رئیس آکادمی اسکار و اتهام رسوایی اخلاقی

کمیته‌ای در آکادمی اسکار به ریاست «دیوید روبین» پس از دریافت سه مورد شکایت آزار و اذیت جنسی علیه «جان بیلی» تشکیل شده تا این اتهامات را بررسی کند.

کد خبر : ۵۳۰۱۱
بازدید : ۷۲۰
«جان بیلی» فیلمبردار کهنه‌کار هالیوودی که سال گذشته به‌عنوان سی وچهارمین رئیس آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار انتخاب شد حالا با چندین مورد اتهام آزار و اذیت جنسی رو به روست و آکادمی اسکار تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است. کمیته‌ای در آکادمی اسکار به ریاست «دیوید روبین» پس از دریافت سه مورد شکایت آزار و اذیت جنسی علیه «جان بیلی» تشکیل شده تا این اتهامات را بررسی کند.
آکادمی اسکار در بیانیه‌ای در این زمینه نوشت: آکادمی هر نوع شکایت را به صورت محرمانه بررسی می‌کند تا از حقوق طرفین محافظت شود. کمیته اعضای آکادمی تمامی شکایات مطرح شده را براساس استاندارد‌ها و فرآیند مورد نظر بررسی و پس از تکمیل تحقیقات نتایج را به هیات‌مدیره آکادمی گزارش می‌کند. ما دیگر درباره این مسائل تا پایان تحقیقات اظهار نظر نخواهیم کرد. «جان بیلی» فیلمبردار هالیوودی که جانشین «چریل بون ایساکس» به عنوان رئیس آکادمی اسکار شده پیش از این ۱۵ سال عضو شاخه فیلمبرداری آکادمی بود.
«بیلی» ۷۴ ساله که در کارنامه هنری خود فیلمبرداری آثاری، چون «مردم معمولی»، «ترس بزرگ»، «روز گراندهاگ»، «میهمانی سالگرد» و «قدمی در جنگل» را دارد، در سال ۲۰۱۴ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی انجمن فیلمبرداران سینمای آمریکا را دریافت کرد، اما هیچگاه در طول دوران فعالیت سینمایی خود نتوانسته نامزد جایزه اسکار شود. بسیاری از اعضای آکادمی اسکار امیدوار بودند مجددا یک زن یا فردی غیرسفیدپوست ریاست آکادمی اسکار را برعهده بگیرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید