تولید یک ماکسیمای جدید در ایران

تولید یک ماکسیمای جدید در ایران

آن طور که منابع نزدیک به گروه سایپا خبر داده‌اند پیمان کارگر مدیرعامل پیشین رنو پارس و قائم مقام فعلی نیسان در امور آسیا اینروزها در حال تلاش است تا به بیش از هر زمانی پای برند نیسان را به بازار ایران باز کند. گفته می‌شود محصول بزرگ و نیمه لوکس آلتیما هم شانس بسیار زیادی دارد تا در غیاب محصولات مونتاژی اینچنینی و رشد سرسام‌آور تعرفه واردات، به شکلی گسترده در ایران با قیمتی در محدوده 200 میلیون تومان مونتاژ شود.

کد خبر : ۵۱۹۳۳
بازدید : ۱۵۰۵۲

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران

فرادید | خبرهای غیررسمی از تغییر و تحول در خط تولید شرکت پارس خودرو و آمادگی این مجموعه برای شروع مجدد تولید خودروهای روز برند نیسان ژاپن در ایران می‌دهد. آن طور که برخی از شاهدان عنوان کرده‌اند آن بخش از خط تولید محصولات نیسان در پارس خودرو که متعلق به دو خودروی قشقایی و ماکسیما بود اخیرا در حال تغییر و تحول است و گویا شرایط برای تولید یکی از دو محصول آلتیما سدان و یا قشقایی در حال مهیا شدن است.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران

به گزارش فرادید، آن طور که منابع نزدیک به گروه سایپا خبر داده‌اند پیمان کارگر مدیرعامل پیشین رنو پارس و قائم مقام فعلی نیسان در امور آسیا اینروزها در حال تلاش است تا به بیش از هر زمانی پای برند نیسان را به بازار ایران باز کند. گفته می‌شود محصول بزرگ و نیمه لوکس آلتیما هم شانس بسیار زیادی دارد تا در غیاب محصولات مونتاژی اینچنینی و رشد سرسام‌آور تعرفه واردات، به شکلی گسترده در ایران با قیمتی در محدوده 200 میلیون تومان مونتاژ شود.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران
آلتیمای 2018 که خودرویی هم رده تویوتا کمری، هوندا آکورد، سوبارو لگاسی و رنو تالیسمان است با داشتن موتور قدرتمند، تجهیزات مناسب و ظاهر خشن و اسپورت، احتمالا گزینه جالب و جذابی برای خریداران ایران خواهد بود.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران

همزاد تالیسمان محصول پرطرفدار برند رنو در ایران است و در عین حال تلاش دارد جانشین خوبی برای نیسان ماکسیما باشد. شرکت پارس خودرو که زیرشاخه سایپا و متخصص مونتاژ محصولات در تلاش است تا زمینه حضور گسترده‌تر پیمان کارگر و نیسان ژاپن را در ایران فراهم نماید.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران
این خودرو که از سال 2012 در بازارهای جهانی حضور داشته، از ابتدای 2016 فیس‌لیفت شده و احتمالا سال آخر خود را در خط تولید نیسان می‌گذراند. از آنجا که با تعطیلی کارخانه آلتیما در آمریکا، ژاپن و تایلند، احتمالا ایران شانس این را خواهد داشت تا با خرید خط تولید به قیمتی پایین‌تر از حالت عادی زمینه حضور آلتیما 2018 را در پارس خودرو فراهم کند.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران

این گزاره در کنار دلایل بسیار دیگر کمک کرده تا شانس بسیار بالایی برای دیدن خودروهای مونتاژی نیسان در ایران داشته باشیم. با این حساب باید کمی به مشخصات و ویژگی های آلتیما 2018 هم در این نوشته بپردازیم.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران
خب برای اطلاع‌تان بهتر است بدانید این خودرو از شاسی یکسانی با رنو تالیسمان سود برده و توسط 2 تن از طراحان مشهور نیسان یعنی توشیوکی آبه و جیووانی آروبا طراحی شده است. هشت کارخانه مختلف در ژاپن، آمریکا، روسیه، تایلند، اندونزی و چین کار تولید این اتومبیل را برعهده داشتند در حالی که فروش این اتومبیل از سال 2012 تا انتهای 2017 تنها در 2 بازار چین و آمریکا به ترتیب بیش از 850 و 1.850 میلیون دستگاه بوده است که در این کلاس و با وجود حضور دو رقیب سرسخت مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد حجم بسیار بالایی است.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران

این اتومبیل که سال 2017 را با فروش 254 هزار دستگاهی در آمریکا و 113 هزار دستگاهی در چین به پایان رسانده از طول، عرض و ارتفاعی برابر با 4.85، 1.82و 1.47متر برخوردار است در حالی که از موتوری 2.5 لیتری و 182 اسبی سود برده و 1400 کیلوگرم وزن دارد. بیشینه سرعت آلتیما طبق برآورد مجله امریکایی کار اند درایو 200 کیلومتر در ساعت و شتاب 0 تا 100 این خودرو 8.5 ثانیه است.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران

البته که این خودرو موتورهای دیگری مثل یک نمونه 3.5 لیتری و شش سیلندر هم دارد که با تولید 270 اسب بخار قدرت، این توان را به آلتیما می‌دهد تا ظرف زمانی کمتر از 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت این ژاپنی جسور برای نمونه 2.5 لیتری و 3.5 لیتری به ترتیب معادل 7 و 8 لیتر است ضمن اینکه سری پایه و فول آلتیما به رینگ و لاستیک 17 و 18 اینچی اسپورت مجهز هستند.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران

از جمله امکانات جالبی که روی آلتیما 2018 نصب شده یکی سیستم صوتی گرانقیمت مارک بوس با 9 بلندگو، ساب ووفر به همراه رادیو ماهواره‌ای، و دیگری سامانه جالب نیسان کانکت است. ضمنا اپل آلتیما 2018 به صورت استاندارد از کار پلی، اندروید اوتو و صفحه لمسی 7 اینچی لمسی برخوردار است تا به این طریق لیست تجهیزات ارتباطی آلتیما کامل شود.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران

این خودرو با داشتن ماساژور و گرمکن در صندلی‌های جلو، تزئینات چرمی در اطراف دسته دنده، فرمان و روی درب‌ها و صندلی‌ها، هشدار برخورد از کنار و سیستم ای‌اس‌سی، سیستم ترمز خودکار اضطراری برخورد با عابر پیاده و موانع، در مجموع اتومبیل کاملی است گرچه در زیمنه آپشن به پای رقبای کره‌ای اغواگر خود نمی‌رسد.

تولید نیسان ماکسیمای جدید در ایران

خوشبختانه آلتیما با داشتن 7 ایربگ و کسب نمره 5 ستاره از موسسه ایمنی و سلامت بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) اتومبیلی ایمن و قابل اعتماد است که جان سرنشینان را در برخوردهای سطح بالا حفظ کرده و اتاقی مستحکم دارد. خلاصه اینکه آلتیمای جدید آمده تا جانشین خلف ماکسیما در ایران باشد. البته تجربه تلخ مدل نیسان تیانا هنوز پیش روی پارس خودرو هست ازینرو نمی‌توان به قطعیت گفت مونتاژ آلتیما در بازار یاران موفق عمل می‌کند. در واقع برای پاسخ به این سوال که آیا آلتیما می‌تواند؟ تنها یک پاسخ وجود دارد. مشخص نیست!

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید