رهبری که خالکوبی دارد

رهبری که خالکوبی دارد

جاستین ترودو چند روز پیش در راس حزب لیبرال در انتخابات پارلمانی کانادا به پیروزی رسید و به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب شد. ترودو اما رهبری است که بر روی بدن خود خالکوبی دارد؛ حال سوال اینجا است که آیا او از این حیث تنها است؟

کد خبر : ۵۳۰۹
بازدید : ۲۳۶۰۱
رهبری که خالکوبی دارد

فرادید | جاستین ترودو چند روز پیش در راس حزب لیبرال در انتخابات پارلمانی کانادا به پیروزی رسید و به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب شد. ترودو اما رهبری است که بر روی بدن خود خالکوبی دارد؛ حال سوال اینجا است که آیا او از این حیث تنها است؟

به گزارش فرادید به نقل از بی بی سی، حزبِ لیبرال تحت رهبری جاستین ترودو روز دوشنبه در انتخابات پارلمانی کانادا به قدرت رسید و به تقریبا یک دهه حاکمیت حزب محافظه کار این کشور پایان داد.

طرفداران ترودو به پیروزی گسترده‌ی وی در انتخابات می‌بالند. این در حالی است که مخالفین او می‌گویند که آیا یک مرد 43 ساله با بدن ورزشکاری و یک خالکوبیِ بزرگ روی بازوی چپش می‌تواند امور کشور را اداره کند؟ آن‌ها از خود می‌پرسند که آیا جاستین ترودو تنها رهبری است که بر روی بدنش خود خالکوبی دارد؟

رهبری که خالکوبی دارد
تصویر کلاغی به سبک مردم بومی هایدا در غرب کانادا بر روی بازوی چپ آقای ترودو نقش بسته و همین مسئله توجه بسیاری را در فضای مجازی به ویژه در شب انتخابات به خود جلب کرد.

کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نوشتند: «اوه، اون خالکوبی یه کلاغِ روی بازوی چپش. به نظر آدم جالبی میاد... آیا جاستین ترودو اولین رهبری در جهان است که خالکوبی دارد؟»

رهبر حزب لیبرال نیز در پاسخ به کاربران نوشت: «خالکوبی من سیاره زمین درونِ یک کلاغ [قبیله] هایدا است. کره زمین را در 23 سالگی خالکوبی کردم و کلاغ را در چهل سالگی.»

خالکوبی آقای ترودو در جریان یک مسابقه خیریه بوکس با آقای پاتریک برازو، سناتور محافظه کار، به نمایش درآمد و او توانست با پیروزی در آن مسابقه همه را شگفت‌زده کند.

رهبری که خالکوبی دارد
رونمایی ترودو از خالکوبی پیش از مسابقه خیریه

رهبری که خالکوبی دارد

مسابقه خیریه بوکس ترودو با سناتور محافطه کار

رهبری که خالکوبی دارد
جاستین ترودو می‌گوید که کشورش هویت لیبرال خود را به دست آورده است

چنین به نظر می‌رسد که خالکوبی یکی از نمادهای افسانه‌ایِ قبیله‌ی هایدا بی‌جهت نبوده است. اعضای خانواده ترودو در زمان دومین دوره‌ی نخست وزیریِ پیر ترودو، پدر جاستین، در سال 1976 به عضویت افتخاری این قبیله درآمد.

ترودوی جوان پس از آن به دانشگاه بریتیش کلمبیا رفت و مدتی را به عنوان معلم دبیرستان مشغول به کار بود. در این بین، برادر کوچکتر او، مایکل، در سال 1998 میلادی و در جریان سقوط بهمن جان خود را از دست داد. او زمانی اظهار کرده بود که کلاغ نیرویی قدرتمند به او می‌بخشد.

حال به سوال اصلی خود بازمی‌گردیم: اینکه یک رهبر بر روی بدن خود خالکوبی داشته باشد، تا چه اندازه عجیب است؟

رهبری که خالکوبی دارد
آیا می‌توان با اطمینان خاطر گفت که هیچ یکی از رهبران مهم جهان در بدن خود خالکوبی ندارند؟ شاید هم دارند و آن را پنهان می‌کنند!

آنا فلیسیتی فرایدمن، تاریخ نگار خالکوبی‌ها، می‌گوید تا جایی که می‌داند رهبران حال حاضر جهان در بدن خود خالکوبی ندارند. کوین گانون که خودش را پروفسور خالکوبی می‌داند نیز با فلیسیتی هم‌نظر است.

با این حال، چند تن از رهبران پیشین جهان بر روی بدن خود خالکوبی داشته‌اند.

نیکلای دوم، واپسین تزار روسیه، در جریان سفر به ژاپن در سال 1891 یک اژدها بر روی بازوی خود خالکوبی کرد. الکساندر اول یوگسلاوی نیز تصویر یک عقاب بزرگ را بر روی سینه‌ی خود خالکوبی کرده بود. فردریک نهم دانمارک نیز چند خالکوبی مرتبط با نیروی دریایی داشت.

رهبری که خالکوبی دارد
وینستون چرچیل نیز یک لنگر را بر روی بازویش خالکوبی کرده بود

پادشاهان بریتانیای کبیر مانند جرج پنجم و ادوارد هفتم نیز هر دو تصویر صلیب را بر روی بازوهایشان خالکوبی کرده بودند. در ایالات متحده آمریکا هم این اتفاق رخ داده است. تدی روزولت تصویر تاج خانوادگی‌شان را روی سینه‌اش خالکوبی کرده بود. علاوه بر او، جیمز پولک کلمه‌ای چینی به معنای «اشتیاق» و اندرو جکسون تصویر تبرزین را روی بدنش خالکوبی کرده بود.

فرایدمن می‌گوید: «نکته جالب در مورد ترودو این است که او تمایل داشته خالکوبی‌اش را در معرض عموم نمایش دهد. انگار او خودش هم کمی حاشیه را دوست دارد.»

کوین گانون هم با این حرف موافق است و می‌گوید: «انتظار می‌رود که نخست وزیرها همیشه آراسته باشند. اما او جوان است و رویکرد جدیدی دارد. خالکوبی روی بدنش نیز به همین مسئله صحه می‌گذارد.»

رهبری که خالکوبی دارد

فردریک رینفلدت، نخست وزیر پیشین سوئد، در سال 2008 بر سر دوراهی در همین ارتباط قرار گرفت. یکی از هنرمندان بیکار به او در نامه‌ای پیشنهاد داد: «خالکوبی تصویر یک کشتی وایکینگ‌ها و نعل اسبِ بر روی سپر آتشین را بر روی سینه‌ات انجام می‌دهم و زیر آن نام همسرت فیلیپا را می‌نویسم.»

رینفلدت این پیشنهاد را رد کرد. سخنگوی نخست وزیر گفت: «نخست وزیر مایل است به جوانان نزدیک‌تر شود، اما برنامه‌ای برای خالکوبی ندارد.»

مایکل آتکینسون، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تورنتو، می‌گوید که محافظه‌کارانِ کانادایی از خالکوبی ترودو چنین برداشت می‌کنند که او از پس کار برنخواهد آمد. او در ادامه به مجادله‌های پیش آمده اشاره می‌کند و می‌گوید: «در مورد کسی صحبت می‌کنیم که از بومیان فرست نِیشنز نیست، ولی از نمادهای آن‌ها استفاده می‌کند... او با نسلی صحبت می‌کند که خواهان رویکردی متفاوت از نظر رهبری و تعهدات مدنی هستند. خالکوبی ترودو نشانی مناسب از او و خواسته‌هایش است.»

منبع: BBC World
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اصلا بهش نمیاد 43 سالش باشه . فکر کردم 30 ساله ست .

  • صادق آریان ارسالی در

    آقای ترودو رهبر حزب لیبرال کانادا ، نه تنها بسیار جوان و خوش تیپ است بلکه انسان شریفی نیز میباشد.
    جاستین برودو ممکن است فقط 43 سال داشته باشد ولی از بدو تولد با سیاست آشنا بوده و پدر مرحوم ایشان یکی از محبوبترین سیاستمداران کانادا بوده اند. جاستین تیم بسیار قوی و با تجربه مشت سر خود دارد. در کشورهای میشرفته شخص به خودی خود تصمیم سیاسی به عنوان نمتینده ، نخست وزیر یا رهبر حزب نمی گیرد بلکه یک تیم تخصصی با تجربه در تصمیمات مختلف ایشان را یاری میکنند.
    این امر حتی در کمپین تبلیغاتی ایشان نیز مشهود بود.
    آقای ترودو حامی نقش صلح آمیز کانادا در جهان است و نیروهای کانادایی از افغانستان و عراق خارج خواهند شد و در صورت نیاز به کمک تنها کمکهای بشردوستانه خواهد شد، سفارت کانادا در ایران بازگشایی میشود و روند مهاجرپذیری تسهیل خواهد شد.
    با خالکوبی یا بی خالکوبی ، با زیبایی ظاهری یا بدون آن ، بندهبه ایشان احترام میگذارم.
    هرچند که عقیده دارم خوش تیپترین سیاستمدار دنیاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید