یک هزار مستشار آمریکایی وارد افغانستان شدند

وزارت دفاع آمریکا از ورود یک هزار مستشار آمریکایی به افغانستان خبر داد.

کد خبر : ۵۳۷۱۵
بازدید : ۱۳۶۷
همزمان با آغاز فصل تازه جنگ در افغانستان، پنتاگون از ورود یک هزار نیروی تازه نفس آمریکایی به این کشور و انتقال این نیرو‌ها به پایگاه‌های مختلف ارتش افغانستان خبر داد.

مقامات پنتاگون اعلام کردند که شمار این نیرو‌ها حدود یک هزار نفر است. به گفته این مقام ها، این نیرو‌ها مستشارانی هستند که تجربه کافی جنگ در افغانستان و عراق را دارند و به صورت داوطلبانه حاضر به حضور در افغانستان شده اند.

در همین حال، ژنرال «رابرات نیلر» فرمانده نیرو‌های دریایی ایالات متحده، حضور نیرو‌های آمریکایی در افغانستان را برای جلوگیری از حملات تروریستی از این کشور به آمریکا، مهم عنوان کرد.

نیلر افزود: اگر ما در افغانستان حضور نداشته باشیم و از دولت این کشور پشتیبانی نکنیم، احتمال دارد دوباره از این کشور به آمریکا حمله شود.

این ژنرال آمریکایی در ادامه گفت که نسل کنونی افغانستان نمی‌توانند تا ابد در جنگ زندگی کنند و باید بازیگران دیگر منطقه‌ای نیز در کشاندن طالبان بر سر میز گفتگو‌های صلح نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: باید مصالحه و یک راه حل سیاسی به بحران افغانستان راه پیدا کند. ما می‌خواهیم تا بازیگران دیگر منطقه نیز در این روند دخیل شوند؛ افغان‌ها نمی‌توانند در یک وضعیت مداوم جنگی برای تمام عمر زندگی کنند.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در حالی بر نقش کشور‌های دیگر منطقه در حل بحران افغانستان تأکید می‌ورزد که دولت ازبکستان در نشست اخیر تاشکند آمادگی خود را برای گفتگو‌های مستقیم کابل با طالبان اعلام کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید