اهالی کشتی دست به دامان رئیس‌جمهور

شرایط کشتی ایران هر روز بغرنج‌تر و پیچیده‌تر از قبل می‌شود.

کد خبر : ۵۲۲۶۹
بازدید : ۱۲۳۷
شرایط کشتی ایران هر روز بغرنج‌تر و پیچیده‌تر از قبل می‌شود. بعد از استعفای خادم از ریاست این فدراسیون به‌دلیل ماجرای به‌وجود آمده در مورد مقابله با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی و دیگر مسوولان و مدیران در حمایت از خادم، این فدراسیون عملا در کوران مسابقات آسیایی تعطیل شده است.
طی چند روز گذشته خادم حتی با اصرار بزرگان کشتی هم حاضر به بازگشت نشده است و بر روشن شدن تکلیف تقابل نمایندگان ایران با رژیم صهیونیستی اصرار دارد. در همین حال که موج حمایت‌ها از رسول خادم همچنان ادامه دارد اعضای کمیسیون ورزشکاران کشتی کشور شامل قهرمانان جهان و المپیک، در نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس‌جمهور، درخواست کردند با رفع مشکلات مادی و معنوی ورزش ملی کشور، زمینه بازگشت رسول خادم به راس فدراسیون کشتی توسط مراجع ذی‌صلاح فراهم شود.
آنها در این نامه دو درخواست داشته‌اند. ابتدا فراهم کردن زمینه بازگشت خادم به کشتی و حمایت همه‌جانبه مسوولان از قهرمانان ملی در میادین بین‌المللی و در نوبت بعدی نیز اختصاص منابع مالی مناسب به این رشته ورزشی. در نهایت نیز در پایان این نامه که «ایسنا» آن را منتشر کرده تاکید کرده‌اند که خواسته‌های رسول خادم خواسته‌های همه آنها است.

تابع رهبری هستیم
ورزیر ورزش و جوانان مجبور به واکنش درمورد این اتفاقات شد و این بار تاکید کرد درخصوص مسائل پیش آمده این وزارتخانه و اهالی کشتی تابع نظرات مقام معظم رهبری خواهند بود. مسعود سلطانی‌فر که به دیدار اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی رفته بود درمورد این موضوع گفت: «دراصول کلی نظام و منافع ملی، نظر مقام معظم رهبری و راهبردهای کشور کاملا روشن است و تمامی مدیران و روسای فدراسیون‌های ورزشی باید در چارچوب آن حرکت کنند و خوشبختانه این نگاه در نزد تمامی تصمیم‌گیران ورزش کشور وجود دارد.»
وی درباره استعفای خادم از فدراسیون کشتی که مورد سوال نمایندگان مردم بود، خاطرنشان کرد: «همان‌طور که من و معاون قهرمانی هم اعلام کرده‌ایم با این استعفا مخالفت شده و آقای خادم به‌عنوان یک قهرمان ملی و مدیری ارزشی خود را قایل به حفظ ارزش‌های نظام و کشور و کمک به موفقیت این رشته پرطرفدار می‌داند و امیدواریم فدراسیون کشتی با حضور رسول خادم راه پرمسوولیت خود را ادامه ‌دهد.»

حمایت از برادر
برادر رسول خادم که خود نیز از قهرمانان و مدال‌آوران این رشته ورزشی در کشور است از او حمایت کرده و از رفتار برخی از افراد در مواجهه با صحبت‌های رئیس مستعفی فدراسیون کشتی انتقاد کرده است. امیررضا خادم، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: «هرچه دو بیانیه اخیر رسول را می‌خوانم مطلبی دال بر اینکه ایشان اصرار یا حتی پیشنهادی برای رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی داشته باشد نمی‌بینم.
جای تامل و تعجب بسیار دارد که چطور بعضی افراد، بدون بررسی اصل خبر و در اظهاراتی که شاید از پختگی لازم برخوردار نباشد، موضوع را تفسیر به رای کرده و به راحتی سرمایه‌های ملی کشور را زیرسوال می‌برند، عمیقا متاسفم که شاهد برخی رفتارها و اقدامات سلبی و قهری هستیم که با بهره‌گیری از ابزارهای گوناگون و ایجاد محدودیت‌های اجتماعی، اسباب تنگ‌تر شدن روزافزون حلقه خودی‌ها و تبدیل کردن بخش عمده‌ای از خواص و متخصصان حوزه‌های گوناگون کشور به غیرخودی را فراهم کرده‌اند. »
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید