علائم خطرناکی که نشان می‌دهند بدن به شدت نیازمند آب است

علائم خطرناکی که نشان می‌دهند بدن به شدت نیازمند آب است

اصطلاح "دهیدراسیون" کم آبی نوعی بیماری است که در فیزیولوژی و پزشکی به عنوان از دست دادن بیش از حد مایعات بدن تعریف شده‌است.

کد خبر : ۵۳۵۷۶
بازدید : ۱۱۸۵۹
علائم خطرناکی که نشان می‌دهند بدن به شدت نیازمند آب است
فرادید | اصطلاح "دهیدراسیون" کم آبی نوعی بیماری است که در فیزیولوژی و پزشکی به عنوان از دست دادن بیش از حد مایعات بدن تعریف شده‌است. آب بدن بیمار به معنای واقعی کلمه، از دست می‌رود که این مستلزم از دست رفتن مایعات و آب بدن از درون ارگانیسم‌های موجود، کم شدن آب بدن از پوست یا از غشاء مخاطی می‌باشد. فکر می‌کنید این مسئله هیچ گاه برای شما اتفاق نمی‌افتد و تنها کشور‌های فقیر و توسعه نیافته چنین مسائلی را تجربه می‌کنند! دهیدراسیون یا کمبود اب بدن مشکلی رایج است که اکثر افراد ممکن است آن را تجربه می‌کنند.

به گزارش فرادید و به نقل از lifehack ، هفتاد و پنج درصد آمریکایی‌ها دچار مشکل کم آبی هستند و حتی از آن آگاهی ندارند. از دست دادن مقدار کمی آب می‌تواند بر سلامت تاثیرات فراوانی بگذارد. دکتر Roberta Lee می‌گوید، "۶۰ درصد بدن هر انسانی را آب تشکیل می‌دهد، ۷۵ درصد در ماهیچه‌ها، ۸۵ درصد در مغز، و مانند روغن کاری یک ماشین حائز اهمیت است."

مواقعی که احساس نا خوشی می‌کنید ممکن است این مسئله ناشی از کم آبی بدن باشد. علائم زیر را بررسی کنید، از تاثیرات کم آبی بر سلامت بدن شگفت زده خواهید شد.

۱ - خستگی
در محل کار و یا خانه خسته شده اید. حتی پس از یک خواب خوب و با کیفیت همچنان احساس خستگی می‌کنید. چرا؟

اگر احساس خستگی می‌کنید، این احتمال وجود دارد که دچار کم آبی شده باشید و بدنتان خشک و دهیدراته شده باشد.

از دست دادن آب بدن سبب افزایش فعالیت‌های آنزیم‌ها می‌شود که در نهایت موجب کاهش انرژی بدن می‌شوند.

۲ - یبوست مزمن
نرسیدن آب کافی به بدن می‌تواند با سخت و خشک کردن مدفوع یبوست را تشدید کند. جدا از اینکه مصرف فیبر کافی در رژیم غذایی می‌تواند علائم این مشکل را کمتر کند، اما همچنان لازم است به میزان مورد نیاز آب بنوشید.

دهیدراسیون یکی از شایع‌ترین علل یبوست مزمن محسوب می‌شود.

اگر به مقدار کافی مایعات بنوشید، روده آب کمتری از مدفوع جذب می‌کند و در نتیجه مشکل بر طرف خواهد شد.

۳ - سر درد
۸۵ درصد عضو حیاتی بدن یعنی مغز را مایعات تشکیل می‌دهند، در صورتی که آب کافی ننوشید، مغز فورا واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد.

مغز با لایه‌ای محافظ مایعی احاطه شده است. کاهش و یا عدم مصرف آب باعث می‌شود این لایه تبخیر شود. در نهایت منجر وارد شدن فشار‌های در سر می‌شود که باعث سر درد‌های دردناک در افراد می‌شوند.

نکات
تمامی این علائم نا مطلوب را می‌توان با نوشیدن آب کافی روزانه کنترل کرد و یا به حداقل رساند. در اینجا چند نکته در این باره وجود دارند که عبارتند از:
• در هنگام بیدار شدن از خواب بلافاصله دو لیوان آب بنوشید.
• همیشه با خود یک بطری آب شخصی حمل کنید.
• مصرف مواد غذایی سرشار از آب را بیشتر کنید مانند، خیار، گریپ فروت و هندوانه.

منبع: lifehack
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید