هیولای سیاه در روسیه

وزش تندباد‌های شدید در سواحل شمال شرقی امریکا باعث لغو هزاران پرواز و اخلال در حرکت صد‌ها قطار شد.

کد خبر : ۵۱۹۳۰
بازدید : ۱۱۶۳
وزش تندبادهای شدید در سواحل شمال شرقی امریکا باعث لغو هزاران پرواز و اخلال در حرکت صدها قطار شد. براساس آخرین گزارش‌ها، با توجه به اینکه شدت وزش باد در برخی مناطق به بیش از 110 کیلومتر در ساعت رسیده بود، سقوط درختان و دکل‌های برق، بیش از یک میلیون نفر را در خاموشی فرو برد.
در بوستون و ماساچوست، بالا آمدن آب دریا ساکنان مناطق ساحلی را ناچار به تخلیه خانه‌هایشان کرده و جاری شدن سیلاب نیز تردد در خیابان‌ها را نیز با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.فرماندار ایالت ویرجینیا در جنوب واشنگتن، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و از نهادهای فدرال کمک خواسته است. روز جمعه هم مدارس و بخش مهمی از اداره‌های پایتخت و حومه تعطیل بودند.بنا بر آخرین برآوردها، حدود ۸۰ میلیون نفر از ساکنان مناطق شمال‌ شرقی و مرکزی امریکا گرفتار این طوفان زمستانی شده‌اند که بنابر پیش‌بینی هواشناسی این وضعیت تا اواسط روز شنبه به وقت امریکا ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که برف، یخبندان و سیلاب نیز قاره سبز- اروپا - را فراگرفته و زندگی را برای ساکنان این کشورها دشوار و بسیاری از مردم را خانه نشین کرده است. سرمای کم سابقه که اروپا را فراگرفته از روسیه به این کشورها رسیده وبه «هیولای سیاه روسیه» معروف شده است.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید