بازار آپارتمان‌های نوساز در نیمه اول فروردین

بازار آپارتمان‌های نوساز در نیمه اول فروردین

حدود یک سوم از معاملات آپارتمان که در نیمه اول فروردین ماه نهایی و ثبت شده، مربوط به واحد‌های نوساز تا حداکثر ۳ سال ساخت بوده است.

کد خبر : ۵۴۱۶۸
بازدید : ۱۵۶۴
طی ۱۵ روز سپری شده از فروردین ماه بازار مسکن همچون روال سال‌های گذشته تقریبا تعطیل بود و از این رو حجم معاملات انجام و ثبت شده در این مدت که از طریق سامانه اطلاعات بازار املاک ایران قابل مشاهده بوده است، به ۲۰۰ فقره نرسید.
در این میان ۵۹ آپارتمان نوساز تا ۳ سال ساخت نیز معامله شده که تقریبا برابر با ۳۱ درصد از کل معاملات آپارتمان مسکونی در این بازه زمانی است.
در یک سال گذشته سهم آپارتمان‌های نوساز تا ۵ سال ساخت از کل معاملات ماهانه مسکن بین ۴۵ تا کمتر از ۵۰ درصد بوده است که این سهم در نوروز بر اساس آمار‌های اولیه قدری کاهش یافته است. کمبود فایل نوساز با قیمت معقول و مورد انتظار به ویژه در مناطق مصرفی یکی از عواملی است که مشاوران املاک برای کاهش سهم این گروه از آپارتمان‌ها در معاملات روز‌های آغازین امسال ذکر می‌کنند.
به گفته مشاوران املاک، این کمبود فایل از اسفند ماه در بازار مشهود بود و بسیاری از سازنده‌ها و مالکان ترجیح داده‌اند اندکی تامل کنند تا شاید بتوانند ملک خود را با قیمت بالاتری در سال جدید به فروش برسانند. آن‌ها اگرچه چشم‌انداز روشنی از قیمت‌های جدید بازار مسکن ندارند، اما امید دارند که روند افزایش قیمت که از دی ماه شدت گرفته، با همین سرعت در سال جدید ادامه یابد و به همین خاطر موقتا فایل خود را از بازار خارج کرده‌اند.
البته فایل‌های نوساز زیادی هم در بنگاه‌های معاملات املاک فایل شده، اما قیمت پیشنهادی اغلب آن‌ها بسیار بالاتر از سطح قیمتی منطقه و آخرین معاملات انجام شده است. در عین حال به گفته مشاوران املاک در اغلب نشست‌هایی که به معامله منجر می‌شود، فروشندگان نوساز از قیمت اولیه خود کوتاه می‌آیند و با ارائه تخفیف معامله سر می‌گیرد.
بررسی آپارتمان‌های فروخته شده نوساز در نیمه اول فروردین ماه نشان می‌دهد سهم پنج محله از این معاملات بسیار بیشتر از سایر نقاط شهر بوده است. این محلات عبارتند از: اراج و ازگل در محدوده مناطق یک و ۴، احتشامیه و دروس در منطقه ۳، آلستوم در منطقه ۲، آپادانا در منطقه ۵ و آبشار در منطقه ۱۲ تهران.
07-02
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید