ایست بازرسی در ۴۰۰ نقطه از تهران

ایست بازرسی در ۴۰۰ نقطه از تهران

از امروز (سه‌شنبه) فعالیت این عوامل آغاز خواهد شد تا امنیت به طور کامل در تهران برگزار شود. حضور ایست‌های بازرسی به ویژه در شب‌ها فعال‌تر است.

کد خبر : ۵۳۱۱۲
بازدید : ۵۹۸۹
ایست بازرسی در ۴۰۰ نقطه از تهران
رییس پلیس تهران بزرگ از آماده باش کامل ماموران پلیس در ایام نوروز خبر داد.

سردار حسین رحیمی در رزمایش اقتدار پلیس که صبح امروز (سه‌شنبه) در میدان آزادی تهران برگزار شد، گفت‌: امروز طرح انتظامی و امنیتی و همچنین ترافیکی تهران در ایام نوروز آغاز شده است و بیش از ۲۵ هزار نفر از نیرو‌های پلیس فعالیت خود را آغاز کردند که این فعالیت تا پانزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

رحیمی با بیان این که ۱۷ هزار نفر از این افراد وظایف ذاتی پلیس را در یگان‌ها و پلیس‌های تخصصی انجام می‌دهند، گفت‌: مابقی همکاران من نیز با استقرار در چادر‌ها و ایستگاه‌های نوروزی پلیس نسبت به تامین امنیت اقدام خواهند کرد و همان طور که پیش از این نیز گفته بودیم امسال ۳۱۳ چادر نوروزی در نقاط مختلف پایتخت بر پا شده است.

وی از دایر شدن ایستگاه‌های ایست و بازرسی در ۴۰۰ نقطه از تهران خبر داد و گفت‌: از امروز (سه‌شنبه) فعالیت این عوامل آغاز خواهد شد تا امنیت به طور کامل در تهران برگزار شود. حضور ایست‌های بازرسی به ویژه در شب‌ها فعال‌تر است.

رحیمی با اشاره به فعالیت گشت‌های پلیس، خاطر نشان کرد: ۸۵۰ واحد گشتی و ۶۵۰ واحد گشت پیاده در طرح نوروزی خواهیم داشت که این افراد با گشت زنی در نقاط مختلف شهر نسبت به تامین امنیت اقدام خواهند کرد.

به گفته رحیمی، پنج گروهان ویژه نیز برای مواقع خاص در نظر گرفته شده است تا ا. گر اتفاق خاصی رخ داد این افراد بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکنشی سریع و به موقع را داشته باشند.

رییس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس طی یک سال گذشته نیز، بیان کرد: در طول سال گذشته بیش از ۲۱ تن انواع مواد مخدر در تهران کشف شد که از افزایش ۱۵ درصدی حکایت دارد. همچنین ۱۵ باند مواد مخدر هم طی این مدت منهدم شد که در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رحیمی با تاکید بر این که تا به امروز ۷۰ سرقتَ‌ها کشف شده است، خاطر نشان کرد: در برخورد با جرایم سایبری نیز قدرت کشف پلیس فتای تهران بیش از ۷۵ درصد از جرایم است.

رییس پلیس پایتخت در ادامه درباره سرقت‌های خشن نیز، اظهار کرد: در آمار سرقت‌های خشن ۲۳ درصد کاهش داشتیم.

وی از افزایش ۱۴ درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران خبر داد و گفت‌: بیش از ۸۴۰ طرح پاکسازی و امنیت محله محور در تهران به اجرا در آمد.

رحیمی درباره سرقت‌های مسلحانه نیز، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سه ماه پایانی امسال هیچ مورد سرقت مسلحانه نداشتیم و با اقدامات پیش دستانه پلیس از وقوع چندین مورد آن نیز جلوگیری به عمل آمد. همچنین امسال شاهد افزایش ۳۸ درصدی کشفیات قاچاق بودیم.

وی با اشاره به حوادث و تجمعات سه ماهه پایانی سال نیز، گفت‌: طی این مدت باید این را بگویم که ما سرافراز از این ماموریت بیرون آمدیم و پلیس با اقتدار با این تجمعات و آشوب‌ها برخورد کرد و حتی خون از دماغ کسی نیامد. یگان ویژه مقتدر ما در این زمینه نقش موثری داشت.

رییس پلیس تهران با اشاره به اقدامات پلیس برای کاهش تلفات و حوادث رانندگی، خاطر نشان کرد: از شهریور ماه تاکنون در تمامی ماه‌ها نسبت به ماه قبل شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی بودیم.

رحیمی همچنین با اشاره به طرح پلیس برای دستگیری محکومان متواری نیز، اظهار کرد: در این راستا نیز پلیس با هماهنگی مقام قضایی بیش از هزار محکوم فراری را دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا، در این رزمایش یگان‌های مختلف پلیس اقدام به نمایش توان خودرویی و انسانی خود کردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید