چگونه برای هر مشکل و اتفاقی آماده باشیم؟

چگونه برای هر مشکل و اتفاقی آماده باشیم؟

روشی عالی برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات. برای اینکه پیش کنگر باشید در ابتدا باید مسولیت خود را در زندگی بپذیرید و بر پاسخ‌های خود کنترل داشته باشید. با انجام کار‌های مانند پیش بینی اتفاقات آینده، تمرکز بر روی راه حل‌ها به جای مشکلات، به آینده خوشبین و همواره فعال باشید.

کد خبر : ۵۲۰۲۹
بازدید : ۲۹۲۵۶
فرادید | پیش کنشگری توسط افراد به رفتار‌های پیشگیرانه، تغییر محور و خود ابتکارانه‌ای که در محل کار رخ می‌دهد، اطلاق می‌شود. به معنای تفکر و پیشگیری از وقایع پیش بینی شده است.

به گزارش فرادید به نقل از wikihow، روشی عالی برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات. برای اینکه پیش کنگر باشید در ابتدا باید مسولیت خود را در زندگی بپذیرید و بر پاسخ‌های خود کنترل داشته باشید. با انجام کار‌های مانند پیش بینی اتفاقات آینده، تمرکز بر روی راه حل‌ها به جای مشکلات، به آینده خوشبین و همواره فعال باشید.

روش اول
پیش بینی و اقدام

۱ - سعی کنید آینده را پیش بینی کنید. با در نظر گرفتن مسائل بالقوه‌ای که می‌تواند بوجود بیاید و با آگاهی از تغییرات احتمالی در آینده می‌توانید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و به آن عمل کنید.

• به عنوان مثال، اگر می‌دانید که به زودی تعطیلاتی را پیش رو خواهید داشت، پولی را برای تفریحات و غذا کنار بگذارید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۲- انجام امورات را اولویت بندی کنید. با توجه به وظایف روزمره، آن‌ها را طبقه بندی کنید. این مسئله می‌تواند استرس کمتری ایجاد کند و مطمئن شوید این وظایف کوچک به یک مشکل بزرگ تبدیل نمی‌شوند. کمی تلاش نیز شما را از یک بحران بزرگ‌تر نجات خواهد داد.

• توجه ویژه‌ای به پیشگیری موضوعات داشته باشید. آیا این به معنای بررسی بیشتر است؟ پولتان را با برنامه خرج کنید و با صرفه جویی در هزینه‌ها مقداری از پول خود را کنار بگذارید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۳ - موارد مهم را اولویت بندی کنید. داشتن یک لیست کامل از وظایف می‌تواند زیادی باشد و احتمالا باعث می‌شود تا شما بدون تکمیل انجام یک وظیفه به سراغ مسئله بعدی بروید. به جای انجام چند امور در یک زمان، تمرکز خود را بر روی مواردی که دستیابی به آن هدف‌ها مهم هستند قرار دهید.

• اگر لیست کاری شما شامل تمیز کردن کمد، گرفتن کارت معاینه فنی خودرو و مرتب کردن اتاق خواب است، بر روی چیزی که مهم‌تر است تمرکز کنید - گرفتن کارت معاینه فنی در اولویت قرار دارد.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۴ - اقدامات خود را ارزیابی کنید، آیا جواب می‌دهند. در هر لحظه که کاری انجام می‌دهید برای چند ثانیه متوقف شوید تا بازتابش را ببینید. اگر شما به اهداف خود برسید، فکر کنید چگونه می‌توانید بازده بهتری از انجام امورات داشته باشید. طرح جدیدی را ارائه دهید.

• برای انجام این کار، یک چک لیست، یک طرح یا روال مشخصی را ایجاد کنید.

• مراحل را به دنبال روندی که می‌توانید پیش ببرید، پیگیری کنید.

چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! روش دوم
مسئولیت پذیری و تاثیر گذاری

۱ - مشکلات خود را بپذیرید. شما تنها کسی هستید که می‌تواند انجام امورات خود را بر عهده بگیرد و مشکلاتش را حل کند. در حالی که در زندگی افرادی وجود دارند که حامی شما هستند، اما باید برای دستیابی به موفقیت بر خودتان تکیه کنید. ابتکار به خرج دهید و چالشی جدید را تجربه کنید.

• به جای سرزنش فردی دیگر، هنگام بروز مشکل خود را مالک جریان بدانید و برای حل آن اقدامات لازم را انجام دهید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۲ - تمرکز بر روی آنچه که می‌توانید کنترل کنید. بی فایده است که زمان را صرف نگرانی‌هایی کنید که تغییری ایجاد نمی‌کنند. از انرژی و انگیزه خود برای کار بر روی وظایفی که می‌دانید از انجامشان بر می‌آیید استفاده کنید. این به شما این امکان را می‌دهد تا به احساسات مثبت بیشتری دست یابید.

• به عنوان مثال، اگر بر نمرات فرزندتان در مدرسه تاکید دارید و او نمی‌تواند نمره خوبی بدست آورد. شما می‌توانید در امتحانات به او کمک کنید و اطمینان حاصل کنید که او به اندازه کافی خوابیده است و تشویقش کنید که کلاس هایش را به طور جدی دنبال کند.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۳ - اهداف واقعی برای خود تعیین کنید. این یک راه عالی برای حفظ انگیزه و حرکت رو به جلو است. اگر اهدافی را که دور از دسترس هستند برای خود در نظر بگیرید، خود را برای نا امیدی آماده می‌کنید و به احتمال زیاد انگیزه زیادی برای دستیابی به هدف نخواهید داشت.

• به جای اینکه بگویید وزن اضافی خود را در عرض یک ماه باید از دست بدهم، هدف خود را شنا کردن و دویدن مسیر یک مایلی در هر روز قرار دهید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۴ - به جای مشاهده، فعالیت را آغاز کنید. افراد پیش کنشگر در حاشیه نمی‌شینند و یا فقط به پیشنهادات دیگران گوش نمی‌دهند. اقدامات خود را آغاز کنید و فعال باشید. در جلسات کاری شرکت کنید و طرح‌های خود را ارائه دهید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۵ - در تعامل با دیگران سازگار و ماندگار عمل کنید، همچنین اقداماتی را که برای خودتان مهم هستند را انجام دهید. می‌دانید که چقدر می‌توانید اقدامات کوچک، اما پیوسته جهت دستیابی به اهداف، انجام دهید.

• اگر قولی داده اید و نمی‌توانید حفظش کنید و یا به آن عمل کنید، در حقیقت خودتان را ناامید می‌کنید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۶ - پاسخگو باشید. هنگامی که به انجام کاری می‌پردازید، باید به کار خود متعهد باشید و مطمئن شوید که در یک زمان مشخص آن را به سر انجام می‌رسانید. این به معنای مسئولیت پذیری و الویت بندی کار‌ها است.

• شخصی را در نظر بگیرید و مسائلی را که امیدوار به دستیابی آن‌ها هستید و به او بگویید. این شخص به شما کمک خواهد کرد که به اهدافتان برسید و بهتر باشید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۷ - ارتباط خود را با افراد با انگیزه حفظ کنید. اگر اطراف شما پر از افراد با انگیزه با اراده باشد، به احتمال زیاد شما نیز انگیزه بیشتری خواهید داشت.

• اگر با افرادی که انرژی منفی دارند، تنبل و بی انگیزه وقت می‌گذرانید، وقت آن رسیده که فاصله‌ای بین خودتان و این افراد ایجاد کنید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم!

روش سوم
پیش کنشگری و کنترل پاسخ‌ها

۱ - تمرکز بر راه حل‌ها به جای مشکلات. تمرکز خود را بر حل یک مشکل و کشف راه حل‌هایی که وجود دارند، بگذارید.

• اگر مشکلات را به عنوان مسائلی که ثابت هستند می‌بینید، باید بدانید که به راحتی می‌توانید راه حلی برای آن‌ها پیدا کنید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۲ - در زمان خشم و ناراحتی با آرامش صحبت کنید. اگر در هنگام صحبت با کسی ناراحت شدید، چندین نفس عمیق برای آرام کردن می‌تواند مفید باشد. در زمان‌هایی که عصبانی هستید بهتر است ارتباط آرام و موثر برقرار کنید.

• در هر شرایط حساسی که ناراحتی و عصبانیت وجود دارد با چند نفس عمیق می‌توانید خود را آرام کنید و به طور موثر ارتباط بر قرار کنید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۳ - به سراغ افکار منفی نروید. در حالی که می‌توانید به راحتی قضاوت فوری کنید، مهم است که تمامی اطلاعات را قبل از رسیدن به نتیجه به دست آورید. خوشبینی به آینده به شما کمک می‌کند تا بیشتر تفکر کنید و راه حل‌های بهتری را در نظر بگیرید.

• به طور مثال شاید کسی به پیام شما پاسخی ندهد - به جای اینکه فرض کنید آن‌ها نمی‌خواهند با شما صحبت کنند، تصور کنید شاید سرشان خیلی شلوغ است یا تلفنشان در دسترسشان نیست.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۴ - خود را جای افراد دیگر قرار دهید. اگر فردی را مشاهده کردید که با مشکلی سخت مواجه است و دوست دارید که درکش کنید، خود را جای او فرض کنید. همدلی به شما کمک می‌کند تا همه شرایط را در نظر بگیرید.

• به عنوان مثال، اگر یک کارمند همیشه دیر‌تر از بقیه کارمندان به محل کار می‌رسد، علت را از او جویا شوید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم!
۵ - فعالیت‌های سازنده را هنگامی که احساس خشم و اضطراب می‌کنید، انجام ندهید. به جای اینکه زمان را به نگرانی‌ها اختصاص دهید، انرژی خود را صرف تکمیل کردن وظایف و انجام امورات کنید. این عمل، احساس مثبت و سازنده‌ای را به شما می‌دهد.

• به عنوان نمونه، اگر نمی‌توانید افکار خود را از نگرانی‌ها عاری کنید، بهتر است خود را مشغول کار‌های ساده کنید مانند تمیز کردن ظروف.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم! ۶ - از خودتان سوال کنید آیا از بازخورد‌های خود چیزی یاد می‌گیرید. اگر شکست خوردید، سعی کنید از تجربه چیزی را فرا گیرید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم!
۷ - به آینده خوشبین و مثبت باشید. شادی و انگیزه خود را حفظ کنید. به جای پیوستن به زوایای منفی مشکلات، سعی کنید با نگاهی مثبت به مسائل به حل آن‌ها بپردازید.
چگونه فردی پیش کنشگر باشیم!
منبع: wikihow
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید