نگاهی به نمایش‌های در حال اجرا

نگاهی به نمایش‌های در حال اجرا

نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» با بازیگران جدید دوباره به صحنه می‌رود و دو نمایش «سانتی‌متر» و «مرزداران» افتتاح شدند و همچنین دو نمایش «آمادئوس» و «چشم‌اندازی از پل» در تهران در حال اجراشدن هستند و بهرام افشاری نیز یک‌بار دیگر نمایش جوجه‌تیغی را اجرا می‌کند.

کد خبر : ۵۳۹۵۸
بازدید : ۷۰۷۷
نگاهی به نمایش‌های در حال اجرا
نمایش سانتی متر
نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» با بازیگران جدید دوباره به صحنه می‌رود و دو نمایش «سانتی‌متر» و «مرزداران» افتتاح شدند و همچنین دو نمایش «آمادئوس» و «چشم‌اندازی از پل» در تهران در حال اجراشدن هستند و بهرام افشاری نیز یک‌بار دیگر نمایش جوجه‌تیغی را اجرا می‌کند.

«سرآشپز پیشنهاد می‌کند» بار دیگر در تهران
نگاهی به نمایش‌های در حال اجرا
فهرست بازیگران نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند»، به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور، اعلام شد. «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور در دور جدید اجرا‌های عمومی خود با حضور شهرام قائدی، رامین ناصرنصیر، آرش فلاحت‌پیشه و مهدی فریضه در ایوان شمس به صحنه می‌رود.
ایرج رحمانی تهیه‌کننده، بهزاد جاودان‌فرد طراح حرکت، ارکیده هاشمی طراح صحنه، پریدخت عابدین‌نژاد طراح لباس، آرش عزیزی طراح موسیقی، احمد نگهبان طراح گریم، رضا خضرایی طراح نور، کیاوش چالیان طراح پوستر و بروشور، کمال کچوئیان مدیر هنری، مهدی آشنا عکاس، نیما انهاری مدیر تولید، سپیده هاشمی مدیر اجرائی، پوریا دادخواه دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، امیرحسین بلوری و احسان امامی مدیران صحنه، مریم افشاگری‌موحد دستیار تولید، ایده‌سینما مجری طرح، امیر صدیقیان، حمیدرضا کیانی، کیمیا نیک‌پور و احسان سامانی نوازندگان، امین میری و مژده زادمهر، مجریان گریم و مهرانگیز قهرمانی مدیر روابط‌عمومی دیگر عوامل اجرائی این نمایش هستند.
همچنین محمدامیر یاراحمدی بازنویسی و دراماتورژی این نمایش را برعهده دارد؛ نمایشی کمدی موزیکال که بر اساس داستان‌های زیبای شاهنامه فردوسی، با بهره‌بردن از شیوه‌های مدرن و نمایش‌های آیینی - سنتی اجرا می‌شود.
«سرآشپز پیشنهاد می‌کند» نمایش تحسین‌شده پانزدهمین جشنواره بین‌المللی آیینی - سنتی، نمایش برگزیده دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهیان ایران و نمایش برگزیده اولین دوره جشنواره ملی جوان ایرانی و نمایش تحسین‌شده سی‌وششم جشنواره تئاتر فجر است که پیش از این اجرا‌های متعددی در بسیاری از استان‌های کشور داشته و با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است. این نمایش از ٢٨ فروردین‌ماه ساعت ٢١:٣٠ در تالار ایوان شمس، واقع در بزرگراه جلال آل‌احمد، ابتدای بزرگراه کردستان به صحنه می‌رود.

افتتاحیه سانتی‌متر
نگاهی به نمایش‌های در حال اجرا
پرستو گلستانی و ابراهیم گله‌دارزاده نمایش «سانتی‌متر» به نوشته و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم را شامگاه پنجشنبه، ١٦ فروردین، افتتاح کردند. پرستو گلستانی پس از تماشای «سانتی‌متر» درحالی‌که بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته بود، گفت: در شرایط کنونی تئاتر کشور که همه به سمت گیشه‌ای‌شدن می‌روند، اجرای چنین نمایش‌های حرفه‌ای غنیمت است.
او افزود «سانتی‌متر» نمایشی گروتسک و از تمام جهات اثری بسیار خلاقانه است. متن و کارگردانی بسیار خوب به‌همراه ایده‌های ناب اجرائی باعث شده است این نمایش کاری ارزشمند و هنرمندانه باشد. گلستانی همچنین به بازی‌های درخشان بازیگران نمایش «سانتی‌متر» اشاره کرد و افزود: هفت بازی درخشان از سنین مختلف در این نمایش دیدم و بسیار شگفت‌زده شدم.
ابراهیم گله‌دارزاده نیز بعد از تماشای این نمایش گفت: نمایش «سانتی‌متر» به اندازه خود زندگی، حیرت‌آور، شگفت‌انگیز و غیرمنتظره است. «سانتی‌متر» نمایشی بی‌پرواست، انسان در نمایش «سانتی‌متر» بی‌پرده‌پوشی و ملاحظه‌گری با خود مواجه می‌شود. نمایش «سانتی‌متر» سودایی نیست، رسواگر است. نمایش «سانتی‌متر» به نوشته و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم که اجرای خود را از ١٦ فروردین آغاز کرد، داستان خانواده‌ای هفت‌نفره را روایت می‌کند که به صورت موقت مجبور به زندگی در خانه‌ای ٣٥ متری می‌شوند. این محدودیت در زندگی آن‌ها شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند و....

پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، محس پوشایی، سارینا رزاق‌مرندی، مسعود شامی‌خاتونی، مرتضی شاه‌کرم و ماهان عابدی بازیگران این اثر هستند. نمایش «سانتی‌متر» از شانزدهم فروردین تا ششم اردیبهشت، ساعت ٢٠:٣٠ در خانه هنرمندان ایران، تماشاخانه استاد عزت‌الله انتظامی، واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی (فرصت سابق) روی صحنه می‌رود.

افتتاحیه نمایش مرزداران
نگاهی به نمایش‌های در حال اجرا
اجرای نمایش «مرزداران» به کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی با حضور پریسا مقتدی و علی‌اصغر دشتی در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
اجرای نمایش «مرزداران» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی، چهارشنبه پانزدهم فروردین، با حضور پریسا مقتدی، علی‌اصغر دشتی، کارگردان تئاتر و تعدادی از تماشاگران در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
وحید رهجوی، کارگردان نمایش «مرزداران»، پیش از آغاز اجرای نمایش خطاب به تماشاگران گفت: من امروز میزبان استادم، پریسا مقتدی، هستم که در زمان تحصیلم الفبای تئاتر را به من آموخت. این در حالی است که حضور علی‌اصغر دشتی، کارگردان صاحب‌نام تئاتر کشورمان، را نیز به فال نیک می‌گیرم که به اعتقاد من یکی از باسوادترین و باشعورترین هنرمندان عرصه تئاتر است و امروز به گروه ما افتخار داد که در کنار او و شما تماشاگران عزیز به تماشای اولین اجرای نمایش بنشینیم.
پریسا مقتدی، بازیگر و مدرس تئاتر، نیز در مراسم افتتاحیه نمایش «مرزداران» بیان کرد: وحید رهجوی هنرمند جوان و باسوادی است که من در دوره‌ای استاد او در دانشگاه بودم و امروز بسیار خوشحالم که شاهد موفقیت او و گروهش در اجرای نمایش «مرزداران» هستم. به اعتقاد من از امروز شما عزیزان تماشاگر می‌توانید کار‌های او را در عرصه‌های حرفه‌ای تئاتر پیگیری کنید.
او یک کارگردان جوان است که به بدنه تئاتر اضافه شده و با پشتکاری که من از او سراغ دارم، می‌تواند به‌عنوان یک هنرمند خوش‌فکر در عرصه تئاتر معرفی شود. به‌هر‌ترتیب من برای او و گروهش آرزوی دوره اجرائی بسیار موفق و پرمخاطبی را در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر دارم. علی‌اصغر دشتی، کارگردان و مدرس تئاتر، نیز پس از صحبت‌های مقتدی توضیح داد: من وحید رهجوی را از چند سال پیش در تالار‌های مختلف مجموعه تئاتر شهر می‌دیدم؛ اما نمی‌دانستم نام او چیست.
تا اینکه به واسطه بهانه‌ای با او همکار شدم و در این مدت بود که با فردی روبه‌رو شدم که پرسشگری و پیگیری نمایش‌های روی صحنه جزء ویژگی‌های بسیار ارزشمند او به حساب می‌آمد. قطعا میل به پرسشگری در ذهن هنرمند جوانی مانند وحید رهجوی می‌تواند دربرگیرنده اتفاقات خوبی برای او در عرصه تئاتر باشد. من امیدوارم امروز شاهد اجرائی باشم که بتواند معرف یک کارگردان تازه‌وارد و موفق در تئاتر کشورمان باشد.
نمایش «مرزداران» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی و بازی (به ترتیب ورود) مهدی بازدار، شاهو رستمی، سپهر زمانی، حامد مهراندیش، امیر کامران و پیمان صفرزاده ساعت ١٨ به مدت زمان ٦٠ دقیقه در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

«چشم‌اندازی از پل» ویژه هنرمندان، منتقدان و خبرنگاران
نمایش چشم‌اندازی از پل نوشته آرتور میلر به ترجمه حسن ملکی و با کارگردانی پوریا سمندری روز شنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ساعت ۱۹ میزبان هنرمندان، منتقدان و خبرنگاران است. این نمایش اجرا‌های خود را از روز ۱۵ فروردین در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است. در این اثر نمایشی که اولین تجربه کارگردانی پوریا سمندری است، هادی جوان‌بختی، ساراگل احدی، آیدا مؤیدی، پارسا ذوالفقاری، بهرام خطیبی، حسین جوان، مرتضی پاکنهاد، محمد مرادی، امید حقیقی، غزاله حدادی، نیما خانجانی و نسترن خدادوست ایفای نقش می‌کنند. علاقه‌مندان به تماشای این نمایش، می‌توانند برای خرید بلیت با تخفیف به سایت تیوال یا به صورت حضوری به گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، تقاطع خیابان رازی مراجعه کنند.

زندگی نابغه موسیقی در تالار حافظ
اولین تیزر رسمى نمایش «آمادئوس»، نوشته پیتر شفر، به کارگردانى جواد مولانیا که از ١٥ فروردین در تالار حافظ روى صحنه مى‌رود، رونمایى شد. از طراحان این اثر مى‌توان به نادر مشایخى، به‌عنوان مشاور موسیقى و حمید پورآذرى به‌عنوان طراح صحنه، ماریا حاجی‌ها به‌عنوان طراح گریم، جواد مولانیا، طراح نور و حرکت و شادی نیکجو، طراح لباس، اشاره کرد.
مجید نوروزى، فربد فرهنگ، نسیم شجاعى، نسرین درخشان‌زاده، عارف عباسی، دریا دریایی، دلوین ذبیحی، رعنا مورعی، شیدا سفیدگری، فاطره اصحابی، محمد صادقی، مریم صبوری، مهرناز فراهانی، مهشاد بهرامی‌نژاد و نسترن خطیب‌پور بازیگران این نمایش هستند. نمایش موزیکال چهار‌زبانه «آمادئوس» به نویسندگى پیتر شفر با طراحى و کارگردانى جواد مولانیا و به تهیه‌کنندگى سیدامیر شاهین‌ملک‌زاده به صورت چهارزبانه فروردین و اردیبهشت در تالار حافظ به روى صحنه مى‌رود. نمایش «آمادئوس» که زندگى ولفگانگ آمادئوس موزارت، نابغه موسیقى را روایت مى‌کند، هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ٢١ در تالار حافظ روى صحنه مى‌رود.

بهرام افشارى با جوجه‌تیغى می‌آید
نگاهی به نمایش‌های در حال اجرا
نمایش «جوجه‌تیغی» بهرام افشارى در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. «جوجه‌تیغی» به نویسندگی و کارگردانی و بازی بهرام افشاری دوباره پس از سه سال در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. بهرام افشاری به‌عنوان تنها بازیگر این اثر در این نمایش به ایفای نقش می‌‎پردازد. داستان این نمایش درباره جوانی است که به عشق بازیگر‌شدن از شهرستان به تهران می‌آید و در این مسیر برایش اتفاقاتی رخ می‌دهد. نمایش «جوجه‌تیغی» از ۱۶ اردیبهشت در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید