسید که پرسپولیسی است یا استقلالی، با لبخند گفت: «با پسرم که استقلالی است کل کل دارم!»


رییس مجلس بر خلاف پسرش، پرسپولیس را ترجیح می‌دهد
گفته می شود علی لاریجانی پرسپولیس را به استقلال ترجیح می‌دهد. طبق اخبار موثق پسر او «فرید»، پرسپولیسی است و پدر و پسر دربی ها را با هم دنبال می کنند و قبل و بعد بازی برای هم کری می‌خوانند.


کل کل فوتبالی در خانواده هاشمی
یاسر ومهدی هاشمی ( فرزندان مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی) برخلاف برادر دیگرشان یعنی محسن هاشمی علاقه خاصی به پرسپولیس دارند واز طرفداران سرسخت تیم قرمز تهران هستند. از این جهت معمولا در بین این سه برادر کل کل های قرمز و آبی زیادی اتفاق می‌افتد.

کری استقلال و پرسپولیس در مذاکرات هسته ای هم ادامه دارد
سید عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای و معاون محمد جواد ظریف در یک برنامه ورزشی از پرسپولیسی بودن همکارش تخت روانچی پرده برداشت. او خاطره ای را در این رابطه تعریف کرد:
"در همین دور اخیر یک جلسه خیلی فشرده و تندی را با آمریکایی‌ها داشتیم. بعد که تمام شد و بیرون آمدیم و به اتاق هیأت ایرانی رفتیم روی مبل نشستیم که حالا چه کار کنیم و چه کار نکنیم، در آن حالت عصبی که داشتیم آقای روانچی یک دفعه گفت «همه اینها را ولش کنید پرسپولیس یک هیچ از بنیادکار جلو است».
کلی فضا را عوض کرد. من که خیلی پیگیر هستم، اصلا از ذهنم رفته بود باز نمی‌دانم ایشان چطور اخبار را دیده بود و گفت یک هیچ جلو است، بعد بحث‌مان درباره مذاکرات ادامه یافت، اما دوباره آقای روانچی وسطش شوخی می‌کرد، مثلا یک مرتبه می‌گفت دقیقه 80 است هنوز یک هیچ جلو هستیم. از این خاطرات این طوری داشتیم. یک بار هم در بازی‌های جام جهانی رفتیم دسته جمعی بازی را دیدیم، فکر می‌کنم بازی ایران با نیجریه بود".

کل کل حداد عادل و حیدر پور در مجلس
عوض حیدرپور، نماینده سابق شهرضا پرسپولیسی تیر است. او در یک مصاحبه در خبرآنلاین از کل کل های فوتبالیش با نمایندگان وقت مجلس تعریف می‌کند و به خصوص کل کل هایش با حداد عادل که استقلالی است.
منبع: فرهنگستان فوتبال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید