پوآچا یا پیراشکی پنیری

پوآچا یا پیراشکی پنیری

آب و شیر ولرم را مخلوط کنید، خمیر مایه و شکر را اضافه و باهم مخلوط کنید. ۷ دقیقه صبر کنید، سپس بجز آرد همه مواد را اضافه و مخلوط کنید.

کد خبر : ۵۱۸۳۱
بازدید : ۱۶۱۵
فرادید | اگر از طرفداران پیراشکی باشید می توانید با صف کمی وقت و حوصله در خانه خودتان انواع پسراشکی یا پوآچا را درست کنید.تنوع این خوردنی خوشمزه در این است که می توانید داخل آن را با مواد دلخواه و متنوع پر کنید.و حتی به عنوان یک غذا میل کنید.
پوآچا پنیری
دستور تهیه:
۱ ونیم پیمانه شیر ولرم
۱ پیمانه آب ولرم
۳ قاشق غذاخوری شکر
۱۰ گرم خمیر مایه یا یک قاشق غذا خوری
۲ قاشق غذاخوری کره یا مارگارین در دمای اتاق
۲ قاشق غذاخوری ماست
۱/۲ پیمانه روغن مایع
۱ قاشق غذاخوری نمک
۲ تا سفیده تخم مرغ داخل خمیر
۲ تا زرده تخم مرغ با زعفران رومال
کنجد
حدود ۱۱ پیمانه آرد
پوآچا یا پیراشکی پنیری
برای داخل پوآچاها:‌
می‌توا نید از سیب زمینی و پیاز، پنیر و جعفری، پنیر و گردو، گوشت چرخ کرده ویا ... استفاده کنید.

دستور تهیه:
سیب زمینی‌ها را آبپز و کاملا له کنید. یک عدد پیاز را خرد کرده و با کره یا روغن تفت دهید. سپس سیب زمینی‌ها را به آن اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه بزنید و دوباره تفت بدهید، صبر کنید تا سرد شود. آب و شیر ولرم را مخلوط کنید، خمیر مایه و شکر را اضافه و باهم مخلوط کنید. ۷ دقیقه صبر کنید، سپس بجز آرد همه مواد را اضافه و مخلوط کنید.

در آخر آرام آرام آرد را اضافه کنید و ورز دهید، تا کاملا خمیری شود به شکلی که به دست بچسبد. دستتان را با روغن چرب کنید. با این کار آرد کمتری به دست شما می‌چسبد. روی مایه را بپوشانید و بگذارید ۱ ساعت بماند.
سپس از خمیر، توپ‌های به اندازه لیمو یا نارنگی بردارید و داخل آن را با مواد دلخواه پر کیند و حالا ان‌ها را داخل سینی بچینید و روی آن‌ها را با زرده تخم مرغ و زعفران رنگی کنید، کمی کنجد روی آن‌ها بپاشید و با چاقو روی آن‌ها خط بیاندازید. آن‌ها را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر که قبلا گرم کردید با دمای ۲۰۰ درجه بپزید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید