توقف عملیات جست و جو در محل سقوط «آسمان»

بیست و یکمین روز عملیات جست و جو در ارتفاعات «دنا» برای یافتن پیکر جانباختگان پرواز تهران-یاسوج به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و وزش باد متوقف شد.

کد خبر : ۵۲۴۶۹
بازدید : ۱۳۸۱
بیست و یکمین روز عملیات جست و جو در ارتفاعات «دنا» برای یافتن پیکر جانباختگان پرواز تهران-یاسوج به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و وزش باد متوقف شد.

آماده باش بالگردها برای آغاز عملیات
عباس بهشتی- فرماندار شهرستان دنا-دیروز گفت: «50 تیم از نیروهای امدادی و کوهنوردی برای جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج آماده باش هستند تا در صورت م ساعد شدن هوا عملیات را ازسر بگیرند. 2 بـــــــــــالگرد هلال احمر و اورژانس نیز در محل ورزشگاه شهر «سی سخت» مستقر هستند تا به محض مساعد شدن شرایط آب وهوا، امدادگران را به ارتفاعات پازن پیر بفرستند.

فرماندار شهرستان «دنا» درباره وضعیت آب و هوایی در ارتفاعات دنا نیز گفت: «از صبح شنبه، شدت وزش باد، مه غلیظ و کولاک شدید و وجود ابر در ارتفاعات اعزام نیروهای امدادی به منطقه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در ارتفاعات دنا و انجام عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای جانباختگان این سانحه را غیرممکن کرد. حتی یکی از بالگردها پس از اعزام به منطقه به‌دلیل باد شدید و مه غلیظ امکان فرود نداشت که به همین خاطربازگشت.

انتقال پیکر جانباختگان توسط 15 گروه امدادی
عزیز فیلی- جانشین ستاد مدیریت بحران سانحه هواپیمای تهران، یاسوج- هم اظهارداشت: با بهبود وضعیت جوی، عملیات جست‌و‌جو و انتقال بقایای پیکر جانباختگان سانحه هواپیمایی تهران - یاسوج توسط ۱۵ گروه امدادی ادامه می‌یابد. این 15 گروه سه نفره از استان‌های اصفهان، البرز و کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده‌اند تا برای تجسس به محل سقوط هواپیما بروند. عملیات جست‌و‌جوی پیکرهای باقی مانده در عمق سه متری برف باید صورت گیرد و به‌همین دلیل کار جست و جو به شرایط سخت ‌تری رسیده است.

تعلیق اعلام هویت قربانیان «آسمان»
کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد هم دیروز گفت: به‌طور کلی کار تشخیص هویت جانباختگان در حال انجام است اما باید صبر کنیم تا پیکرها در وضعیتی قرار بگیرند که امکان تحویل وجود داشته باشد. بدین ترتیب از اعلام هویت دیگر جانباختگان خودداری می‌شود تا به شرایطی برسیم که امکان تحویل پیکرها همچون 8 پیکر تحویل شده، وجود داشته باشد. آخرین آزمایش‌ها و کدگذاری‌های صورت گرفته کارشناس‌های پزشکی قانونی روی 118 بافت مجزای انسانی بوده که تعدادی دیگر نیز به‌ پزشکی قانونی استان فارس ارسال شده و با مشخص شدن هویت آنها، این تعداد نیز اضافه می‌شود.

تداوم جست و جو در یخبندان
سید علی وفایی مقدم، مدیر کل ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دیروز گفت: تیم‌های عملیات امداد و نجات همچنان به‌تلاش شبانه روزی خود برای یافتن دیگر اجساد جانباختگان هواپیمای تهران - یاسوج ادامه می‌دهند تا شاید بتوانند از زیر کوه‌های یخی دنا، پیکر جانباختگان و بقایای آنها را پیدا کنند. عملیات نیروهای امداد و نجات از یگان‌ها و سازمان‌های مختلف در منطقه سانحه دیده همچنان در جریان است و 9 تیم از تیم‌های حرفه‌ای عملیاتی در حال جست‌و‌جو و تفحص پیکرهای این سانحه هوایی هستند.
ضمن اینکه عملیات بالگردهای هوانیروز ما به‌دلیل شدت بادهای منطقه‌ای تا اطلاع ثانوی لغو شده است و نیروهای امداد و نجات و گروه کوهنوردان ما از طریق پیاده در حال صعود به‌منطقه حادثه دیده هستند.مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد افزود: ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار این سانحه که در غم از دست دادن عزیزانشان به سوگ نشسته‌اند، از همه خانواده‌ها استدعا داریم با صبر و حوصله ما را تا پایان عملیات جست‌و‌جوی پیکرها همراهی کنند.

تشییع پیکر مسافر مازندرانی
مراسم تشییع پیکر «محمد کبیریان» مسافر هواپیمای تهران- یاسوج ظهر جمعه 18 اسفند در شهرستان قائمشهر برگزار شد. پیکر این مسافر جانباخته بعد از نماز جمعه در جمع خانواده و مردم این شهرستان از مصلی تا مسجد جامع تشییع شد.

هواپیمای مسافری شرکت هواپیمای «آسمان» که روز 29 بهمن از تهران به سمت یاسوج در پرواز بود 55 دقیقه پس از ترک فرودگاه و بر فراز ارتفاعات دنا در جنوب سمیرم اصفهان از رادار ناپدید شد و سقوط کرد. عملیات جست و جو برای یافتن لاشه هواپیما و پیکر 66 سرنشین این پرواز پس از 21 روز همچنان در ارتفاعات برف گرفته ادامه دارد. این در حالی است که جعبه سیاه این هواپیما نیز پس از کشف به فرانسه فرستاده شده و اطلاعات اولیه بازخوانی شده است، اما هنوزعلت حادثه مشخص نیست.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید