بازتاب جهانی سانسور لوگوی رم در تلویزیون ایران

اتفاق پیش آمده در جریان پخش مستقیم بازی رم و بارسلونا در شبکه ۳ ایران همچنان بازتاب گسترده‌ای در جهان دارد.

کد خبر : ۵۳۹۸۲
بازدید : ۸۵۵
اتفاق پیش آمده در جریان پخش مستقیم بازی رم و بارسلونا در شبکه ۳ ایران همچنان بازتاب گسترده‌ای در جهان دارد. همه چیز از شب بازی رم و بارسلونا شروع شد جایی که سانسور قسمتی از لوگوی باشگاه رم باعث شد تا فضای شبکه‌های اجتماعی در ایران به این اتفاق بپردازد.

این موج، اما با استقبال رسانه‌های خارجی هم مواجه شد و سایت‌های انگلیسی از جمله بی‌بی‌سی و دیلی‌میل در کنار روزنامه سان به تمسخر این اقدام پرداختند. اما لوگوی این باشگاه و فلسفه آن این است که رمولوس و رموس دو برادر دوقلویی هستند که ماده گرگی به آن‌ها شیر می‌دهد و آن‌ها را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.
این دو بعد‌ها اولین پادشاهان شهر رم می‌شوند. همین روایت لوگوی این باشگاه را شکل داده است. بی‌بی‌سی و کوریره دلواسپورت برای مثال نوشتند: «آیا فکر می‌کنید لوگوی تیم شما مناسب برای پخش در تلویزیون ایران است؟» باشگاه رم نیز خود از این اقدام طرفدارانش در ایران تشکر کرد که متوجه این سانسور شدند و در بیانیه‌ای از تمام هواداران ایرانی این تیم به‌خاطر حمایت‌شان تشکر کرد و نوشت: «ما افتخار می‌کنیم که این همه هوادار پرشور ایرانی داریم.»
همچنین سایرسایت‌های خبری مهم دنیا از جمله سایت‌های ایتالیایی زبان هم به نشر این خبر پرداختند و ازسانسور لوگوی باشگاه رم در تلویزیون ایران خبر دادند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید