غائله دوپینگ در لیگ یک

در فاصله هشت هفته به پایان لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، حساسیت در این مسابقات به اوج رسیده است.

کد خبر : ۵۲۴۸۶
بازدید : ۸۳۱
در فاصله هشت هفته به پایان لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، حساسیت در این مسابقات به اوج رسیده است. درحال حاضر تیم‌هایی مثل نفت مسجد سلیمان، خونه‌به‌خونه بابل، بادران تهران، فجر سپاسی و نساجی برای صعود به لیگ برتر هجدهم در تلاش هستند و رقابت بین آنها داغ است. در همین زمینه انتظار می‌رود با توجه به سرنوشت‌ساز شدن نتایج هفته‌های پایانی، نظارت بر مسابقات در تمام ابعاد شدت بگیرد.

از جمله این مسائل، داوری و دوپینگ است. اخیرا انتقادات زیادی به کم بودن آزمایش‌های دوپینگ در دسته اول مطرح شده و دیروز هم دو سرمربی لیگ یکی به این موضوع واکنش نشان دادند. نادر دست‌نشان، سرمربی ملوان حتی از کم بودن آزمایش‌های دوپینگ در تیم خود هم گله کرده است. او به خبرگزاری فارس می‌گوید: «نظارت و کنترل دوپینگ در لیگ یک نسبت به سال‌های قبل بسیار کمتر شده است، دلیل آن را نمی‌دانم. من در مورد تیم خودم می‌گویم. در ۲۶ هفته از ملوان فقط دو بار تست دوپینگ گرفته شده است.
چرا نظارت در دوپینگ کاهش پیدا کرده است؟ اینکه هم‌اکنون بخواهیم کنترل و نظارت در دوپینگ را افزایش بدهیم هم شاید خیلی فایده نداشته باشد، زیرا کسانی که می‌خواستند در مسائلی مثل دوپینگ کار کنند، کارهای‌شان را انجام داده‌اند و اکنون حواس‌شان هست.

امتیازات زیادی هم جابه‌جا شده است، نمی‌توانیم سر خودمان کلاه بگذاریم. اما من از مسوولان، مدیران و مربیان و کمیته پزشکی فدراسیون می‌خواهم کنترل و نظارت بر دوپینگ افزایش پیدا کند.» همزمان علی‌اصغر کلانتری، سرمربی فجر سپاسی هم در مورد شایعاتی دال بر استفاده برخی بازیکنان از مواد نیروزا می‌گوید: «واقعا نمی‌دانم چرا نام بازیکن دوپینگی و اسم این تیم اعلام نمی‌شود.
آیا از کسی یا چیزی می‌ترسند که نام تیم و بازیکن دوپینگی را نمی‌گویند؟ می‌گویند چون مخارج تست دوپینگ زیاد است، آزمایش دوپینگ نمی‌گیریم، اگر قرار است فوتبال پاک داشته باشیم، باید از هزینه‌های دیگرمان کم کنیم تا این هزینه انجام شود.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید