روش‌های درست نگهداری از حیوانات خانگی

روش‌های درست نگهداری از حیوانات خانگی

گاهی اوقات صاحبان حیوانات خانگی با وجود علاقه‌ای که نسبت به حیوانات خود دارند به علت عدم آگاهی مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که منجر به آسیب رسیدن به حیوانشان و یا حتی در برخی موارد خودشان می‌شوند.

کد خبر : ۵۲۱۱۵
بازدید : ۳۷۹۴
اشتباهات رایجی که صاحبان حیوانات خانگی مرتکب آن می‌شوند!
فرادید | از تعدادی دامپزشک پرسیده شد "اشتباهات رایجی که صاحبان حیوانات خانگی مرتکب می‌شوند چیست؟" در این مقاله به اختصار به برخی از این اشتباهات رایج اشاره شده است.

به گزارش فرادید به نقل از mnn، گاهی‭ ‬اوقات‭ ‬صاحبان‭ ‬حیوانات‭ ‬خانگی‭ ‬با‭ ‬وجود‭ ‬علاقه ای‭ ‬که‭ ‬نسبت‭ ‬به‭ ‬حیوانات‭ ‬خود‭ ‬دارند‭ ‬به‭ ‬علت‭ ‬عدم‭ ‬آگاهی‭ ‬مرتکب‭ ‬اشتباهاتی‭ ‬می شوند‭ ‬که‭ ‬منجر‭ ‬به‭ ‬آسیب‭ ‬رسیدن‭ ‬به‭ ‬حیوانشان‭ ‬ و‭ ‬یا‭ ‬حتی‭ ‬در‭ ‬برخی‭ ‬موارد‭ ‬خودشان‭ ‬می شوند‭ .‬آگاهی‭ ‬از‭ ‬بعضی‭ ‬از‭ ‬نکات‭ ‬می تواند‭ ‬از‭ ‬بروز‭ ‬این‭ ‬خطرات احتمالی جلوگیری کند.

گوش دادن به مشاوره‌های افراد غیر متخصص
بسیاری از دامپزشکان در مورد افرادی سخن می‌گویند که در برابر توصیه‌های و پیشنهاداتی که شنیده اند، مدام با آن‌ها بحث می‌کنند. آنان می‌گویند، این افراد تنها مربی و صاحبان و سرپرست‌های حیوانات هستند و بهتر است در رابطه با مسائل پزشکی از افراد غیر متخصص مشاوره نگیرند.

اضافه وزن
رایج ترین‭ ‬اشتباه‭ ‬در‭ ‬میان‭ ‬دارندگان‭ ‬حیوانات‭ ‬خانگی‭ ‬این‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬برخی‭ ‬افراد‭ ‬از‭ ‬روی‭ ‬خوش‭ ‬قلبی‭ ‬و‭ ‬مهربانی‭ ‬همیشه‭ ‬ظرف‭ ‬غذای‭ حیوان ‬خود‭ ‬را‭ ‬پر‭ ‬نگه‭ ‬می دارند. مشکل‭ ‬اینجاست‭ ‬که‭ ‬سگ‌ها‭ ‬و‭ ‬گربه ها‭ ‬غالبا‭ ‬بیشتر‭ ‬از‭ ‬نیاز‭ ‬خود‭ ‬غذا‭ ‬می خورند‭ ‬اگر‭ ‬غذا‭ ‬همیشه‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬مقدار‭ ‬زیاد‭ ‬در‭ ‬دسترس‭ ‬باشد‭ ‬آنها‭ ‬کالری‭ ‬زیادی‭ ‬دریافت‭ ‬می کنند‭ ‬و‭ ‬دچار‭ ‬چاقی‭ ‬و‭ ‬عواقب‭ ‬بعدی‭ ‬آن‭ ‬می شوند‭. ‬

چاق بودن نه نشانه‌ای از زیبایی است و نه علاقه بلکه حتی می‌تواند سبب بروز انواع مشکلات پزشکی شود. کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که بهترین غذای باکیفیتی را که می‌توانید برای آن‌ها تدارک ببینید. دستور العمل‌های مربوط به چگونگی و شیوه تغذیه آن‌ها را در نظر بگیرید. " یکی از اشتباهات رایج مقابله نکردن با چاقی حیوانات خانگی است. " " تغذیه‌ها غلط، خوراکی‌های غیر ضروری و بی خاصیت. تغذیه سگ‌ها و گربه‌های خانگی معمولا ساده هستند. اکثر تولید کنندگان مواد غذایی دستور العمل‌های را برای میزان مصرفی تعیین کرده اند. اگر از دستور العمل‌ها پیروی نکنید و بیش از مقدار توصیه شده، مصرف کنید مطمئنا این مسئله موجب افزایش وزن آن‌ها می‌شود.

مراقبت نکردن از دندان‌ها
تکنسین‌های دامپزشکی و دامپزشکان در مورد مراقبت‌های دندان مقالات زیادی نوشته اند و اشاره کرده اند که چک کردن سالیانه سلامت دندان‌های حیوانات خانگی، امری ضروری است. اما نگهداری از سلامت دندان‌ها را به دامپزشکان نسپارید. در حقیقت می‌گویند عادت منظم مسواک کردن دندان‌های این حیوانات مهم است. " بدون شک مراقبت از دندان‌ها مهم‌ترین بخش از بهداشت دهان است که می‌تواند در خانه انجام شود. "

مراقبت نکردن از ناخن‌ها
آیا ناخن‌های حیوانات خانگی خود را کوتاه می‌کنید؟ بسیاری از مردم اینکار را نمی‌کنند. " بهتر است ناخن‌های حیوانات خانگی خود را اصلاح کنید. " در اکثر موارد حیوان به شما نشانه‌ای نمی‌دهد که در معرض درد است و صاحبان حتی متوجه مشکلات و درد آنان نمی‌شوند. "

آنها را اجتماعی نکنید
اجتماعی کردن توله سگ‌های تازه متولد شده سبب می‌شود تا دمدمی مزاج شوند. بهتر است به این مسئله توجه داشته باشید، نمی‌گویم آن‌ها را به پارک نبرید! اما در موقعیت‌های کنترل شده نگهشان دارید. اطمینان حاصل کنید که سگ‌هایی که در اطرافشان قرار دارند در سلامت کامل هستند و واکسینه شده اند. اجازه دهید کمی با سگ‌های دیگر ارتباط بر قرار کند و محیط اطرافش را بررسی کنند.
اشتباهات رایجی که صاحبان حیوانات خانگی مرتکب آن می‌شوند!

انتخاب نژاد‌های ناسالم
بسیاری از سگ‌ها می‌توانند از مشکلات بالقوه‌ای رنج ببرند. ممکن است شما در حال خرید نژاد‌هایی باشید که در حال حاضر امید به زندگی کمی برای آن‌ها انتظار می‌رود مانند بولداگ‌ها. " برخی نژاد‌ها به درستی پرورش داده نشده اند و می‌توان گفت که رفتار‌های وحشیانه‌ای دارند. اما در رابطه با بولداگ‌ها باید بگویم یکی از نژاد‌هایی هستند که شما را مجبور به صرف هزینه‌های زیادی می‌کنند. "

چکاپ سالیانه
هیچ کس دوست ندارد ناراحت شود، اما این فقط یک چکاپ سالیانه است تا اطمینان حاصل کنید که برای حیوان خانگیتان مشکلی به وجود نیامده باشد. تغییرات در بدن حیوانات خانگی بسیار سریع‌تر از بدن انسان اتفاق می‌افتد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که کلینک‌های دامپزشکی مکان‌های شادی هستند. هنگامی که شما برای اولین بار حیوان خانگی خود را به ملاقات یک دامپزشک می‌برید بهتر است حیوان خانگیتان را روی میز قرار دهید و از دامپزشک و یا تکنسین در خواست کنید که آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند و درمان را آغاز کنند. اطمینان حاصل کنید که با حیوان شما رفتاری دوستانه و عاشقانه دارند.

منبع: mnn
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید