ویدئو/ در باغ‌موزه بیرجند به‌راحتی می‌توان دزدی کرد!

این توصیف از فیلمی است که یکی از مسافران نوروزی در زمان سفر خود به باغ موزه اکبریه در بیرجند گرفته و آن را در اختیار ایسنا قرارداده است.

کد خبر : ۵۳۸۹۷
بازدید : ۵۲۰۶

می‌گوید این‌جا موزه "باغ اکبریه" در بیرجند است، موزه‌ای که در بخشی از محوطه‌ی باغ جهانی اکبریه در بیرجند در استان خراسان جنوبی قرار دارد، او حدود یک دقیقه در مقابل دوربینی صحبت می‌کند و حتی یکی از ویترین‌های موزه را بلند می‌کند، اما در میانه‌ی این فیلم هیچ حرکت یا اعتراضی نسبت به این کار شنیده یا دیده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، این توصیف از فیلمی است که یکی از مسافران نوروزی در زمان سفر خود به باغ موزه اکبریه در بیرجند گرفته و آن را در اختیار ایسنا قرارداده است.

این مسافر، در فیلم ضبط شده می‌گوید: «این‌جا موزه باغ اکبریه بیرجند است، حدود نیم ساعت است که در این محوطه در حال گردش هستیم، اما یک ضعف بزرگ وجود دارد "این موزه، هیچ امنیتی ندارد و به همین راحتی موزه را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند."

دوربین این مسافر روی سقف می‌چرخد اما هیچ دوربین مداربسته‌ای در اطراف اتاق موزه وجود ندارد، او حتی یکی از ویترین‌های موزه را که شمشیرهایی از دوره‌ی غزنوی در آن قرار گرفته را به راحتی بلند می‌کند و سرجایش می‌گذارد و باز هم هیچ کس به این کار اعتراضی ندارد یا جلوی او را نمی‌گیرد.»

عمارت و باغ اکبریه، یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند باقی مانده از دوره‌ی قاجار است که درانتهای خیابان معلم در روستای اکبریه از توابع استان خراسان جنوبی و توسط شوکت‌الملک در دو طبقه ساخته شده‌است، اما با گسترش شهری بیرجند آن نیز در میانه‌های شهر قرار گرفته و و سرانجام در ۲۰۱۱ میلادی و به عنوان یکی از باغ‌های زنجیره‌های ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

بخشی از این باغ که در اوایل دوره قاجار ساخته شده، کتابخانه است و بخش مرکزی آن نیز به عنوان موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی استفاده می‌شود. بخشِ پهلوی این بنا کاربری اداری دارد و حتی بخش‌هایی نیز به سفره‌خانه و چایخانه سنتی اختصاص داده شده است.

موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی باغ اکبریه که در طبقه همکف بنای تاریخی این باغ جهانی قرار دارد، بخشی از معیشت، آداب و رسوم، مشاغل و حرفه منطقه جنوب خراسان به نمایش درآمده‌اند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید