تلگرام ایرانی‌ها را برای خرید ارز دیجیتالی تحریم کرد

پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده که کاربران برخی کشور‌ها از جمله ایرانی‌ها را از خریداری و استخراج ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی خود موسوم به Gram منع و تحریم کرده است.

کد خبر : ۵۳۰۰۰
بازدید : ۱۰۵۴
پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده که کاربران برخی کشور‌ها از جمله ایرانی‌ها را از خریداری و استخراج ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی خود موسوم به Gram منع و تحریم کرده است.
این روز‌ها که تب و تاب ارز‌های دیجیتالی بالا گرفته است، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا کاربران بتوانند با استفاده از آن‌ها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

پیام‌رسان پرطرفدار تلگرام چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد ارز دیجیتالی رمزنگاری شده انحصاری خود را تحت عنوان گرام (Gram) به بازار‌های جهانی و فضای مجازی عرضه کند. اما حالا تلگرام با انتشار گزارشی فهرستی از کشور‌های تحت تحریم‌های بین‌المللی را منتشر کرده است تا به این وسیله اعلام کند کاربران کشور‌های مذکور در فهرست، قادر نخواهند بود به کسب درآمد، استخراج و خریداری ارز‌های دیجیتالی‌اش اقدام کنند.
در این فهرست، از کشور‌هایی که از سوی سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند، نام برده شده است که در این لیست نام ایران نیز به چشم می‌خورد. طبق گزارش آژانس خبری روسیه RBC، ازجمله کشور‌هایی که در فهرست حضور دارند، می‌توان به ایران، کوبا، کره شمالی، سوریه و شبه جزیره کریمه اشاره کرد.

در این بیانیه، همچنین تمامی افراد و کاربرانی که به نوعی با افراد تحت تحریم ارتباط خویشاوندی دارند، ولی ملیت دیگری دارند، نیز نمی‌توانند اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی انحصاری تلگرام کنند. ارز‌های دیجیتالی رمزنگاری همچون بیت کوین، ریپل و مونرو باید از طریق سیستم‌های رایانه و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای استخراج یا ماینینگ شود.
بسیاری از غول‌های تکنولوژی امکان ارسال و انتقال پول را با استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و پلت‌فرم‌های خود فراهم آورده‌اند تا کاربران بتوانند به راحتی ارز‌های دیجتالی مربوطه را استخراج کرده و از این طریق اقدام به کسب درآمد و سودآوری کنند.
چند ماه پیش بود که تلگرام نیز به جمع پلت‌فرم‌های استخراج ارز‌های دیجیتالی پیوست و به این ترتیب ارز رمزنگاری شده اختصاصی خود را تحت عنوان «گرام» (Gram) نامگذاری کرد. گفته می‌شود این پلت‌فرم توسعه‌یافته تلگرام، امکان استفاده از این ارز را حتی در سایر پیام‌رسان‌های دیگر نیز فراهم کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید